
Audi e-tron – pierwszy, w pełni elektryczny, model
E-tron to pierwszy w pełni elektrycznie napędzany, seryjny model Audi. Ten SUV klasy wyższej ma kilka wyróżników, z których najciekawszym są kamery zastępujące lusterka.
Jasnoszara, pełna osłona chłodnicy singleframe jest najbardziej widoczną oznaką obecności napędu elektrycznego. Audi E-tron napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 408 KM i generującymi maksymalny moment obrotowy 660 Nm. Nowa generacja napędu na cztery koła quattro, zapewnia doskonałą trakcję i pozwala na rozpędzenie tego SUV-a do 100 km/h w 5,7 s.
Kluczowym czynnikiem wpływającym na sportowy charakter i dynamikę poprzeczną auta, jest niskie położenie i centralna pozycja montażowa systemu akumulatorów o łącznej pojemności 95 kWh. System ten pozwala na pokonywanie przez samochód około 400 km na jednym ładowaniu. Audi e-tron odzyskuje energię wyłącznie za pomocą swych silników elektrycznych – dzieje się tak w ponad dziewięćdziesięciu procentach operacji hamowania. Elektryczny SUV wykorzystuje swój maksymalny potencjał rekuperacji w połączeniu ze zintegrowanym systemem sterowania hamulcem elektrohydraulicznym. Audi jest pierwszym na świecie producentem samochodów stosującym tego typu system w produkowanym seryjnie pojeździe elektrycznym.

Przemyślanie zaprojektowana aerodynamika wpływa znacząco na wydajność auta. Jednym z najważniejszych elementów tej koncepcji są opcjonalne, wirtualne lusterka zewnętrzne. Nie tylko zmniejszają one opór aerodynamiczny, ale również wynoszą na zupełnie nowy poziom cyfryzację pojazdu.
Audi e-tron ma 4,9 m długości, 1,93 m szerokości i 1,66 m wysokości, a rozstaw osi to 2,92 m, co pozwoliło na wygospodarowanie dużej ilości miejsca w kabinie oraz w bagażniku (660 l).

Na pokładzie znalazła się między innymi nawigacja z planerem wyświetlającym najbardziej właściwy przebieg trasy z zaznaczonymi punktami ładowania oraz automatyczne naliczanie należności za ładowanie. Samochód wyposażono w najnowszą stację multimedialną MMI navigation plus, w skład której standardowo wchodzą hotspot Wi-Fi oraz moduł transmisji danych w standardzie LTE Advanced. Liczne systemy wspomagające kierowcę odciążają go w drodze. Dla przykładu: standardowy system asystenta wydajności promuje ekonomiczny styl jazdy wyświetlając prognozy i uruchamiając automatyczną rekuperację. Jeśli klient wybierze adaptacyjnego asystenta jazdy, system może też predyktywnie wyhamowywać
i przyspieszać tego elektrycznego SUV’a.
Audi e-tron zjeżdża z taśmy produkcyjnej fabryki Audi w Brukseli. Pierwsze dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się na początku 2019 roku.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: