Audi e-tron FE07 – producent zaprezentował bolid, który do „setki” zmierza w zaledwie 2,8 sekundy!
Od zera do setki w zaledwie 2,8 sekundy, ponad 95 procent więcej wydajności całego samochodu i gotowość każdego podzespołu na nawet najbardziej nieprzewidziane wydarzenia. Właśnie taki ma być skonstruowany przez Audi Sport bolid Audi e-tron FE07,
W sezonie 2021, który rozpocznie się w połowie stycznia wyścigiem w Chile, Formuła E po raz pierwszy zaliczana będzie do oficjalnych Mistrzostw Świata FIA.
Audi e-tron FE07 ma całkowicie nowy, elektryczny układ napędowy, po raz pierwszy skonstruowany w całości przez nas samych. – mówi Stefan Aicher, szef rozwoju napędów elektrycznych w Audi Sport.
Wynikiem prac jest nowe serce pojazdu: generator-rozrusznik Audi MGU05. To elektryczny, jednobiegowy układ napędowy w koncepcji wewnętrznego rotoru, z zewnętrznymi magnesami, z bardzo wydajnym systemem chłodzenia i sześcioma fazami elektrycznymi. Ponadto inżynierowie Audi pod kierownictwem Stefana Aichera, dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i inteligentnej integracji wewnątrz pojazdu, po raz kolejny wyraźnie zredukowali masę tej jednostki.
Audi e-tron FE07, za którego sterami zasiądą Lucas di Grassi i René Rast ma również zupełnie nowe malowanie. Oprócz elementów w rzucającym się z daleka w oczy kolorze jasnopomarańczowym i w mocnej zieleni (barwy partnera technicznego Audi, firmy Schaeffler), cały przód utrzymany jest w bieli.
Audi e-tron FE07 zadebiutuje publicznie w najbliższą sobotę, na torze wyścigowym w Valencji.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: