
Audi e-tron FE07 – producent zaprezentował bolid, który do „setki” zmierza w zaledwie 2,8 sekundy!
Od zera do setki w zaledwie 2,8 sekundy, ponad 95 procent więcej wydajności całego samochodu i gotowość każdego podzespołu na nawet najbardziej nieprzewidziane wydarzenia. Właśnie taki ma być skonstruowany przez Audi Sport bolid Audi e-tron FE07,
W sezonie 2021, który rozpocznie się w połowie stycznia wyścigiem w Chile, Formuła E po raz pierwszy zaliczana będzie do oficjalnych Mistrzostw Świata FIA.
Audi e-tron FE07 ma całkowicie nowy, elektryczny układ napędowy, po raz pierwszy skonstruowany w całości przez nas samych. – mówi Stefan Aicher, szef rozwoju napędów elektrycznych w Audi Sport.
Wynikiem prac jest nowe serce pojazdu: generator-rozrusznik Audi MGU05. To elektryczny, jednobiegowy układ napędowy w koncepcji wewnętrznego rotoru, z zewnętrznymi magnesami, z bardzo wydajnym systemem chłodzenia i sześcioma fazami elektrycznymi. Ponadto inżynierowie Audi pod kierownictwem Stefana Aichera, dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i inteligentnej integracji wewnątrz pojazdu, po raz kolejny wyraźnie zredukowali masę tej jednostki.
Audi e-tron FE07, za którego sterami zasiądą Lucas di Grassi i René Rast ma również zupełnie nowe malowanie. Oprócz elementów w rzucającym się z daleka w oczy kolorze jasnopomarańczowym i w mocnej zieleni (barwy partnera technicznego Audi, firmy Schaeffler), cały przód utrzymany jest w bieli.
Audi e-tron FE07 zadebiutuje publicznie w najbliższą sobotę, na torze wyścigowym w Valencji.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: