
Audi czy Porsche? Którego producenta zobaczymy w stawce F1?
Jak donosi magazyn „Auto Motor und Sport”, w 2026 roku w stawce zespołów Formuły 1 może pojawić się dwóch producentów z Grupy Volkswagena.
Doniesienia te są pokłosiem ostatniej serii spotkań pomiędzy obecnymi zespołami, władzami Formuły 1, FIA oraz przedstawicielami Audi i Porsche, podczas których opracowywano nowe przepisy silnikowe na sezon 2026 i kolejne.
Michael Schmidt, korespondent „Auto Motor und Sport”, twierdzi, że ostateczny kształt regulaminów technicznych dotyczących jednostek napędowych, zostanie przedstawiony zespołom i producentom przed najbliższym Grand Prix Turcji.
Jeśli przepisy zostaną sformułowane tak, jak jest to zapowiadane, Audi i Porsche wejdą do sportu w 2026 roku.
Warunkiem wejścia Audi i Porsche do Formuły 1 jest rezygnacja z MGU-H.
Układ MGU-H (Motor Generator Unit, Heat) wykorzystuje ciepło ze spalin do napędzania generatora – tak jak układ MGU-K wykorzystuje energię. Przetworzona energia może zostać wysłana bezpośrednio do magazynu lub układu MGU-K.
Układ MGU-H działa w obie strony. Może pobierać energię lub ją oddawać. Jego głównym zadaniem jest wspomaganie działania turbosprężarki: dzięki niemu turbina szybciej zwiększa prędkość po wciśnięciu pedału gazu, co minimalizuje tzw. turbodziurę i przekłada się na lepsze osiągi.
Podstawowa architektura jednostki napędowej V6 pozostanie niezmieniona. Natomiast aby zrekompensować brak MGU-H, moc silnika elektrycznego zostanie podniesiona do około 350 kW.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: