Audi A6 e-tron concept. Szybkie ładowanie i zasięg nawet do 700 km

Podczas Auto Show Shanghai 2021, cztery pierścienie zaprezentują koncepcyjne, czterodrzwiowe Audi A6 e-tron. Model ten to zapowiedź innowacyjnej rodziny w pełni elektrycznych aut skonstruowanych z myślą o masowej produkcji.

W przeciwieństwie jednak do A6 TFSIe, Audi A6 e-tron concept pokazane na Auto Shanghai 2021, osadzone jest na opracowanej pod kierownictwem Audi przyszłościowej platformie dla samochodów z napędem elektrycznym – PPE i wyposażone wyłącznie w napęd elektryczny. Samochód ten to zupełnie nowa koncepcja projektowa — jedyną cechą łączącą go z obecnym A6 są wymiary. Karoseria o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m, została zaprojektowana jako Sportback, a jej linie w oczywisty sposób nawiązują do aktualnego języka designu marki Audi.

Audi A6 e-tron concept. Szybkie ładowanie i zasięg nawet do 700 km

Wymiary Audi A6 e-tron concept ( długość 4,96 m, szerokość 1,96 m i wysokość 1,44 m) jasno wskazują, że jest to przedstawiciel klasy luksusowej — tak samo jak samochody serii Audi A6/A7.

Duże 22-calowe koła i krótkie zwisy, niski przedział pasażerski i szeroki łuk dachu typu coupé, nadają autu proporcje wyraźnie nawiązujące do samochodu sportowego. Brak ostrych krawędzi na całej karoserii skutkuje płynnymi przejściami między powierzchniami wypukłymi i wklęsłymi, a także powstawaniem miękkich cieni. Koncepcyjne Audi A6 e-tron – zwłaszcza, gdy patrzy się na nie z boku – wydaje się monolitem, jakby zostało odlane z pojedynczej formy.

W tyle pojazdu koncepcyjnego znaleźć można cyfrowe elementy OLED nowej generacji, które tworzą nieprzerwany pas świetlny i działają jak wyświetlacz. Można ich użyć również do tworzenia niemal nieograniczonej liczby wariacji spersonalizowanych cyfrowych sygnatur świetlnych i dynamicznych świateł dostosowanych do gustu klienta.

Audi A6 e-tron concept. Szybkie ładowanie i zasięg nawet do 700 km

Nowością w światłach tylnych jest trójwymiarowa architektura elementów OLED, która — dostosowana do kształtu karoserii — umożliwia doskonałe zintegrowanie nocnego designu z ogólnym wyglądem pojazdu. Dzięki temu, dynamiczny pokaz świetlny można oglądać nie tylko jak dotychczas w dwóch wymiarach, ale z imponującym, przestrzennym, trójwymiarowym efektem.

Koncepcyjną podstawą układu napędowego Audi A6 e-tron — i wszystkich modeli osadzanych w przyszłości na PPE — jest technika ładowania 800-voltowego akumulatora. Jak wcześniej w Audi e-tron GT gwarantuje to, że baterie w Audi A6 e-tron concept można na stacjach szybkiego ładowania naładować do mocy 270 kW w bardzo krótkim czasie.

Audi A6 e-tron concept. Szybkie ładowanie i zasięg nawet do 700 km

Umożliwia ona uzyskanie czasu ładowania zbliżonego do czasu tankowania paliwa w samochodzie z silnikiem konwencjonalnym. Wystarczy 10 minut, by naładować akumulator w stopniu wystarczającym na przebycie ponad 300 km. 100 kWh akumulator koncepcyjnego Audi A6 e-tron można naładować od 5 do 80 procent w niecałe 25 minut. 

Koncepcyjne Audi A6 e-tron, w zależności od wybranego układu napędowego i mocy wyjściowej, ma zasięg nawet 700 km. 

Najnowsze

Audi na Auto Shanghai 2021: cztery światowe premiery. Jakie modele zaprezentuje producent?

Po raz pierwszy prezentacja Audi i jego chińskich partnerów na targach Auto Shanghai 2021 odbędzie się na jednym, wspólnym stoisku targowym. Audi zaprezentują aż cztery światowe premiery.

W Szanghaju zaprezentują się: zupełnie nowe Audi A6 e-tron concept, wszechstronnie zmodernizowane Audi Q5L, Audi A7L i studium SUV’a nazwane Audi concept Shanghai. Dwa ostatnie modele to produkty nowego partnera: firmy SAIC Audi. 

Koncepcyjne Audi A6 e-tron concept pokazuje, jak mógłby wyglądać pojazd bazujący na platformie PPE, zarezerwowanej wyłącznie dla samochodów elektrycznych. Sportback o długości 4,96 m., równie elegancki, co dynamiczny, z akumulatorem o pojemności 100 kWh, który zapewni zasięg ponad 700 kilometrów (wg normy WLTP). Przyszła wersja seryjna będzie produkowana w Europie i Chinach, a przeznaczona będzie do sprzedaży na całym świecie. Technika napięcia 800 V na pokładzie umożliwia niezwykle szybkie ładowanie: wystarczy nie więcej niż 10 minut, by naładować energię wystarczającą na przejechanie 300 km.

{{ gallery(3214) }}

Prezentując w Szanghaju nowe Audi Q5L, teraz w wersji z długim rozstawem osi, cztery pierścienie zamykają proces udoskonalania tej serii produktów. Ten udany SUV będzie nadal produkowany w zakładzie w Changchun, w ramach spółki joint venture FAW-VW.

W swoim rodzinnym Szanghaju, spółka SAIC Audi przedstawia z kolei dwóch debiutantów – jednego z napędem elektrycznym, drugiego z potężnym silnikiem spalinowym pod maską. Całkowicie przeprojektowana limuzyna Audi A7L, która wejdzie do produkcji w roku 2021, pojawia się tu w wersji już produkcyjnej.

Wyprodukowane w Szanghaju i przeznaczone na rynek chiński Audi A7L, łączy sportowe DNA A7 Sportback z prestiżową elegancją dużej limuzyny. Innowacyjne rozwiązania techniczne, takie jak adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, układ czterech kół skrętnych i stały napęd na cztery koła quattro, to jedne z wielu zalet Audi A7L. SAIC Audi pokazuje również drugiego debiutanta, choć cały czas okrytego tajemnicą.

To studium SUV’a o nazwie Audi concept Shanghai. Produkcyjna wersja w pełni elektrycznego, mierzącego 4,87 metra długości pojazdu, ma zostać zaprezentowana w drugiej połowie 2021 roku.

Najnowsze

Volkswagen ID.4 GTX – już za kilka dni do rodziny ID dołączy usportowiony model

Już 28 kwietnia Volkswagen zaprezentuje pierwszy model elektryczny o wysokich osiągach – ID.4 GTX. W Europie usportowione wersje modeli z rodziny ID. będą opatrzone logiem GTX.

Dodatkowy silnik elektryczny, umieszczony z przodu i napędzający koła przedniej osi, zapewni napęd na cztery koła modelom z rodziny ID., które skonstruowano z myślą o maksymalnej wydajności.

Dodatkowy silnik włącza się automatycznie w ciągu kilku milisekund, gdy wymagane są znakomite osiągi lub najlepsza trakcja. W nowym trybie jazdy „Traction” napęd na cztery koła jest nawet aktywowany na stałe. Sportowe detale i specjalnie dla modeli GTX zaprojektowane oświetlenie podkreślą ich osiągi.

Nowa seria GTX modeli z rodziny ID. wzmacnia ofensywę w ramach strategii ACCELERATE. Volkswagen chce stać się najbardziej pożądaną marką w zakresie zrównoważonej mobilności. Do 2030 roku udział samochodów elektrycznych w sprzedaży w Europie ma wzrosnąć do 70 procent.

Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć neutralność węglową; w ciągu najbliższych czterech lat w elektromobilność, hybrydyzację i cyfryzację zostanie zainwestowanych około 16 miliardów euro.

Najnowsze

Lexus ES zaprezentowany. Hybryda czwartej generacji i całkiem nowa stylistyka

Limuzyna Lexus ES dostarczała przez długie lata niezapomnianych wrażeń zarówno kierowcom, jak i pasażerom dzięki wyjątkowemu poziomowi komfortu, doskonałemu wyciszeniu wnętrza oraz luksusowemu wykończeniu kabiny. Przyszedł czas na gruntowne odświeżenie!

W nowej odsłonie modelu w tylnym zawieszeniu zastosowano dwuwarstwowe elementy zwiększające sztywność skrętną w tym obszarze. Dzięki temu charakter pracy układu jezdnego zapewnia wykonywanie poleceń kierowcy zgodnych z jego intencjami na niespotykanym dotąd poziomie, nawet w sytuacji gwałtownej zmiany pasa ruchu przy wysokiej prędkości.

Nowy element wykonawczy zastosowany w systemie adaptacyjnego zawieszenia AVS w wersji ES F SPORT zwiększa zakres kontroli zaworu przepływu. Teraz jest on w stanie reagować w zakresie minimalnych sił tłumienia, zapewniając najwyższej jakości komfort amortyzacji przy jednoczesnym poprawieniu reakcji na ruchy kierownicą.

Lexus ES zaprezentowany. Hybryda czwartej generacji i całkiem nowa stylistyka

ES 300h został wyposażony w hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji, odznaczającą się bardzo niskim zużyciem paliwa (ok. 4,7 l /100 km w cyklu mieszanym), minimalną emisją niepożądanych substancji oraz doskonałą reakcja na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o ultrawysokiej sprawności oraz lżejszy, bardziej zwarty silnik elektryczny o większej mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM. 

Zachowując charakterystyczny wygląd przodu Lexusa ES, pewnym zmianom poddano przedni grill, zmniejszając liczbę pionowych żeber i wprowadzając zestaw elementów w kształcie litery L.

Lexus ES zaprezentowany. Hybryda czwartej generacji i całkiem nowa stylistyka

Sportowe 17-calowe felgi o nowym wzorze mają polerowane detale, natomiast 18-calowe obręcze wnoszą dodatkowe poczucie luksusu dzięki kontrastowemu wykorzystaniu powierzchni polerowanych i lakierowanych na czarno. 19-calowe koła F SPORT wykończono polerowanym czarnym lakierem, dopasowując wygląd felg do charakteru grilla.

Zgodnie z zasadą Lexusa „człowiek w centrum uwagi”, nowy ekran dotykowy przysunięto w stronę kierowcy aż o przeszło 100 mm, przechylając go zarazem o 5 stopni, aby poprawić jego ergonomię. Do orzechowego wykończenia wnętrza Hazel dołącza nowa opcja kolorystyczna w tonacji Forest Brown. Wersja F SPORT jest teraz dostępna w bieli, z fotelami o siedziskach w schemacie kolorystycznym White-and-Flare Red łączonych z czarnymi oparciami, które podkreślają sportowy charakter auta.

Lexus ES zaprezentowany. Hybryda czwartej generacji i całkiem nowa stylistyka

Poprawiono wydajność kamery i radaru, by poszerzyć zakres działania systemu ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-Collision System), który teraz rozpoznaje rowerzystów, a pieszych także w warunkach słabego oświetlenia. System zapewni teraz również wsparcie kierowcy podczas pokonywania skrzyżowań dzięki funkcji Intersection Turn Assist, która zapewnia wykrywanie pojazdów jadących z przeciwka oraz pieszych przechodzących przez jezdnię. W zakres LSS+ 2.5 wchodzi także awaryjne wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist.

Lexus ES zaprezentowany. Hybryda czwartej generacji i całkiem nowa stylistyka

BladeScan™ to wyrafinowany system adaptacyjnego przełączania świateł drogowych, w którym światło emitowane przez diody LED pada na szybko obracające się zwierciadło, zapewniające możliwość sterowania wiązką światła. Odpowiednio ukierunkowane światło przechodzi przez soczewkę, zapewniając znacznie lepszą kontrolę nad oświetlanym obszarem. BladeScan™ zwiększa możliwości wykorzystywania świateł drogowych, dzięki czemu kierowca może zauważyć pieszych i znaki drogowe o wiele wcześniej, bez oślepiania innych kierowców jadących z przeciwka

Najnowsze

Seat testuje oświetlenie LED. Tak wygląda najciemniejsze miejsce na świecie!

Rezerwat Dark Sky Alqueva w Portugalii to jedno z najciemniejszych miejsc w Europie, pozwalające m.in. na dokładną obserwację gwiazd. Inżynierowie zespołu Seat Lighting postanowili wykorzystać te specyficzne warunki w celu precyzyjnego przetestowania nowych świateł LED w wymagających warunkach.

Technologia Full LED otworzyła przed inżynierami nowe możliwości, zarówno pod względem wzornictwa, komfortu podróży, jak i zwiększenia bezpieczeństwa. W modelu Leon do obsługi 340 diod wykorzystano zupełnie nowe sterowniki kontrolujące funkcję oświetlenia na drodze.

Na samo zaprojektowanie reflektorów Leona czwartej generancji inżynierowie Seata poświęcili ponad 2500 godzin. Kolejnym etapem prac było 800 godzin testów sprawdzających właściwości, przeprowadzonych na drogach publicznych oraz specjalnym tunelu imitującym różne warunki jazdy nocą.

Wykorzystanie technologii Full LED w Leonie pozwoliło połączyć moc z większą elastyczność w zakresie kierowania wiązki światła. Diody wyróżniają się również znacznie bielszą luminacją w porównaniu do starszych technologii oświetlenia. Obecnie zapewniają temperaturę 5000 kelwinów, która jest znacznie bliższa naturalnemu światłu słonecznemu.

https://www.youtube.com/watch?v=zN2zNSceFM

Z pomocą świateł ambientowych LED wyświetlane są komunikaty informujące na przykład o nieprawidłowo zamkniętych drzwiach czy pojeździe zbliżającym się do właśnie otwieranych drzwi. Sygnałom tym towarzyszy krótki dźwięk. Jak zauważają inżynierowie Seata, w przyszłości technologia świetlnego łuku może zostać rozszerzona o kolejne funkcje.

Najnowsze