Audi A5 we wszystkich wariantach doczekało się liftingu

Audi A5 doczekało się zmian! Audi A5 Sportback, A5 Coupé i A5 Cabriolet charakteryzują się teraz nowym, bardziej dynamicznym wyglądem oraz najnowszą wersją koncepcji obsługi MMI touch. Zobaczcie, co nowego proponuje Audi!

Teraz Audi znacznie zmieniło wygląd zewnętrzny auta, zwłaszcza jego przodu, który emanuje większą siłą. Osłona chłodnicy Singleframe z kratownicą o wyglądzie plastra miodu jest bardziej płaska i nieco szersza. Szczeliny wentylacyjne powyżej kratownicy nawiązują stylistycznie do klasycznego Audi Sport quattro z roku 1984.

Wyraźny spojler tworzy dolną krawędź przedniego zderzaka, po którego bokach znajdują się powiększone wloty powietrza. Patrząc na auto z boku, nowy kształt sekcji progów nadaje pojazdowi smukłego wyglądu, a wkładka dyfuzora z trapezoidalnymi końcówkami rur wydechowych poszerza je optycznie z tyłu.

Wszystkie wersje silnikowe i nadwoziowe A5 zjeżdżają z linii produkcyjnej standardowo wyposażone w diodowe reflektory przednie. Opcjonalną alternatywą dla tego rozwiązania są diodowe reflektory przednie Matrix w połączeniu z diodowymi światłami tylnymi z dynamicznymi kierunkowskazami i z funkcją sekwencji świetlnych. Najwyższą z dostępnych na żądanie opcji jest wersja z reflektorami diodowymi Matrix i ze światłami laserowymi Audi oraz z diodowymi światłami tylnymi również z dynamicznymi kierunkowskazami i z funkcją sekwencji świetlnych. 

Wnętrze nowego Audi A5 zdominowane jest przez linie poziome. Centralnym punktem lekko zwróconej w stronę kierowcy tablicy rozdzielczej jest duży wyświetlacz systemu MMI touch – centrum sterowania nowym systemem obsługi. Pakiet wielokolorowego, nastrojowego oświetlenia konturowego w ciemnościach podkreśla stylistyczne szczegóły wnętrza. Pakiet ten jest standardem w linii wyposażeniowej design selection.

Odświeżone Audi A5 (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6,2 – 4,2; łączna emisja CO2 w g/km: 164 – 110) dostępne jest w Europie z silnikami, których moc rozpoczyna się od 120 kW (163 KM). W gamie znajdują się też mocne jednostki V6.Na początek, cztery wariant silnikowe Audi A5 wyposażone będą w system mild hybrid MHEV. Alternator-rozrusznik połączony z wałem korbowym odzyskuje energię podczas hamowania i przesyła ją do kompaktowych rozmiarów akumulatora litowo-jonowego.

W przypadku silników czterocylindrowych system MHEV zintegrowany jest z 12-woltowym systemem elektrycznym, a w przypadku modeli S TDI z 48-woltowym głównym systemem elektrycznym. Dla przykładu: pomiary Audi przeprowadzone w modelu S5 TDI pokazują, że tego typu elektryfikacja może obniżyć zużycie paliwa w codziennym użytkowaniu nawet o 0,4 l/100 km, rekuperując bądź wyłączając silnik gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. 

Wszystkie wersje Audi A5 wyposażone zostały w automatyczne skrzynie biegów – siedmiobiegową skrzynię S tronic lub ośmiobiegową tiptronic. Napęd na cztery koła quattro dostępny jest opcjonalnie dla słabszego silnika i standardowo dla pozostałych trzech mocniejszych jednostek napędowych.

Dzięki systemowi MHEV i elektrycznie napędzanej sprężarce wspomagającej konwencjonalną turbosprężarkę, silnik 3.0 TDI jest mocny, a jednocześnie łagodnie rozwijający moc i oferujący duży zasięg. Oba modele S TDI od 0 do 100 km/h przyspieszają w mniej niż 5 sekund. Osiągnięcie elektronicznie ograniczonej prędkości 250 km/h jest tylko formalnością.

Na rynkach pozaeuropejskich S5 Coupé i S5 Sportback oferowane są z trzylitrowym silnikiem TFSI. Turbodoładowana, benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem ma moc 260 kW (354 KM) i wytwarza wysoki moment obrotowy rzędu 500 Nm, dostępny w zakresie od 1370 do 4500 obr./min. V6 rozpędza S5 Coupé od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W S5 Sportback TFSI standardowy sprint „do setki” wynosi o dwie dziesiąte sekundy dłużej.

Premierze odświeżonego Audi A5 towarzyszyć będzie wejście na rynek edycji specjalnej tego modelu. „Edition one” dostępne będzie zarówno we wszystkich wersjach Sportback, jak i Coupé z silnikami o mocy minimum 140 kW. Sportowe zawieszenie jest w tej edycji standardem. Stylistyka zewnętrzna bazuje na wersji S line i posiada dodatkowe, przykuwające wzrok elementy, takie jak np. brylantowoczarny dach A5 Coupé. Gama lakierów obejmuje tu takie kolory jak: szary quantum, szary daytona z efektem perłowym i zielony district z efektem metalicznym. Jeśli chodzi o wnętrze, klienci wybrać mogą jeden z dwóch pakietów: design selection i S line. Ekskluzywne detale podkreślają charakter obu wnętrz.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Widziałem ,widziałem to „coś ” odbierając A5 z serwisu po przeglądzie gwarancyjnym dodam 4 dni temu…patrzę (dobrze że nie byłem sam), pytam przyjaciela Jaro to lift A5-tki, odpowiada qu…cze oby nie..
Normalnie bym zapie…niczal;) i podziwiał, ale bez emocji odbiorę kwit, obejrzę..
Koza ( nie obrażając tych pociesznych ssaków).
Ni chu chu to nie przypomina (dodam mi) mojego sline…
Widzę ctr V ctr C z siostry 7, na światłach tył, przód..,spie…,tzn uciekłem boją się się kolejnych odkryć..
Zakończę….!
Zapytany George Clooney czemu nie ma, nie myślał Pan nigdy o tatuażu…?
Odpowiedział: po co poprawiać coś po Bogu…
Pozdro

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze