Anita Krizsan bije rekordy w sprzedaży Bugatti

W minionym roku Brytyjka Anita Krizsan naprawdę zaznaczyła swoją obecność w świecie handlu. Sprzedała aż 11 modeli Bugatti Veyron.

Zatrudniona w Barclayu w środkowym Londynie Anita pobiła rekord sprzedaży. 11 podpisanych umów na Bugatti Veyron przyniosło 13 milionów funtów zysku, i to zaledwie w ciągu roku. Ostatnim sprzedanym modelem była wersja Super Sport, warta 1,7 miliona funtów.

fot. materiały prasowe

Klienci Anity pochodzą z całego świata i mieszczą się w przedziale wiekowym od 19 do 70 lat. Żeby osiągnąć taki wyniki sprzedażowy, Krizsan sporo podróżowała, m.in. do Rosji i na Środkowy Wschód.

fot. materiały prasowe

Obecnie szuka kupca na limitowany model Bugatti Veyron z elementami złota.

Najnowsze

James Bond w roli mechanika

Zmotoryzowane panie chciałyby w roli prywatnego mechanika widzieć Daniela Craiga. Mężczyźni natomiast najchętniej pospieszyliby z pomocą Joanne Lumley, gdyby akurat biedziła się ze zmianą koła na poboczu.

Takie badanie z przymrużeniem oka wykonał na Walentynki Micheldever Tyre Services, opierając próbę na grupie 1600 respondentów.

Pytanie zadanie paniom brzmiało: ku twojemu zaskoczeniu, 14 lutego miejscowy mechanik został zastąpiony przez celebrytę. Kogo byś widziała w tej roli?

Daniel Craig
fot. bafta.org

James Bond, czyli Daniel Craig, zebrał 51% głosów, wyprzedzając Davida Beckhama (28%), Paula McCartneya (12%) i Simona Cowella (9%). Na szarym końcu znalazł się Justin Bieber (1%). Zapewne jest jeszcze zbyt młody, by mieć dość technicznego doświadczenia.

Joanna Lumley
fot. telegraph.co.uk

Panów natomiast zapytano, na widok której z wymienionych gwiazd zatrzymaliby się na poboczu, by pomóc jej zmienić oponę.  Co ciekawe, 49% respondentów stwierdziło, że nie zatrzymałoby się w ogóle. 18% byłoby jednak chętnych pomóc Joannie Lumley, 12% Cheryl Cole, 9% Jessice Ennis i 8% Keirze Knightley. Zaledwie 3% zatrzymałoby się, żeby wesprzeć Adele.

Dziś prawdziwych dżentelmenów już nie ma…?

Najnowsze

Kobiety na traktory – edycja 2013

To już trzecia edycja rajdu pod wiele mówiącym tytułem „Kobiety na traktory”. Jest to rajd turystyczno- sportowy, dedykowany kobietom posiadającym samochody z napędem na cztery koła, lub potrafiących namówić swoje „brzydsze połówki” do pożyczenia takiego auta. Motocaina patronuje temu wydarzeniu.

Konwencja imprezy jest niezmienna od trzech lat, czyli płeć piękna prowadzi samochód od startu do mety. A na miejscu pilota może siedzieć osoba dowolnej płci.

Baza rajdu, który rozpocznie się 9 marca, będzie się znajdować w okolicach Mszczonowa.

Trasa zostanie podzielona na części i na każdą z nich przypadnie oddzielny roadbook. Wszystkie odcinki będą się zaczynały i kończyły w bazie rajdu. O klasyfikacji zadecyduje liczba zdobytych punktów. Na wszystkich odcinkach będą do zdobycia pieczątki i do wykonania zadania. Oczywiście wszystko punktowane. Dodatkowo na terenie bazy zostaną przygotowane konkurencje sprawnościowe, też na punkty.

fot. materiały organizatora

Trudności na trasie szykują się na pewno, w związku z tym załogi w autach typu SUV nie będą mogły zdobyć wszystkich możliwych punktów. Oczywiście zapraszamy „SUV’owiczów”, będzie można sprawdzić auta w trochę trudniejszym terenie.
Jeżeli zgłosi się pięć załóg, to zostanie utworzona klasa turystyczna.
Uwaga! Aby przejechać jedną z części trasy, będzie potrzeby GPS z możliwością wpisania współrzędnych z tzw. „palca”.
Kibice będą mogli pobrać w bazie rajdu mapki z zaznaczonymi ciekawymi punktami, w których będzie widowiskowa walka w terenie.

Dzięki hojności sponsorów są naprawdę cenne nagrody. Pierwsze miejsce to wyciągarka 12000 LBS z liną syntetyczna i pilotem bezprzewodowym, ufundowana przez szekla4x4.pl.

fot. materiały organizatora

PROGRAM RAJDU

9.00 – rejestracja załóg w biurze rajdu, rozdanie kart drogowych, materiałów nawigacyjnych, naklejek, itd.

9.45 – odprawa,

10.00 – wyjazd na trasę,

16.00 – zamknięcie trasy, sędziowie zamykają punkty kontrolne,

16.30 –  zakończenie rajdu, zdanie kart drogowych, po tym czasie karty nie będą przyjmowane,

17.00 – ogłoszenie wyników i rozdanie nagród.

 

Więcej szczegółów na: http://www.adventura4x4.pl/kobiety-na-traktory

Najnowsze

Wideorejestrator świadkiem w sądzie

Właściwie zabezpieczone dane z samochodowych rejestratorów wideo mogą posłużyć jako dowód, także przed sądem. Wartość takiego materiału dowodowego potwierdziła prokuratura okręgowa w Zambrowie, włączając go do prowadzonego śledztwa. Unia Europejska zastanowi się również, czy urządzenia typu DVR powinny być montowane fabrycznie we wszystkich nowych samochodach przeznaczonych na rynek Wspólnoty.

Nagranie z wideorejestratora zostało uznane przez Prokuraturę Rejonową w Zambrowie (woj. podlaskie) za ważny dowód w sprawie wypadku na tamtejszej drodze. Jeden z kierowców nagrał moment zderzenia tira z busem. W wypadku zginęły trzy osoby.

Do zakończenia śledztwa potrzebna jest wciąż opinia biegłego z zakresu ruchu drogowego. Użyteczność tego typu urządzeń jest doceniania przez coraz szersze kręgi odbiorców, a decyzja prokuratury przekonuje, że materiały z rejestratorów wideo mogą stanowić zabezpieczenie dla kierowców, także przed sądem.

fot. Mio.com

Komisja Europejska zajmie się także prośbą niemieckiego parlamentu w sprawie obowiązku korzystania z wideorejestratorów. Europosłowie zastanowią się, czy wszystkie nowe samochody sprzedawane w Europie powinny od 2015 roku być fabrycznie wyposażone w takie urządzenia. W założeniu projektu dostęp do filmu miałaby tylko policja i to jedynie w celu rekonstrukcji wypadku. System ma nagrywać obraz na zewnątrz samochodu, wewnątrz niego, a także rejestrować najważniejsze parametry jazdy, które mogą być pomocne do zbadania przyczyn wypadku.

Sam pomysł w Brukseli ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Pierwsi wskazują na ułatwienia, które taki system zaoferuje policji podczas analizowania wypadków. Sceptycy mówią natomiast o balansowaniu na granicy wolności i prywatności.

W Stanach Zjednoczonych producenci samochodów montują rejestratory zdarzeń w swoich samochodach od kilkunastu lat. W 2006 roku The National Institute of Highway Safety opublikowało wyniki badań, z których wynika, iż 64 proc. z przebadanych przez nich w USA aut było wyposażonych w urządzenia analogiczne do samolotowych czarnych skrzynek.

fot. Mio.com

W kwietniu 2012 Senat Stanów Zjednoczonych uchwalił ustawę MAP-21, która nakazuje wyposażenie wszystkich nowych samochodów w rejestratory zdarzeń, począwszy od 2015 roku. Wymagane urządzenia, w przeciwieństwie do europejskiego projektu, nie rejestrują materiału video, jednak zapisują inne ważne parametry jazdy. Dostęp do nagranych materiałów będzie miała przede wszystkim policja. W określonych przypadkach dane będą mogły być udostępnione także ubezpieczycielom.

Głównym celem Amerykanów jest zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, ze szczególnym uwzględnieniem tamtejszych sieci autostrad.

Najnowsze

Nowe Audi S3 Sportback

Moc 300 KM i moment obrotowy 380 Nm, sprint od zera do 100 km/h w pięć sekund – tak producent zachwala nowe Audi S3 Sportback.

Nowy czterocylindrowy silnik stworzono od podstaw. Z poprzednikiem łączy go jedynie pojemność: 1984 cm3. Nominalna moc 221 kW (300 KM) dostępna jest przy 5500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy, w przedziale od 1800 do 5500 obr/min, osiąga 380 Nm.

W modelach z opcjonalną sześciobiegową przekładnią S tronic, sprint od zera do
100 km/h ma trwać tylko pięć sekund, a w przypadku modeli z sześciobiegową skrzynią manualną o pięć dziesiątych sekundy dłużej. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Jednostka 2.0 TFSI z przekładnią S tronic potrzebuje średnio 6,9 l paliwa na 100 km (ze skrzynią manualną – 7 l na 100 km). Porównując z poprzednią wersją, nowe Audi S3 Sportback zużywa o 1,5 l paliwa mniej.

Obok trybu obsługi manualnej, dostępne są dwa tryby automatyczne D i S.

W porównaniu z wcześniejszym modelem, oś przednią nowego Audi S3 przesunięto o 52 mm do przodu. Silnik 2.0 TFSI waży obecnie o 5 kg mniej niż jego dotychczasowa wersja i jest o 12 stopni bardziej pochylony ku tyłowi.

Nowe Audi S3 jeździ na kołach o wymiarach 7,5 na 18 cali. Opony mają rozmiar 225/40, a ich deklarowane niskie tarcie podczas toczenia obniża zużycie paliwa. Lakierowane na czarno zaciski dużych, bo mających średnicę 340 mm przednich hamulców tarczowych, ozdobiono emblematem S. Na życzenie można je polakierować na czerwono. Elektromechaniczny hamulec postojowy działa na tylną oś.

fot. Audi

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego nowego Audi S3 Sportback. Pozwala kontrolować pracę pedału gazu, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej przekładni biegów S tronic oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego.

Za pomocą jednego przycisku kierowca decyduje, czy układy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic czy też efficiency. Ponadto w pojazdach wyposażonych w radio MMI, dostępny jest tryb individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, który dopasowuje charakterystykę pracy amortyzatorów do konkretnej sytuacji drogowej, jest także sterowany przy pomocy Audi drive select.

Ciężar własny pięciodrzwiowego pojazdu wynosi 1445 kg, o 70 kg mniej niż w przypadku poprzednika. W decydującej mierze to zasługa lekkiej karoserii.

Wygląd zewnętrzny podkreśla dynamikę nowego modelu serii A3. Samochód ma 4324 mm długości, 1785 mm szerokości i 1404 mm wysokości.

Poziome podwójne użebrowanie osłony chłodnicy, charakterystycznej dla modeli S, utrzymane jest w kolorze aluminium. Kratownica osłony ma platynowo – szarą i matową barwę. W przednim zderzaku znajdują się wloty powietrza z podwójnym użebrowaniem również w kolorze aluminium. Obok montowanych seryjnie reflektorów ksenonowych Xenon plus, producent oferuje reflektory diodowe.

Lusterka boczne z obudową utrzymaną w optyce aluminium i charakterystyczne listwy progowe to akcenty na bokach nowego Audi S3 Sportback. Nową formę ma również tylny zderzak. Przy platynowo-szarym dyfuzorze zamontowano cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, którym dodano chromowane osłony. Światła tylne zbudowano z diod. Lakierowany w kolorze samochodu, charakterystyczny dla modeli S spojler, wydłuża optycznie dach. Wśród 14 dostępnych kolorów, najbardziej ekskluzywne są lakiery z efektem kryształowym: czarny Panther i niebieski Estoril.

fot. Audi

Na życzenie dostępna jest wielofunkcyjna kierownica sportowa z wieńcem spłaszczonym u dołu. Pedały i podparcia stóp wykonano ze szczotkowanego aluminium. Podziałki przyrządów mają kolor ciemnoszary, a ich wskazówki są białe. Na tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania. Do elementów wyposażenia seryjnego nowego Audi S3 Sportback należy także kolorowy system informacji kierowcy z rekomendacją przerw podczas jazdy oraz – w pojazdach wyposażonych w radio MMI – monitor pokładowy, który wysuwa się automatycznie i przy odpalaniu samochodu, na powitanie kierowcy, wyświetla na ekranie logo S3.

Dzięki wyposażeniu pojazdu w system Audi connect, kierowca może w pełni korzystać ze zindywidualizowanych usług online oferowanych przez Audi.

Na życzenie klienta, koncern z Ingolstadt wyposaża nowe Audi S3 Sportback we wszystkie systemy wsparcia kierowcy dostępne dla pojazdów tej serii, m. in. w tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami, adaptive cruise control, który dopasowuje prędkość naszego Audi do pojazdu jadącego przed nami oraz samoczynnie hamuje i przyspiesza.

Najnowsze