Anioł na motocyklu?

Czy zastanawialiście się kiedyś, do ilu kilometrów na godzinę podróżuje z wami wasz Anioł Stróż? Nawet jeśli jesteście ateistami, warto "zwolić i wyluzować..."

„Zwolnijcie. Wyluzujcie” – Slow down. Take it easy”….
fot. slow-n-easy.ch

W Szwajcarii postanowiono wykorzystać motyw rock-and-roll’owego anioła w kampanii społecznej, który ma za zadanie uświadomić kierowcom motocykli, jakie zachowania są niebezpieczne na drodze. „Slow down. Take it easy” (tłum. „Zwolnij. Wyluzuj”) – tak brzmi hasło, akcji dotyczącej bezpieczeństwa na drodze, która prowadzona jest w tym kraju od roku. 

Jak podkreślają organizatorzy inicjatywy, jazda motocyklem to świetna zabawa, ale na jednośladowców czyhają na drodze niebezpieczeństwa. Na dwóch kółkach jesteśmy bardziej narażeni na ryzyko wypadku, niż w samochodzie. Motocykle są mniejsze gabarytami niż auta, dlatego są bardzo często lekceważone przez innych uczestników ruchu. Pomysłodawcy przypominają, że motocykle, ani tym bardziej sam motocyklista, nie posiadają przy gwałtownym hamowaniu strefy zgniotu.

Aby sprawić, żeby szala radości z jazdy nie przeważyła ryzyka związanego z pokonywania kolejnych kilometrów jednośladami, Stowarzyszenie Szwajcarskich Ubezpieczycieli (Association of Swiss Insurance) proponuje, aby swój wolny czas zainwestować w doskonalenie jazdy i poprawę swoich umiejętności. Ostrzegają oni również, że żadne znaki drogowe nie są w stanie zagwarantować motocyklistom bezpieczeństwa, jeśli ci nie dostosują prędkości do panujących warunków na drodze. Dlatego jak mówią – „Zwolnijcie. Wyluzujcie” – Slow down. Take it easy”….

 

Najnowsze

GP Walencji – Vettel znów wygrywa

Pomimo upału jaki panował w Walencji - temperatura toru wynosiła prawie 50 stopni Celsjusza - wyścig Formuły 1 nie był już tak emocjonujący jak ten w Kanadzie. Nie pomogły nowe mieszanki opon, ani dwie strefy DRS.

Start wyścigu
fot. Pirelli

Start do wyścigu przebiegł bardzo spokojnie. Vettel nie utracił swojego pierwszego miejsca, jak i Webber. Sporo emocji podczas startu dostarczył kibicom Massa, który wystrzelił jak z procy i wyprzedził zarówno Alonso jak i Hamiltona.

Niestety, dobierając się do skóry Webberowi, zjechał z optymalnej linii jazdy, co bardzo skrzętnie wykorzystał Alonso, odzyskując straconą pozycję. Najbardziej pechowo wyścig rozpoczął Pietrow, który startując na oponach pośrednich nie był w stanie utrzymać tempa kierowców na miękkiej mieszance.   Przez wiele okrążeń w czołówce było bez zmian. Drobny błąd popełnił jedynie Massa, jednak przestrzelenie zakrętu nie miało większych konsekwencji, ponieważ przewaga nad Hamiltonem była dość spora. Po zjazdach także nie odnotowano większych zmian. Pechowcem był tylko Schumacher, który wyjeżdżając z alei serwisowej nie tylko przekroczył białą linię (za co nie został ukarany) oraz zderzył się Pietrowem, który tylnym, prawym kołem uszkodził skrzydło Niemca.


Ciekawie zaczęło się robić, kiedy Mark Webber próbując dogonić Vettela, został przyblokowany przez jednego z kierowców HRT, tracąc nie tylko czas do Vettela, ale również przewagę nad Alonso. Hiszpan bardzo sprytnie to wykorzystał i na 21. okrążeniu używając systemu DRS oraz Kers wyprzedził Webbera awansując na drugie miejsce.

Najdłużej na torze pozostawał Sergio Perez, który po problemach w Kanadzie, w pełni sił wrócił do ścigania. Sporo problemów mieli podczas wyścigu kierowcy McLarena. Jenson Button narzekał na niedziałający system Kers, a Hamilton tak bardzo zniszczył tylne opony, że na każdym okrążeniu tracił po sekundę lub nawet dwie do goniącego go Massy. Kolejnym problemem, tym razem dla wszystkich, była fatalna jazda kierowców HRT, którzy stwarzali sporo problemów podczas dublowania i nie tylko. Dość odważną strategią popisał się zespół Toro Rosso, stosując u Alguersuariego taktykę dwóch postoi, podczas gdy reszta jechała na trzy.

Ogólnie rzecz ujmując, po bardzo emocjonującym wyścigu w Kanadzie, nawet końcówka wyścigu nie dorównywała tej sprzed dwóch tygodni i kibice mogli czuć się trochę sennie. Ciekawie było jedynie w dalszej części klasyfikacji, gdzie Buemi, di Resta, Kobayashi i Pietrow, przez to że musieli przepuścić liderów wyścigu znaleźli się bardzo blisko siebie, co zaowocowało kilkoma manewrami wyprzedzania. Sporo problemów miał Pietrow, który wyprzedzając Kobayashiego,wiedział, że nie zmieści się w nawrocie i był zmuszony oddać pozycję z powrotem Japończykowi. Końcówka była dość spokojna. Webber po otrzymaniu informacji o problemach ze skrzynią biegów, tak jak Hamilton, Massa oraz Button niemal tempem turystycznym dojechał do mety. Wyścig po raz kolejny wygrał Vettel.

Vettel ponownie numerem jeden.
fot. Pirelli

Drugi na mecie zameldował się Alonso, trzeci Webber z kłopotami. Hamilton ostatecznie dojechał czwarty, a Massa po problemach podczas postoju ( mechanicy nie mogli dokręcić lewego, tylnego koła. Wadliwa okazała się nakrętka ) dojechał jako piąty.

Wadliwa nakrętka popsuła szyki Massie.
fot. Pirelli

Tuż za nim znalazł się Button, który mimo wszystko jeszcze gonił czołówkę. Największym szczęściarzem był chyba Alguersuari, który po dobrym występie w Kanadzie, znów dojechał w punktowanej dziesiątce, a to dzięki ryzykownej, ale w końcu opłacalnej strategii. Przed nami dwa tygodnie przerwy. Ciekawie będzie podczas nadchodzącego GP, a to dlatego, że nie tylko nie będzie można zmieniać mapowania silnika, ale będzie obowiązywał zakaz używania dmuchanego dyfuzora. Czy dzięki takim zakazom pokona ktoś w końcu Vettela? Zobaczymy, za dwa tygodnie.

Czy Alonso w końcu pokona Vettela?
fot. Pirelli

 

 

Najnowsze

Kask dla kobiet – Schuberth Modular C3W

Masz problem ze znalezieniem dla siebie kasku? Większość jest za duża, za ciężka, nie pasuje do Twojej głowy? Marka Schuberth stworzyła wyjątkowy kask. Model Modular C3W został zaprojektowany specjalnie dla kobiet.

Niemiecka marka kasków Schuberth po wnikliwych badaniach wykonała przystosowany do kobiecej głowy model C3W. Charakteryzuje się on mniejszym rozmiarem, niż większość tego typu skorup, gdyż jak podkreśla sam producent, kobiece głowy są mniejsze oraz węższe. Wnętrze kasku wypełnia pianka, która dostosowuje się do kształtu czaszki, zapamiętując najmniejsze różnice konturu głowy. Środek wykonany jest z miękkich materiałów, podszewki z mikrofibry, która jest antybakteryjna, antyalergiczna oraz przystosowana do łatwego czyszczenia m.in. z pudru.

 

C3W pełni również funkcję kasku szczękowego, dzięki czemu stojąc w korkach możemy zapewnić sobie doskonałą wentylację, a także na szybkim postoju np. pomalować sobie usta.
fot. Schuberth

 

Po zamknięciu „szczęki” kask jest cichy niczym klasyczny „integral”, co z pewnością okaże się przydatne w dalszych podróżach. Dzięki badaniom, jakie zastosował producent w tunelu aerodynamicznym, otrzymujemy kask, który ma spełniać najwyższe standardy między innymi jego zadaniem ma być niwelowanie odczuwalności przeciążeń, przez co ma zapewnić poczucie stabilności przy wyższych prędkościach. Projekt kasku jest na tyle funkcjonalny, że otrzymujemy mały deflektor, który znajduje się pod brodą. Ma on kształt kołnierza i ma być odpowiedzialny za wyciszenie szumu spowodowanego pędem wiatru.

 

Model C3W jest kaskiem najlżejszym w swoje klasie, co przy blisko 14 producentach wykonujących kaski szczękowe trzeba uznać za duży sukces. Waga 1,542 gramów jest wynikiem godnym pozazdroszczenia
fot. Schuberth

Twórcy tego kasku nie zapomnieli, również o osłonie przeciwsłonecznej dzięki której nie musimy zakładać okularów, aby uchronić się przed promieniami UV. Jest ona odporna na parowanie. Modular spełnia normy bezpieczeństwa ECE 22.05, posiada także zapięcie zapadkowe, które łatwe jest w użyciu.

 

Kask z pewnością będzie się cieszył dużym zainteresowaniem kobiet, które dużo podróżują i na pierwszym miejscu stawiają komfort oraz bezpieczeństwo.

 

Najnowsze

Filmy i wywiady z Verva Street Racing 2011

Poczuj atmosferę Verva Street Racing oglądając filmowe relacje z wydarzenia i zapoznaj się z opiniami Krzysztofa Hołowczyca, Jacka Czachora, Michała Bębenka oraz Kuby Przygońskiego na temat ich startów w wyścigach ulicznych.

BMW X3 CC Krzysztofa Hołowczyca – bawarska broń naszego kierowcy w Rajdzie Dakar 2012.
fot. Katarzyna Frendl

 

 

Relację z Verva Street Racing przeczytasz tutaj, a zdjęcia z imprezy obejrzysz tu

Najnowsze

Galeria zdjęć z Verva Street Racing 2011

Na Verva Street Racing zgromadzono w zeszłą sobotę mnóstwo przeróżnych dyscyplin sportów motorowych - od Formuły 1 przez rajdy, wyścigi ciężarówek, wyścigi rodem z Le Mans, drifting, czy motocyklowy FMX i stunt. Oto nasza fotorelacja z tego wydarzenia.

Tomek Kuchar w samochodzie rodem z NASCAR na Verva Street Racing w Warszawie.
fot. Katarzyna Frendl

 

Emocje Verva Street Racing jeszcze nie przebrzmiały – oto galeria zdjęć z warszawskich wyścigów w centrum stolicy.

Relację z Verva Street Racing przeczytasz tutaj, a filmy z imprezy obejrzysz tu

Spodobał Ci się samochód, w którym startował Tomek Kuchar? Przeczytaj o najszybszych kobietach w historii NASCARkliknij tutaj.

Najnowsze