
Anastassia Kovalenko – pierwsza zawodniczka w historii estońskich wyścigów szosowych
Anastassia Kovalenko jest estońską motocyklistką. Ściga się w Pucharze Europy Juniorów i jest pierwszą kobietą w historii estońskich wyścigów szosowych, która ściga się na poziomie międzynarodowym.
Tytułowana jest najlepszą zawodniczką motocyklową w Estonii. Debiutowała w 2012 roku na Kawasaki Ninja 250R. W 2013 roku przesiadła się na mocniejszy motocykl – Kawasaki Ninja 600R.
Zajęła drugie miejsce w klasie Superstock 600 B i trzecie miejsce w klasie C. W 2014 roku Kovalenko zaczęła trenować z fińskim zespołem szosowym Kallio Racing Team (należącym do zawodnika motocyklowego MotoGP, Miki Kallio). Startowała zarówno w mistrzostwach Estonii, jak i Finlandii.
Pomimo wypadku w połowie sezonu, w którym doznała złamania obojczyka, zawodniczka wygrała estońskie mistrzostwa w klasie Superstock 600 B w 2014 roku. Została nagrodzona tytułem najlepszej zawodniczki motocyklowej roku. W 2015 roku Estonka zaczęła ścigać się w Pucharze Europy Juniorów, a Puchar Europy Kobiet ukończyła na drugiej pozycji.
Anastassia Kovalenko studiowała we francuskiej szkole w Tallinie. Po jej ukończeniu przystąpiła do uzyskania tytułu licencjata prawa na uniwersytecie w Tartu. Podczas studiów ukończyła program letniej szkoły prawa na University of Cambridge. Poza wyścigami motocyklowymi Kovalenko jest utalentowaną pianistką – studiowała w szkole muzycznej w Nõmme. Od dziesięciu lat zajmuje się tańcem towarzyskim.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: