Ambasadorki FIA z myślą o przyszłości
Zaangażowanie kobiet w motosporcie nie przejawia się tylko w rywalizacji na torze. Maria de Villota angażuje się w kampanię na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa drogowego, a Monisha Kaltenborn patronuje programowi edukacyjnemu „F1 in Schools”.
Zarówno Maria de Villota, jak i Monisha Kaltenborn poważnie traktują swoje obowiązki ambasadorek FIA’s Women in Motorsport. Na oficjalnym spotkaniu z prezesem FIA, Jeanem Todtem, Maria wyraziła poparcie dla prowadzonej kampanii na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Obie strony wyraziły zaniepokojenie wzrastającą liczbą wypadków z ofiarami śmiertelnymi i zgodziły się, jak ważne są akcje edukacyjne i uświadamiające. Delegatura FIA odpowiedzialna za kampanię będzie ściśle współpracować z organizacją Women in Motorsport i jej ambasadorkami, realizując wspólnie projekty na rzecz poprawy bezpieczeństwa kierowców na całym świecie.
Maria de Villota pragnie poprawy bezpieczeństwa na drogach |
![]() |
fot. FIA
|
Z kolei Monisha Kaltenborn, szefowa zespołu F1 Sauber, patronuje akcji edukacyjnej „F1 in Schools”, której założeniem jest propagowanie wśród młodzieży wiedzy matematycznej, naukowej i technologicznej w możliwie przystępny, ciekawy i zabawny sposób. Monisha, z pochodzenia Hinduska, zaangażowała się szczególnie w rozruch kampanii w Indiach. Indie to najnowszy nabytek na liście ponad 40 krajów uczestniczących w programie. Monisha spotkała się z młodzieżą, opowiedziała o swoich doświadczeniach w Formule 1. Ma nadzieję, że część z nich kiedyś zostanie inżynierami i zwiąże swoją karierę z motosportem, jak również – że wśród hipotetycznych przyszłych inżynierów nie zabraknie kobiet.
Monisha Kaltenborn ma nadzieję na więcej kobiet w branży |
![]() |
fot. FIA
|
Studenci biorący udział w programie będą pracować nad projektem, konstrukcją i testem własnego bolidu F1, a także opracowaniem biznesplanu i programu pozyskania sponsorów. Finał odbędzie się pod koniec października podczas GP Abu Dhabi. Organizatorzy szacują, że w finałowej stawce znajdzie się 250 studentów z całego świata i ok. 30% z nich będą stanowić kobiety.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: