Ambasadorki FIA z myślą o przyszłości
Zaangażowanie kobiet w motosporcie nie przejawia się tylko w rywalizacji na torze. Maria de Villota angażuje się w kampanię na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa drogowego, a Monisha Kaltenborn patronuje programowi edukacyjnemu „F1 in Schools”.
Zarówno Maria de Villota, jak i Monisha Kaltenborn poważnie traktują swoje obowiązki ambasadorek FIA’s Women in Motorsport. Na oficjalnym spotkaniu z prezesem FIA, Jeanem Todtem, Maria wyraziła poparcie dla prowadzonej kampanii na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Obie strony wyraziły zaniepokojenie wzrastającą liczbą wypadków z ofiarami śmiertelnymi i zgodziły się, jak ważne są akcje edukacyjne i uświadamiające. Delegatura FIA odpowiedzialna za kampanię będzie ściśle współpracować z organizacją Women in Motorsport i jej ambasadorkami, realizując wspólnie projekty na rzecz poprawy bezpieczeństwa kierowców na całym świecie.
Maria de Villota pragnie poprawy bezpieczeństwa na drogach |
![]() |
fot. FIA
|
Z kolei Monisha Kaltenborn, szefowa zespołu F1 Sauber, patronuje akcji edukacyjnej „F1 in Schools”, której założeniem jest propagowanie wśród młodzieży wiedzy matematycznej, naukowej i technologicznej w możliwie przystępny, ciekawy i zabawny sposób. Monisha, z pochodzenia Hinduska, zaangażowała się szczególnie w rozruch kampanii w Indiach. Indie to najnowszy nabytek na liście ponad 40 krajów uczestniczących w programie. Monisha spotkała się z młodzieżą, opowiedziała o swoich doświadczeniach w Formule 1. Ma nadzieję, że część z nich kiedyś zostanie inżynierami i zwiąże swoją karierę z motosportem, jak również – że wśród hipotetycznych przyszłych inżynierów nie zabraknie kobiet.
Monisha Kaltenborn ma nadzieję na więcej kobiet w branży |
![]() |
fot. FIA
|
Studenci biorący udział w programie będą pracować nad projektem, konstrukcją i testem własnego bolidu F1, a także opracowaniem biznesplanu i programu pozyskania sponsorów. Finał odbędzie się pod koniec października podczas GP Abu Dhabi. Organizatorzy szacują, że w finałowej stawce znajdzie się 250 studentów z całego świata i ok. 30% z nich będą stanowić kobiety.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: