motocaina.pl logo

Alfa Romeo Tonale – piękna hybryda

11 marca 2019
8
2
Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2019, Alfa Romeo wkracza do świata samochodów elektrycznych, prezentując nowy samochód koncepcyjny Tonale,

Tonale jest pierwszym hybrydowym samochodem typu plug-in oraz pierwszym średniej wielkości SUV-em Alfy Romeo. Jednym z elementów przywołujących tradycję producenta jest koło przypominające tarczę telefonu. Wzór 21-calowych felg Tonale  sięga roku 1960, kiedy to pojawił się on w Alfie 33 Stradale. Z kolei boczna bryła nadwozia nawiązuje do modeli Duetto oraz Disco Volante Spider.

Przód zdobi alfowski napis „Trilobo” oraz charakterystyczny grill „Scudetto”, którego tłem i jednocześnie dopełnieniem jest oświetlenie typu „3 plus 3”, które przywołuje na myśl spojrzenie SZ i Brery.  Tył Tonale jest elegancko podkreślony kształtem tylnej szyby, zwieńczonej u góry „skrzydłem”.

Wnętrze Tonale ukierunkowane jest na kierowcę, ale może wygodnie przewieźć czterech pasażerów.  Wnętrze Tonale wyróżnia kontrast pomiędzy chłodną solidnością aluminium a miękkością i przyjemnym ciepłem skóry i alcantary. Wewnątrz znajdują się półprzezroczyste podświetlone listwy, na przykład na tunelu środkowym, będącym jednocześnie idealnym miejscem dla najważniejszego elementu Alfa Romeo, selektora jazdy DNA.

Kierowca ma do dyspozycji 12,3-calowy wyświetlacz z wirtualnymi zegarami oraz 10.25-calowy centralny ekran dotykowy. Nowy system multimedialny wyposażony jest w płynny i wielozadaniowy interfejs.

Silnik elektryczny umiejscowiono z tyłu, co stanowi zapowiedź sportowych wrażeń z jazdy, które dostosowujemy używając systemu DNA. W Tonale, tryb „Dynamic" zmienia się w „Dual Power" i gwarantuje maksymalną moc wyjściową z dwóch silników. Ekran dotykowy systemu Infotainment wyposażony jest w przycisk E-mozione, który oferuje specjalne ustawienia przepustnicy, ostrzejsze hamowanie i bardziej bezpośrednią reakcję układu kierowniczego. Tryb „Natural" pozwala utrzymać najlepszy kompromis między osiągami,  a oszczędnością. Tryb „Advance Efficiency" zmienia się w „Advance E" dla uzyskania osiągów w trybie w pełni elektrycznym.

Komentarze

zxcv
13 marca 2019 10:47
Alfy niestety są tylko ładne...
tymox11
13 marca 2019 12:36
Stylistycznie jest całkiem ok, ale niestety w praktyce te napędy mogą byc wadliwe jak historia pokazała, w kwestii hybryd większe doświadczenie ma toyota, tam w prawie każdym segmencie dostępne są te rodzaje napędów