
Alfa Romeo Giulia GTA – powrót do korzeni. Włoski sedan pod maską ma 540 KM!
Po 110 latach od narodzin marki, Alfa Romeo powraca do swoich korzeni, wskrzeszając jedną z legend w swojej historii i całej motoryzacji: Giulię GTA.
Inżynierowie Alfy Romeo pracowali nad poprawą aerodynamiki i właściwości jezdnych, ale przede wszystkim nad redukcją masy: według tych samych wytycznych pracowano nad Giulią GTA z 1965 roku. Aktywna aerodynamika została specjalnie zaprojektowana w celu zwiększenia siły docisku. Rozwiązania te zawierają wiedzę techniczną, która pochodzi bezpośrednio z Formuły 1, dzięki ścisłej współpracy z Sauber Engineering i zastosowaniu Sauber Aerokit.
Jeśli chodzi o osiągi, silnik Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium jest w stanie uwolnić, w standardowej konfiguracji, moc 510 KM, a w Giulii GTA 540 KM, dzięki skrupulatnej kalibracji wykonanej przez inżynierów Alfa Romeo, którym udało się również zoptymalizować zastosowanie nowego centralnego układu wydechowego Akrapovič, wykonanego z tytanu i dostarczającego unikalny dźwięk silnika. Nowa GTA błyskawicznie przyspiesza od 0 do 100 km/h, dzięki systemowi Launch Control, chronometr zatrzymuje się w zaledwie 3,6 sekundy.
Warto również zwrócić uwagę również na wersję Giulia GTAm,: ekstremalną wersję GTA, dwuosobową, z wewnętrznymi pałąkami i 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa, ze 100% homologacją do jazdy po drogach. We wnętrzu zwracamy uwagę na wykończenia z Alcantary® deski rozdzielczej, paneli drzwi, schowka, słupków bocznych i pasa środkowego foteli.
Alcantarę® jeszcze szerzej wykorzystano w wersji GTAm, w której dzięki usunięciu tylnego siedzenia, powstała specjalna „wnęka” cała pokryta Alcantarą®, w której znajdują się specjalne uchwyty do przewożenia kasków i gaśnicy.
Alfa Romeo Giulia GTA i jej ekstremalna wersja, Giulia GTAm, zostaną wyprodukowane w limitowanej liczbie 500 sztuk. Każdy samochód będzie posiadał tabliczkę z numerem i specjalny certyfikat, stając się autentycznym kolekcjonerskim przedmiotem, podobnie jak jego słynny prekursor z 1965 roku.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: