Album o historii Audi dostępny w Internecie

Audi Tradition opublikowało w internecie cyfrowy album zatytułowany „Audi Jubiläumstermine 2018.” Wydawnictwo to przybliża czytelnikowi szereg informacji dotyczących najważniejszych historycznych produktów, osiąganych rekordów, czy przełomowych modeli i konstrukcji Audi. Ściągnij wersję po angielsku lub niemiecku.

Przyszli i obecni klienci oraz wszyscy miłośnicy marki z Ingolstadt, mogą się z niego wiele dowiedzieć na temat historycznych pojazdów spod znaku czterech pierścieni, czy na temat przełomowych modeli, takich jak Audi V8.

Sześćdziesiąt lat temu, Auto Union GmbH (bo tak nazywał się wtedy koncern), rozpoczęło budowę zupełnie nowej fabryki samochodów w Ingolstadt. Powstał wtedy najnowocześniejszy na owe czasy zakład produkcji aut w Europie. Już rok później, z jego taśmy montażowej zjechało pierwsze DKW Junior.

Dziesięć lat później, w roku 1968, zespół konstruktorów z Ingolstadt przedstawił nowe Audi 100. Ten poprzednik Audi A6, przeniósł samochody produkowane przez Auto Union GmbH wprost do klasy wyższej. Audi 100 przetarło szlaki dla sukcesu współczesnego AUDI AG.

W roku 1988, czyli trzydzieści lat temu, cztery pierścienie wkroczyły do klasy pojazdów premium, pokazując Audi V8. Po dziesięciu latach, w sierpniu 1998, do salonów dealerskich Audi wjechał kolejny przełomowy model – Audi TT Coupé. Trzecia już generacja tego samochodu, cały czas fascynuje klientów.

Inne ważne rocznice, które Audi obchodzi w tym roku to: 150. rocznica urodzin Augusta Horcha; 80. rocznica stworzenia wyścigowego samochodu Auto Union Grand Prix typ D; 80. rocznica śmierci najsłynniejszego kierowcy czterech pierścieni Bernda Rosemeyera; 40. rocznica premiery modelu Audi 80 B2; 30. rocznica zbudowania Audi 200 TransAm; 25. rocznica stworzenia koncepcji Audi Space Frame (ASF); 25. rocznica uruchomienia fabryki Audi Hungaria Motor Kft.

Wydawnictwo w wersji niemieckiej pobrać można tutaj, natomiast w wersji angielskiej tutaj.

Najnowsze

Chcesz się poczuć dobrze? Zapomnij o pocałunkach i tańcu – kup sobie samochód sportowy

Zapomnij o pocałunkach, dobrym jedzeniu lub szaleństwie na zakupach – wyniki najnowszych badań wstępnych jasno pokazują, że codzienna jazda samochodem sportowym jest jednym z najlepszych sposobów na lepsze samopoczucie i osiągnięcie emocjonalnego spełnienia.

Opracowany niedawno ranking „wysokooktanowych” czynności potwierdza, że jazda samochodem sportowym daje wyjątkową możliwość przeżywania emocjonujących doznań.

Podczas badania dokonywano pomiaru „momentów ekscytacji”, czyli chwil uniesienia, które odgrywają kluczową rolę w naszym ogólnym samopoczuciu. Uczestnicy badania kibicowali swojemu ulubionemu zespołowi piłkarskiemu, oglądali trzymający w napięciu odcinek serialu „Gra o Tron”, całowali się z ukochaną osobą lub brali udział w intensywnych zajęciach nauki tańca. Tylko jazda kolejką górską osiągnęła wyższy poziom ekscytacji w porównaniu z codziennym użytkowaniem samochodu sportowego.

We współpracy ze specjalistami od neurobiologii i projektantami firma Ford wykorzystała wyniki tych badań w praktyce, tworząc wyjątkowy model Ford Performance Buzz Car, czyli dostosowany do potrzeb model Ford Focus RS wyposażony w technologię sztucznej inteligencji, która przenosi emocje kierowcy na karoserię samochodu w czasie rzeczywistym.

„Jazda kolejką górską to dobry pomysł na zaledwie krótką chwilę emocji na najwyższym poziomie, ale nie jesteś w stanie robić tego codziennie.” – powiedział dr Harry Witchel, profesor fizjologii i ekspert ds. komunikacji niewerbalnej. „To badanie pokazuje, że jazda samochodem sportowym to coś dużo więcej, niż tylko dostanie się z punktu A do punktu B; jazda takim samochodem może być niezwykle cennym elementem codziennego rytuału, którego celem jest zapewnienie kierowcy dobrego samopoczucia.”

Uczestnicy badania, którzy siedli za kierownicą modeli Ford Focus RS, Focus ST lub Mustang, doświadczali podczas typowej przejażdżki średnio 2,1 momentów ekscytacji o wysokiej intensywności. Dla porównaniu jazda kolejką górską zapewnia 3 momenty ekscytacji, zakupy – 1,7, a oglądanie odcinka Gry o Tron lub meczu piłkarskiego – 1,5 takiego momentu. Należy jeszcze wspomnieć, że uczestnicy nie odczuwali żadnych chwil uniesienia podczas lekcji tańca, dobrej kolacji lub namiętnego pocałunku.

Dla celów związanych z przeprowadzanym badaniem firma Ford we współpracy z Designworks opracowała specjalny model Focus RS o nazwie Buzz Car:

Proces tworzenia Buzz Car – od prac koncepcyjnych, przez projektowanie po instalację oprogramowania i samo programowanie – wymagał 1400 roboczogodzin. Każdy „moment ekscytacji” doświadczany przez kierowcę – analizowany w czasie rzeczywistym przez system „emocjonalnej sztucznej inteligencji” opracowany przez Sensum, czyli czołową firmę zajmującą się rozwojem technologii emfatycznej – aktywuje oszałamiającą animację dzięki zamontowaniu w samochodzie 200 000 diod LED. Model Buzz Car wyposażony jest także w:

  • Komputer PC do gier Zotac VR GO o wysokiej wydajności
  • 110 listew oświetlenia LED o mocy 500 lumenów każda
  • 82 panele graficzne ze 188 416 indywidualnie adresowalnymi diodami LED

Badanie stanu kierowcy
Analitycy i badacze z Ford Research and Innovation Center w niemieckim Aachen już teraz sprawdzają, w jaki sposób samochody mogą lepiej zrozumieć i reagować na emocje kierowców. W ramach fundowanego przez UE projektu ‑ADAS&ME eksperci firmy Ford sprawdzają, w jaki sposób systemy montowane w samochodach mogą pewnego dnia odczytywać emocje, weryfikować poziom stresu, zmęczenia i rozproszenia uwagi kierowcy, generując ostrzeżenia, a nawet przejmując kontrolę nad pojazdem w sytuacjach zagrożenia.

„Uważamy, że jazda samochodem powinna być przyjemnym doświadczeniem” – mówi dr Marcel Mathissen, naukowiec Ford of Europe. „Realizowane przez firmę Ford i jej partnerów badania nad stanem kierowcy pomagają nam doprowadzić do sytuacji, w której poruszanie się po drogach będzie bezpieczniejsze, a jednocześnie będzie mieć pozytywny wpływ na nasze zdrowie.”

Czynność

Momenty ekscytacji *

Kolejka górska

3

Jazda samochodem

2,1

Zakupy

1,7

Gra o Tron

1,5

Mecz piłkarski

1,5

Pocałunek

0

Nauka tańca

0

Kolacja

0

* Średnia ilość momentów ekscytacji o wysokiej intensywności na uczestnika

Najnowsze

Ćwierćfinaliści konkursu na Światowy Samochód Roku 2018

Komitet World Car Awards ogłosił, że sporządzono listę aut, które zdobyły prawo walki o półfinał.

Komitet Sterujący World Car Awards ogłosił, że międzynarodowa korporacja księgowo-analityczna KPMG dokonała całościowej analizy pierwszego głosowania jurorów w tegorocznym Konkursie (15.01) i sporządziła listy aut, które zdobyły prawo walki o półfinał. Kolejne głosowanie odbędzie się 13.02.2018, zaś zwycięzców poznamy 28.03.2018 podczas gali otwierającej Międzynarodowy Salon Samochodowy NYIAS 2018 w Nowym Jorku.

Poniżej lista samochodów, które walczyć będą o półfinał w poszczególnych kategoriach (w kolejności alfabetycznej):

Kategoria główna, Światowy Samochód Roku (World Car of the Year) 2018

Alfa Romeo Giulia
BMW X3
Kia Stinger
Land Rover Discovery
Mazda CX-5
Nissan LEAF
Range Rover Velar
Toyota Camry
Volkswagen T-Roc            
Volvo XC60
 
Światowy Miejski Samochód Roku (World Urban Car of the Year) 2018: 
Ford Fiesta
Hyundai Kona
Nissan Micra
Suzuki Swift
Volkswagen Polo    
 
Światowy Ekskluzywny Samochód Roku (World Luxury Car of the Year) 2018: 
Audi A8
BMW 6 Gran Turismo
Lexus LS
Porsche Cayenne
Porsche Panamera
 
Światowy Samochód Sportowy Roku (World Performance Car of the Year) 2018:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Audi RS 3 Sedan
BMW M5
Honda Civic Type R
Lexus LC 500
 
Światowy Zielony Samochód Roku (World Green Car of the Year) 2018:
BMW 530e iPerformance
Chevrolet Cruze Diesel
Chrysler Pacifica Hybrid
Nissan LEAF
 
Jak co roku, w rywalizacji o tytuł Światowego Samochodowego Designu Roku (World Car Design of the Year) 2018 walczyły wszystkie auta kandydujące we wszystkich kategoriach, zaś o sporządzenie krótkiej listy ćwierćfinalistów poproszono członków Panelu Designerów WCOTY, składającego się z siedmiorga wybitnych autorytetów w dziedzinie stylistyki. Są to (alfabetycznie):  Anne Asensio (Francja – Vice-President, Design – Dassault Systemes), Gernot Bracht (Niemcy – Pforzheim Design School), Patrick le Quément (Francja – Designer and President of the Strategy Committee – The Sustainable Design School), Sam Livingstone (Wlk. Brytania – Car Design Research and Royal College of Art), Tom Matano (USA – School of Industrial Design at Academy of Art University in San Francisco), Gordon Murray (Wlk. Brytania – Gordon Murray Design) oraz Shiro Nakamura (Japonia – CEO, Shiro Nakamura Design Associates Inc.).

Szacowne grono autorytetów wskazało następujących kandydatów:

Citroen C3 Aircross
Lexus LC 500
Range Rover VELAR
Renault Alpine A110
Volvo XC 60

Najnowsze

Range Rover SV Coupé – wkrótce premiera!

Land Rover zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży luksusowego SUV-a Coupé typu Full-Size.

Wersja SV Coupé to na wskroś nowoczesna celebracja modelu Range Rover, nawiązująca do protoplasty z roku 1970 – dwudrzwiowego Range Rovera.

Opublikowane zdjęcie wnętrza ilustruje połączenie kunsztu rzemieślniczego i najnowszych technologii, składających się na wyjątkowy efekt końcowy. To lekka w formie i nowoczesna przestrzeń.

Zespół Land Rover Design oraz Special Vehicle Operations wspólnie stworzyli wyjątkowy model  Range Rover SV Coupé, który będzie wytwarzany w procesie ręcznej produkcji w centrum SVO  w Warwickshire, Wielkiej Brytanii. Produkcja będzie ograniczona do 999 egzemplarzy.

Premiera globalna Range Rovera SV Coupé zaplanowana na 6ego marca podczas konferencji prasowej Jaguar Land Rover na targach Geneva International Motor Show 2018

Pełna gama zdjęć, specyfikacja techniczna nowego Range Rover SV Coupé wraz z kompletną informacją o możliwościach personalizacji samochodu, zostaną opublikowane już 6-ego marca 2018.

Najnowsze

Volkswagen przygotowuje Golfa następnej generacji

Volkswagen przygotowuje się intensywnie do rozpoczęcia produkcji Golfa nowej generacji.

W fabryce w Wolfsburgu powstaje dzisiaj każdego dnia ponad 2.000 samochodów z rodziny Golfa. Również w przyszłości pozostanie ona głównym miejscem produkcji tego kompaktowego modelu. Za 75 tygodni w zakładzie w Wolfsburgu, największej fabryce samochodów w Europie, z taśmy zjedzie Golf ósmej generacji. Model ten jest dzisiaj sprzedawany w 108 krajach i od 1974 roku znalazł już uznanie 34 milionów nabywców. Całkowite inwestycje Volkswagena w nowy model wynoszą 1,8 miliarda euro.

Najważniejszą rolę w pracach nad nowym Golfem pełni Karlheinz Hell, szef największego działu – modeli o kompaktowych rozmiarach, których w 2017 roku wyprodukowano 3,4 miliona. Hell, w wypadku nowego Golfa, odpowiada za jak najlepszą współpracę wszystkich działów oraz za końcowy efekt. Karlheinz Hell powiedział:

– Następny Golf wprowadzi Volkswagena w erę pojazdów w pełni współpracujących ze sobą nawzajem i z otoczeniem w ramach rozszerzonych funkcji jazdy autonomicznej. Na jego pokładzie znajdzie się więcej oprogramowania niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy Golf ma stały kontakt z Internetem, a dzięki swojemu cyfrowemu wnętrzu i systemom asystującym będzie wyznaczał standardy w dziedzinie łączności i bezpieczeństwa.

Najnowsze