Akcja motocyklistów: zakładamy odblaski i „Świecimy Przykładem Nocą”

Po raz trzeci Fundacja Jednym Śladem zaprasza na paradę motocyklową Świeć Przykładem Nocą. Zbiórka odbędzie się w piątek 19 czerwca, około godziny 21.30, w pobliżu Stadionu Narodowego.

Fundacja Jednym Śladem – podobnie jak Motocaina.pl, patron medialny akcji – zachęca i popiera używanie odblasków w trakcie poruszania się po drodze nocą i w ciągu dnia. Cieszymy się, że możemy po raz kolejny zaprosić do uczestnictwa w happeningu motocyklowym „Świeć przykładem nocą”. Działanie ma uzmysłowić motocyklistom oraz innym niechronionym użytkownikom dróg, jak istotne na drodze jest patrzeć i widzieć oraz pozwolić, aby zobaczyli nas inni.

Liczba motocyklistów i kierowców jednośladów wzrasta bardzo szybko. Nie powoduje to jednak, że w takim samym tempie wzrasta poziom wiedzy dotyczący bezpiecznego zachowania, czy możliwości ograniczenia ryzyka wypadku drogowego.  Zastosowanie odblasków to jeden z elementów pozwalających zredukować liczbę zagrożeń i zwiększyć bezpieczeństwo.

Odpowiednie ubranie to jeden z czynników, który daje bezpieczeństwo motocykliście na drodze. Protektory w kurtce i spodniach, odpowiedni materiał uzależniony od warunków pogodowych czy dopasowany kask są niezwykle istotne w doborze odzieży. Jednak należy pamiętać także o elemencie, który nie tylko zwiększa bezpieczeństwo, ale może nawet uratować życie – są to odblaski. Często spotykamy się z reakcją wśród kierowców jednośladów, że jazda w odblaskach nie jest zgodna z ich stylem życia. Jednak my – jako Fundacja Jednym Śladem – promujemy i apelujemy o przewartościowanie swojego podejścia do życia i ustawienia na pierwszym miejscu ochrony zdrowia i życia, a dopiero na drugim wygląd. W tym celu, pragniemy zachęcić do używania odblasków podczas poruszania po drogach nocą, ale także w dzień.

Skoda Smart Belts

Osoba w ciemnym ubraniu jest widoczna w światłach samochodu tylko z 20 m. Osoba używająca odblasków jest widoczna w światłach reflektorów ze 250-300m, co daje kierowcy szanse, żeby ją skutecznie ominąć lub wyhamować.

Pamiętajmy, że życie mamy tylko jedno, więc zadbajmy o nie jak najlepiej.

Szczegółowe informacje (mapka przejazdu, konkursy itp.) dostępne na Fan Page wydarzenia: https://www.facebook.com/events/950235201665524/

Organizator: Fundacja Jednym Śladem

Partnerzy: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, Stadion Narodowy w Warszawie, BMW Inchcape Motor, Serwis 49, Jagatex.

Patronaty medialne: Świat Motocykli, Antyradio, MotoRmania, Motocaina.pl, Skuterowo.com.

Najnowsze

Tom Cruise ucieka nowym BMW M3 – film

Czego można oczekiwać od samochodu, który ma służyć do ucieczki? Przede wszystkim musi być szybki, dobrze się prowadzić, mieć czworo drzwi i w razie czego nie rzucać się zbytnio w oczy. W przypadku bohatera kolejnej części Mission: Impossible Rogue Nation - wybór jest prosty.

Już tylko tygodnie dzielą nas od kinowej premiery nowego Mission: Impossible Rogue Nation. Oczywiście nie zabraknie tam Toma Cruise`a, a także plejady szybkich samochodów i motocykli. Tym razem w jednej ze scen zobaczymy spektakularną ucieczkę samochodem po ulicach Casablanki w Maroko.

Pojawi się tam nowe BMW M3 wyposażone w kilka niestandardowych gadżetów. Będzie to drugi samochód tej marki wykorzystany w filmie. Pierwszym był koncepcyjny model VisionEfficient Dynamics, czyli protoplasta modelu i8. Wykorzystano go w czwartej części przygód agenta, w którego wciela się Toma Cruise. 

Zobaczcie kolejny trailer Mission:Impossible Rogue Nation z BMW w roli głównej.

Najnowsze

Kobiecy team po raz pierwszy w BMW GS Trophy!

Po raz pierwszy w czteroletniej historii BMW Motorrad GS Trophy, pojawi się w tych zawodach kobiecy zespół. Zapowiada się ciekawa impreza, która tym razem odbędzie się w dalekiej Azji.

Impreza BMW GS Trophy odbyła się już cztery razy. W piątej edycji pojawi się po raz pierwszy międzynarodowy team złożony z kobiet, które będą mogły stawić czoła wyzwaniu.

GS Tropy to przede wszystkim przygoda, możliwość poznania nowych kultur, zawarcia przyjaźni. A to wszystko przy udziale szutru, piasku i kurzu. To jedyna taka impreza na świecie. Uczestnicy podzieleni na drużyny rywalizują na bardzo wymagających odcinkach oraz licznych specjalnych wyzwaniach. 

Kolejna, przyszłoroczna edycja imprezy odbędzie się na terenie południowo-wschodniej Azji.

Potencjalne uczestniczki tej imprezy i członkinie kobiecego zespołu spotkają się najpierw w eliminacjach, które odbędą się w RPA pod nadzorem lokalnej specjalistki od enduro, podróżniczki Jo Rust

Jak aplikować swój udział w zawodach? Wystarczy wysłać swoją kandydaturę poprzez formularz dostępny na stronie internetowej BMW Motorrad GS Trophy, a następnie nagrać krótki film o sobie, w którym udowodnisz dlaczego akurat Ty nadajesz się do kobiecego zespołu.

Spośród wszystkich zgłoszeń nadesłanych z całego świata BMW Motorrad wybierze dziesięć kobiet, które zostaną zaproszone na rundę odbywającą się w RPA. Jury oceni tam umiejętności takie jak wydajność, zręczność czy pracę zespołową. Z całej ekipy zostaną wybrane trzy uczestniczki, które powalczą o zwycięstwo w finałowej imprezie jadąc motocyklem BMW R 1200 GS.

Najnowsze

Technologie produkcji opon motocyklowych

Wyścig w branży oponiarskiej trwa. Tym razem przyjrzymy się technologiom stosowanym w oponach motocyklowych wiodących marek: Continental, Dunlop, Bridgestone, Metzeler, Michelin, Pirelli. Jakie opony motocyklowe wybrać?

Continental
Jedną ze specyficznych technologii stosowanych przez niemiecki koncern jest MultiGrip. Specyfika tej mieszanki polega na tym, że jest ona jednolita (konkurencja raczej stawia na rozmieszczenie różnych mieszanek w danych strefach opony, np. technologia Bi-Compound firmy Michelin i JLT Dunlopa, o czym poniżej), a poszczególne części opony różnią się jedynie twardością – mieszanka jest twardsza w centralnej części, natomiast bardziej miękka na barkach. Taki efekt udało się uzyskać dzięki kontroli temperatury utwardzania w czasie procesu produkcji. Zastosowanie MultiGrip skutkuje zwiększoną przyczepnością, trwałością oraz odpornością na ścieranie się. Ta technologia została wykorzystana w oponach ContiSportAttack 2, ContiRoadAttack 2, ContiTrailAttack 2. Rewolucyjną techniką zastosowaną przez Continental jest też TractionSkin. Dzięki mikrochropowatości powierzchni bieżnika droga hamowania ulega skróceniu.

Dunlop
Marka Dunlop stawia m.in na technologie JLB i JLT. W JLB (ang. Jointless Belt Construction) zastosowano bezkońcówkową konstrukcję opasania opony, co zapewnia lepsze prowadzenie, szczególnie przy dużych prędkościach, redukcję odkształceń i zminimalizowanie ryzyka nadmiernego nagrzewania się opony. Technologia JLT (ang. Jointless Tread) polega na precyzyjnym rozmieszczeniu na oponie licznych mieszanek, dzięki czemu polepsza się kilka parametrów: trwałość, odporność na ścieranie, przyczepność i stabilność prowadzenia przy dużych prędkościach.

Bridgestone
Również koncern Bridgestone ulepsza mieszanki swoich opon. Stworzył technologie 3LC i 5LC, czyli 3- i 5-warstwowe gumowe mieszanki. Pierwsza jest stosowana w oponach przednich. Miękka i lepka mieszanka na barkach opony gwarantuje maksymalną przyczepność na zakrętach, nawet przy maksymalnym wychyleniu. Natomiast twarda mieszanka w środkowej części bieżnika zapewnia stabilność podczas ostrego hamowania, liniowe prowadzenie i duży przebieg. To samo osiągnięto w technologii 5LC, stosowanej w oponach tylnych. Jednak 5LC umożliwia też odważne pokonywanie zakrętów w głębokim złożeniu. Innowacyjną technologią stworzona przez Bridgestone jest HTSPC (ang. high tensile super penetrated cord). 5 pojedynczych, stalowych włókien o wysokiej rozciągliwości i przenikalności w kordzie MSB zapewnia równomierne i stałe naprężenie, dzięki czemu opona ma odpowiednią sztywność i elastyczność a drgania zostają zostaja wytłumione. Opony wykorzystujące technologię HTSPC cechują się większą przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni, lepszym prowadzeniem, mniejszym zużyciem bieżnika i wydłużeniem przebiegu.

Metzeler
Flagową technologią stosowaną przez firmę Metzeler jest Interact. Dzięki zastosowaniu opasania o różnej sztywności w poszczególnych strefach opony zwiększyła się precyzja prowadzenia, opona 'dostosowuje się' do stylu jazdy kierowcy. Natomiast technologia Metzeler Advanced Winding zapewnia tłumienie drgań, pożądaną sztywność podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz precyzję prowadzenia w znacznym wychyleniu.

Michelin
Flagowy model opon wyścigowych koncernu to Michelin Power One, w którym zastosowano kilka innowacyjnych technologii. Najciekawszą z nich jest AST (ang. Asymmetric Technology), w której stosuje się różne mieszanki na prawą i lewą stronę opony w zależności od kierunku toru (jazda zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub przeciwnie do nich). Kierowcy dobierają oponę według tego, czy na trasie jest więcej zakrętów w lewo, czy w prawo, dzięki czemu mają gwarancję równomiernego zużywania się bieżnika. Technologia AST jest stosowana tylko w oponach 16,5-calowych. Interesująca jest również technologia NST (ang. Near Slick Technology), która sprawia, że opona Michelin Power One jest niemal oponą typu slick. Maksymalny obszar kontaktu opony z podłożem zapewnia bardzo dobrą przyczepność i umożliwia pokonywanie zakrętów pod kątem ok. 60°. Natomiast SRT (ang. Silica Rain Technology) poprawia przyczepność w niskich temperaturach i na mokrym podłożu przy jednoczesnym zachowaniu trwałości bieżnika.

Pirelli
Koncern reklamuje jedną ze swoich najnowszych opon, Pirelli Diablo Rosso Corsa, jako „najbardziej wszechstronną ultasportową oponę do jazdy po drogach publicznych i na torach wyścigowych”. Firma skoncentrowała się przede wszystkim na optymalnym rozłożeniu sił w strefie styku opony z nawierzchnią. Dzięki technologii ICS (ang. Ideal Contour Shaping), opona jest stabilna w nachyleniu i gwarantuje pewne wychodzenie z zakrętów. Pirelli proponuje personalizację opony – w specjalnie zaprojektowanym miejscu na ścianie bocznej można nakleić własną etykietę.

Co wybrać?
Liczba technologii tworzonych przez producentów opon może przyprawiać o zawrót głowy. Jednak kierowcy zapewne zastanawiają się: która z nich jest najlepsza? Którą oponę kupić? Bez wątpienia opony należy dobierać do konkretnej maszyny i do warunków atmosferycznych. Trzeba też sobie zadać pytanie, jaki styl jazdy preferujemy i który parametr opony jest dla nas najważniejszy. Motocykliści są coraz bardziej wymagający i świadomi, więc producenci nie mogą sobie pozwalać na wypuszczanie na rynek bubli. W sytuacjach, w których nawet drobny poślizg może spowodować niebezpieczny wypadek, nie ma miejsca na kompromisy. Rozwiązania konstrukcyjne stosowane przez wiodących producentów opon motocyklowych muszą dawać pewność prowadzenia w każdych warunkach. Kierowcy mogą więc być spokojni o swoje bezpieczeństwo.

Źródło: Oponeo.pl

Najnowsze

Hyundai stworzył nowy Papa mobil

Samochód papieża był kojarzony przez lata z marką Mercedes. Okazuje się, że nowa głowa kościoła przesiadła się na mniej prestiżową markę.

Kilka dni temu na placu św. Piotra został zaprezentowany nowy Papa mobil. Tym razem nie był to Mercedes, ale Hyundai Santa Fe o nadwoziu kabrio, specjalnie przerobiony na papieskie potrzeby. 

W porównaniu z poprzednimi samochodami papieża, nowy model ma trochę niżej umiejscowiony fotel głównego pasażera. Auto jest również dużo węższe, co pozwoli wygodniej manewrować po wąskich, włoskich uliczkach. 

Hyundai Santa Fe przerobiony na Papa mobil ma dodatkowo zamontowane dwa fotele z przodu oraz trzy z tytułu. Wydostać się z samochodu można poprzez normalne drzwi boczne, które mają wysuwany stopień.

Nowy Papa mobil został zbudowany na bazie modelu Santa Fe sprzed faceliftingu. Samochód został wyposażony w silnik 2,2 CRDi. Co ciekawe, auto nie zostało wyposażone w dodatkową szybę pancerną, jak to miało miejsce w poprzednich modelach. 

Hyundai ogłosił, że nie planuje wprowadzać wersji z otwartym dachem do sprzedaży. Będzie to jedyny na świecie SUV Hyundaia z takim nadwoziem.

Najnowsze