Edyta Klim

ADV Travelbug, czyli Fiona i Sandra razem przez świat!

Gdy Sandra poznała Fionę, to ich motocyklowe plany podróżnicze nabrały rozpędu. Na swojej drodze miały wiele przeszkód, jednak nie ma takich „kłód pod nogami”, których razem nie przeskoczą!

Sandrę zawsze ciągnęło do podróży, więc po 10 latach pracy w Londynie, postanowiła sprzedać swój cały dobytek i zrealizować to marzenie. Przyszła jej do głowy 3-miesięczna podróż motocyklowa po USA, więc wymieniła swój dotychczasowy motocykl Suzuki Gladius na bardziej turystyczny BMW F800GS.

W międzyczasie Sandra poznała Fionę na Tinderze, wszystko potoczyło się szybko, bo już na drugiej randce, dziewczyny pojechały na wspólne wakacje w Grecji, a na trzecią planowały tą wymarzoną podróż motocyklową.

Wtedy jednak Sandra uległa wypadkowi – jadąc motocyklem zderzyła się z samochodem. Skończyło się wieloma złamaniami miednicy i kilkoma tygodniami na wózku inwalidzkim. Potem przez kilka tygodni Sandra chodziła z kulami, by w końcu stanąć w pełni na własne nogi. W ramach zbierania sił i rehabilitacji, dziewczyny wyjechały razem do Azji Południowo-Wschodniej.

W marcu 2019 roku mogła już wystartować motocyklowa podróż po USA, jednak plany dalszego ciągu podróży pokrzyżowała pandemia. Motocykl został w Kolumbii, a dziewczyny wróciły do Europy.

Dzięki przychylności marki Triumph, Sandra i Fiona mogły przejechać przez Niemcy i Austrię motocyklem Tiger 900 Rally Pro. Wystartowały nim także w zawodach Adventure Ride Competition. W 2021 roku dziewczyny wróciły do Anglii i przejechały już razem: Anglię, Walię, Irlandię i Szkocję. Ich kolejne plany to wspólna podróż dookoła świata, więcej jazdy terenowej, ale w pierwszej kolejności zdobycie uprawnień do jazdy motocyklem przez Fionę.

Więcej na: https://advtravelbug.com

Najnowsze

Jak bardzo można przeciążyć transport? Temu kierowcy udało się o 46 ton!

Przeciążenie w tym przypadku wynikało, przynajmniej częściowo, z uchybień formalnych. Ale i tak przyznacie, że wynik imponujący.

Na drodze krajowej 86 koło Czeladzi patrol ITD zatrzymał do kontroli nienormatywny zestaw. Przewożono nim z Czeladzi do Słowacji specjalistyczną maszynę do układania rur (daleko więc nie zajechała). Inspektorzy skierowali transport na przenośne wagi.

Jechał 100-tonowym zestawem bez zezwolenia i wiózł jeszcze na nim osobówkę!

Zespół pojazdów z ładunkiem ważył aż 85,9 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton. Był również za długi, za szeroki i za wysoki. Kierowca okazał do kontroli kopię starego rodzaju zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego po drogach publicznych. Dodatkowo ciężarówka o niestandardowych wymiarach była pilotowana tylko przez jeden pojazd. Tymczasem na jej trasie przejazdu powinno być dwa samochody pilotujące.

Czy to rekord? Wiózł ładunek za ciężki o 65 ton!

Nieprawidłowy transport wstrzymano. Ciężarówkę skierowano na parking strzeżony. Zostanie tam do momentu uzyskania i okazania przez przewoźnika wymaganego zezwolenia. Za stwierdzone nieprawidłowości odpowiedzą przewoźnik, zarządzający transportem w przedsiębiorstwie oraz załadowca maszyny. Wobec nich będą wszczęte postępowania administracyjne na łączną kwotę ponad 45 tys. zł.

Najnowsze

Nie zadzieraj z kierowcami Audi, bo nawet policja ci nie pomoże

Na jaką pomoc może liczyć kierowca, kiedy zatrzyma go grupka agresywnych osób na środku drogi? Okazuje się, że na żadną. Ani w trakcie, ani po fakcie.

Jak relacjonuje autor nagrania, kierujący czarnym Audi A4 „uprzykrzał mu jazdę, ciągle zwalniając i przyspieszając, dodatkowo uparcie trzymając się środka”. Niczego takiego nie widać na nagraniu, a jedynie, że kierowca trzyma się lewej krawędzi swojego pasa, co przecież jazdy autorowi nie utrudniało. Zdecydował się on jednak na wyprzedzenie Audi, które zaczęło wtedy przyspieszać. Według autora rozpędzili się od 60 do 100 km/h. Trudno to ocenić, a kiedy pojazdy zrównują się, widać, że w Audi zapalają się światła stopu. Może to reakcja na klakson.

Agresywny kierowca zajechał drugiemu drogę i wybił szybę prętem

Po chwili autor wyprzedził także srebrne A3, którego kierowca „zachował się podobnie”, czego w ogóle nie widać, ponieważ manewr wyprzedzania odbył się szybko i sprawnie. Zaraz potem obydwa Audi wyprzedziły auto z kamerą i „blokowały je skutecznie do samego ronda”. Kolejna rzecz, której na nagraniu nie widać. Na początku tylko A3 zwalnia, a A4 zjeżdża na lewy pas, żeby uniemożliwić autorowi wyprzedzenie ich, ale szybko wraca na swój pas i wszystkie pojazdy, w bezpiecznej odległości i bez dotykania hamulca, docierają do ronda.

Agresywny kierowca atakuje drugiego kierującego za przepisową jazdę?

Tam jegomoście z obu Audi wysiedli i podobno zaczęli grozić autorowi nagrania i kazali mu przepraszać, za użycie klaksonu. Kamera nie nagrywała dźwięku, więc nie ma jak tego zweryfikować. Mężczyźni odeszli, na widok kamerki i kiedy żona autora zaczęła dzwonić na policję. Tam też trafiło nagranie z całej sytuacji. Funkcjonariusze po miesiącu rozpatrywania sprawy, poinformowali autora, że najwyżej mogą jemu wlepić mandat, za wyprzedzanie na zakręcie (pomimo przerywanej linii). Kierowcy Audi, w ocenie policji, nie stworzyli zagrożenia i nie zrobili niczego złego.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych przy autostradach. Gdzie powstaną?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wskazała dzierżawców terenu pod kolejne stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Przetarg dotyczył trzech autostrad i trzech ekspresówek. Czy większa liczba ładowarek zachęci Polaków do przesiadki na auta na prąd?

Przetarg dotyczył 36 Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) kategorii I, podzielonych na 21 lokalizacji. Dwóch zainteresowanych oferentów: GreenWay Polska oraz konsorcjum firm EKOEN i Ekoenergetyka – Polska, złożyło łącznie 30 ofert. Po ich ocenie, przy uwzględnieniu wskazanych lokalizacji preferowanych oraz przy zachowaniu zasad konkurencyjności pomiędzy przyszłymi dzierżawcami, rozstrzygnęliśmy przetarg dla 30 MOP-ów w 17 lokalizacjach.

Przeczytaj też: Škoda Enyaq iV – pierwsza jazda. Zaskakujący zastrzyk energii

Przetarg dotyczył trzech autostrad i trzech ekspresówek

Do wydzierżawienia były fragmenty nieruchomości na MOP-ach zlokalizowanych przy autostradach A1 (Toruń – Tuszyn oraz Sośnica – Gorzyczki), A2 (Konin – Warszawa), A4 (Jędrzychowice – Krzyżowa, Wrocław – Katowice oraz Kraków – Korczowa), a także drogach ekspresowych S3 (Szczecin – Gorzów Wlk.), S7 (Elbląg – Kielce), S8 (Zambrów – Ostrów Mazowiecka oraz Wrocław – Kępno).

Nowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Nowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Nowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Przeczytaj też: Volkswagen ID.4 – opinia, dane techniczne, cena i pierwsza jazda. Jaki jest nowy elektryk VW?

 

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Volkswagen Polo po liftingu – w ofercie trzy benzynowe silniki i możliwość półautomatycznej jazdy

Volkswagen Polo to prawdziwy bestseller i jedno z najpopularniejszych miejskich aut. Teraz na rynku pojawia się Polo w nowej wersji z głębokimi zmianami stylistycznymi, z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi oraz bogatszym wyposażeniem.

Volkswagena Polo po liftingu można natychmiast rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, pokrywy bagażnika oraz oferowanych seryjnie reflektorów i tylnych lamp w technologii LED. Po raz pierwszy Polo może być wyposażony w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light (opcjonalnie lub zależnie od wersji wyposażenia) oraz w pas diod na osłonie chłodnicy. Dzięki nowym rozwiązaniom w dziedzinie oświetlenia odnowiony  Polo nawiązuje stylistycznie do modeli z rodziny ID. oraz do Golfa i Arteona – były one pierwszymi Volkswagenami, w których zastosowano pas diod w osłonie chłodnicy.

Volkswagen Polo

Przeczytaj też: Pas świetlny ID. Light – jakie sygnały wyświetli wasz Volkswagen ID.3 lub ID.4?

We wnętrzu nowego modelu znajduje się seryjnie Digital Cockpit (czyli zestaw cyfrowych wskaźników), również seryjna wielofunkcyjna kierownica w nowym kształcie, systemy multimedialne najnowszej generacji łącznie z Online Control Unit (eSIM), a także App-Connect wireless (każde z tych urządzeń odpowiednio do wersji wyposażenia). Jeśli samochód ma opcjonalną automatyczną klimatyzację Climatronic można go po raz pierwszy doposażyć w system jej obsługi przy pomocy dotykowych pól w formie podobnej do stosowanej w większych modelach Volkswagena – Tiguanie, Passacie i Arteonie.

Volkswagen Polo

Volkswagen oferuje przednionapędowego Polo z pięcioma bardzo oszczędnymi benzynowymi silnikami do wyboru. Jednostki napędowe dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży rozwijają moc 80 KM, 95 KM i 110 KM. Silnik o mocy 95 KM może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG), ten o mocy 110 jest z nią łączony seryjnie. Wszystkie silniki dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży są trzycylindrowe; te o mocy od 95 KM wzwyż są wyposażane w turbosprężarkę.

Volkswagen Polo

Przeczytaj też: Volkswagen ID.4 – opinia, dane techniczne, cena i pierwsza jazda. Jaki jest nowy elektryk VW?

Nowością jest możliwość wyposażenia auta w system IQ.Drive Travel Assist. Łączy on w sobie funkcje między innymi nowego, działającego z wyprzedzeniem aktywnego tempomatu ACC (automatyczna regulacja prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu) i systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Połączenie tych urządzeń w jeden system umożliwia nowemu Polo częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h. W takiej wersji samochód jest wyposażany seryjnie w wielofunkcyjną kierownicę z dotykowymi polami, które rejestrują czy kierowca podczas jazdy z aktywnym systemem IQ.Drive Travel Assist trzyma na niej ręce. W Unii Europejskiej jest to obowiązkowe w wypadku drugiego poziomu autonomicznej jazdy.

Każdy Volkswagen Polo jest wyposażany standardowo w takie systemy asystujące, jak Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego, który monitoruje przestrzeń przed autem, a teraz także w system Lane Assist. 

Polo jest teraz dostępne w nowych wersjach wyposażeniowych o zmienionej konfiguracji. Dotychczas model ten oferowano w odmianach Trendline (podstawowa), Comfortline (średni poziom) i Highline (najbogatsza wersja). W wypadku nowego modelu wyposażenie skonfigurowano w nowy, przejrzysty sposób, oferując seryjnie to wszystko, co klienci zamawiali dotychczas najchętniej. Podstawowa wersja nosi teraz nazwę Polo, ponad nią znajdują się Life, Style oraz R-Line (dostępna już wkrótce). Odmiany te pojawią się na rynku jeszcze tej wiosny. Volkswagena Polo będzie można zamówić również w wersji GTI, jego premiera nastąpi jeszcze w 2021 roku.

Najnowsze