Karolina Chojnacka

Acura NSX Type S – najpotężniejszy NSX w historii. Liczba KM i osiągi robią wrażenie!

Acura kończy produkcję NSX w blasku chwały wariantu Type S. To najpotężniejszy NSX w historii.

Oto i ona: Acura NSX Type S. To najbardziej imponujący model NSKX, jaki stworzyła firma.

Acura NSX Type S
Acura NSX Type S, fot. materiały prasowe / Acura

Type S osiąga moc 600 KM i 667 Nm momentu obrotowego. To wzrost o 27 KM i 20 Nm w porównaniu do standardowego modelu. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej wielu drobnych zmian, które wprowadziła Acura, by uczynić ten model najlepszym NSX w historii.

Uzyskanie dodatkowej mocy wymagało kilku drobnych zmian. Silnik otrzymał większą turbosprężarki, zapożyczoną z samochodu wyścigowego GT3. Zwiększono pojemność akumulatorów. Różne wloty, które zasilają bardziej wydajne intercoolery, zostały zmienione w celu poprawy chłodzenia i przepływu powietrza.

Acura NSX Type S
Acura NSX Type S, fot. materiały prasowe / Acura

Moc nie jest jedynym obszarem, w którym NSX otrzymał ulepszenia. Type S ma dach z włókna węglowego, który zapewnia mu nieco mniejszą wagę i niższy środek ciężkości. Aerodynamika została poprawiona dzięki nowemu splitterowi  z włókna węglowego, listwom progowym, tylnemu spojlerowi i tylnemu dyfuzorowi inspirowanemu samochodami wyścigowymi GT3, które pomagają w zmniejszeniu siły docisku. Regulowane zawieszenie, napęd na wszystkie koła i skrzynia biegów zostały dostrojone do bardziej sportowej jazdy. Nawet opony mają lepszą przyczepność. To Pirelli P-Zero, zaprojektowane specjalnie dla NSX Type S.

Wszystkie te ulepszenia sprawiły, że Type S pokonuje okrążenie wokół toru Suzuka o całe dwie sekundy szybciej niż zwykły NSX.

Acura NSX Type S
Acura NSX Type S, fot. materiały prasowe / Acura

Acura zwróciła również uwagę na design NSX. Oprócz bardziej agresywnych elementów aerodynamicznych, wzrok przykuwa grill, który ma nowy kształt, nawiązujący do korporacyjnego pięciokąta. Siatka grilla jest teraz stalowa, a nie plastikowa. Światła mają ciemne soczewki, a wszystkie plakietki, lustra i klamki wykończone są na czarno. Naklejki Type S zdobią tylne błotniki. Wewnątrz znajduje się podsufitka z Alcantary oraz logo NSX i Type S wyszyte na siedzeniach i desce rozdzielczej.

Powstanie tylko 350 egzemplarzy NSX Type S, z czego 300 sztuk przeznaczono na rynek amerykański, gdzie jego ceny zaczynają się od 171 495 dolarów.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze