91-letni kierowca zderzył się z radiowozem

Trwa ustalanie szczegółowych okoliczności zdarzenia, do którego doszło na jednym z opolskich skrzyżowań.

Ze wstępnych ustaleń wynika, że 91-letni mężczyzna prowadzący Citroena, wjechał na skrzyżowanie i uderzył w znajdujący się tam radiowóz, jadący na sygnale. W wyniku uderzenia poważnie został uszkodzony przód francuskiego hatchbacka, a policyjny Volkswagen ma uszkodzony prawy bok oraz tył. Ucierpiała również sygnalizacja świetlna.

Kierujący Citroenem oraz jeden z policjantów zostali odwiezieni do szpitala na badania. Poza nimi nikomu nic się nie stało.

Jeśli  wstępne informacje zostaną potwierdzone, to za winnego kolizji powinien zostać uznany policjant. Nawet po włączeniu sygnałów świetlnych i dźwiękowych, kierujący pojazdem uprzywilejowanym musi upewnić się, że inni uczestnicy ruchu go widzą i umożliwiają mu przejazd. Jeśli 91-latek miał w chwili uderzenia zielone światło, nie on odpowiada za zdarzenie.

Najnowsze

Bilet iTaxi – nowa usługa już w appmarketach

Zmieniony design i intuicyjny ekran zamawiania przejazdu to główne nowości aplikacji, które pojawiły się w zupełnie nowej odsłonie iTaxi 4.0, która właśnie trafiła do sklepów Google Play i App Store. Co wyróżnia najnowsze oprogramowanie iTaxi?

W aktualizacji, która właśnie trafiła do appmarketów,  pojawiła się zupełnie nowa usługa – Bilet iTaxi. To dzięki niej cenę za cały przejazd poznamy jeszcze przed złożeniem zamówienia i będzie taka sama przez całą podróż. Najważniejszym wyróżnikiem Biletu iTaxi  jest wyliczanie ceny bez stref i taryf przez całą dobę.

Jak skorzystać z Biletu iTaxi:

  • jeśli jesteśmy nowymi użytkownikami, ze sklepu Google Play lub App Store, pobieramy aplikację iTaxi i przechodzimy przez prosty proces rejestracji. Stali użytkownicy aktualizują aplikację iTaxi na swoich smartfonach,
  • następnie na głównym ekranie obok aktualnej lokalizacji pasażera, którą aplikacja sama rozpozna,  wpisujemy adres docelowy i klikamy „dalej”,
  • na kolejnym ekranie pojawi się kafelek biletu wraz z ceną,
  • w ostatnim kroku klikamy przycisk „zamów”.

Usługa w chwili obecnej  dostępna jest tylko dla klientów indywidualnych w Warszawie i działa tylko przy włączonej płatności mobilnej w aplikacji. Stopniowo będzie powiększany zasięg miast, w których Bilet iTaxi będzie dostępny.

W porównaniu do oferowanej przez przewoźników tzw. „ceny gwarantowanej”, która może ulec zmianie w przypadku nieprzewidzianych sytuacji na drodze, cena Biletu iTaxi jest zawsze stała. Oznacza to, że opłata za podróż nie zmieni się nawet wtedy, kiedy na drodze pojawi się wzmożony ruch, korki czy wypadek.

Nowa wersja iTaxi to kolejny etap konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju firmy. W maju 2019 roku w aplikacji pojawiła się możliwość podróżowania bez konieczności posiadania konta użytkownika oraz usługa kursu na żądanie, dzięki której użytkownicy mogą skorzystać z pojazdu iTaxi, znajdującego się na postoju, bez wcześniejszego zamawiania podróży przez aplikację czy infolinię jednocześnie dając pasażerowi możliwość dodania takiego przejazdu do swojego konta.

W lipcu iTaxi nawiązało współpracę z Blikiem, udostępniając klientom ten popularny rodzaj płatności. We wrześniu wdrożono ułatwienie dla osób z zaburzeniami wzroku, wykorzystujące technologię Voice Over. Ponadto, z początkiem października iTaxi rozpoczęło współpracę z SkyCash, dzięki której użytkownicy platformy zyskali dostęp do przejazdów taksówkarskich w jednym miejscu.

iTaxi 4.0. dostępne jest na urządzenia z systemami iOS i Android. Natomiast osoby, które aplikację mają zainstalowaną na swoim smartfonie, mogą już ją zaktualizować.

Najnowsze

Peugeot 2008: znamy polskie ceny i gamę silnikową

Peugeot prezentuje dzisiaj polską gamę i cenniki nowego SUV-a 2008. W polskich salonach pojawi się w marcu przyszłego roku, ale od tej chwili można już na niego składać zamówienia.

Wymiary nowego Peugeota 2008 są typowe dla SUV-a. Auto wyposażono w nowoczesne technologie, tj. i-Cockpit 3D, który zapewnia efekt immersji, czy nowe systemy wspomagania prowadzenia.

Do wyboru na polskim rynku będą trzy różne rodzaje napędu: elektryczny (dostępny na polskim rynku w drugiej połowie 2020 roku), benzynowy i wysokoprężny.

Nowy PEUGEOT 2008 jest dostępny w Polsce w sprzedaży od dziś w pełnej gamie, składającej się z 4 wersji wyposażenia (Active / Allure / GT Line / GT) oraz sześciu układów napędowych. Podstawowa wersja otwierająca gamę to jednostka benzynowa PureTech o mocy 100 KM połączona z manualną 6-stopniową skrzynią biegów w wersji Active, która zawiera już bogate wyposażenie aut segmentu B SUV – klimatyzację manualną oraz kolorowy ekran dotykowy 7” z radiem i Bluetooth oraz pakiet systemów wspomagania prowadzenia. Cena tak wyposażonego modelu startuje od 79 900 złotych. 

Cennik-nowego-SUV-a-PEUGEOT-2008.pdf

Wersja Allure, to wersja o charakterze „upper mainstream”, która pozwala na specyfikację samochodu na poziomie wyższych segmentów. Wersja GT Line nawiązuje do samochodów typu GT i zawiera w wyposażeniu standardowym m.in. reflektory Full LED, 18” felgi aluminiowe, kamerę cofania, wyższy pakiet systemów wspomagania prowadzenia, sportowe fotele oraz bardziej agresywną stylistykę nadwozia. Dzięki tym elementom samochód nie odbiega wyposażeniem od segmentu premium. Wieńcząca gamę wersja GT o mocy 155 KM w wersji spalinowej i 136 KM w wersji elektrycznej to samochód w pełni wyposażony, który nie pozostawia już dużych możliwości doposażenia, zawierając wyposażenie standardowe na poziomie samochodów marek premium, jednocześnie oferując cenę na poziomie ich podstawowych wersji.

Dane-techniczne-nowego-SUV-a-PEUGEOT-2008.pdf

Gama 2008 pojawi się w salonach w marcu 2020 roku. Wersja elektryczna –  model z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM), z akumulatorem trakcyjnym o mocy 50 kWh i zasięgiem 320 km wg procedury WLTP – będzie dostępna do zamówienia w ciągu kilku tygodni, a samochody w sieci dealerskiej będą do dyspozycji klientów w czerwcu 2020 roku.

Ofertę otwierają silniki PureTech z filtrem cząstek stałych (GPF) o pojemności 1,2 l i mocach 100, 130 KM oraz 155 KM. Do wyboru będzie również wysokopręzny silnik BlueHDi (o mocy 100 oraz 130 KM) nowej generacji spełniający wymagania normy Euro 6.

Niektóre z silników skonfigurowano ze skrzynią manualną, lecz do wyboru będzie również automatyczna EAT8, zbudowana we współpracy z japońską firmą Aisin AW.

Oferta silników benzynowych wykorzystuje 3-cylindrowy blok o pojemności 1,2 l, zgodny z normą Euro 6d:
– PureTech 100 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach;
– PureTech 130 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8;
– PureTech 155 KM S&S z automatyczną skrzynią EAT8 (wyłącznie w wersji GT).

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje 4-cylindrową jednostkę o pojemności 1,5 l (zgodną z normą Euro 6d-temp w momencie debiutu rynkowego) w dwóch wersjach mocy:
– BlueHDi 100 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
– BlueHDi 130 KM S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT8.

 

Najnowsze

Bracia Collins wystawili kultowy samochód z „Knight Rider” na aukcję WOŚP

Mastercard i Bracia Collins ponownie wystawiają samochód na licytację w ramach aukcji na Allegro na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Po zeszłorocznym sukcesie zlicytowanego za ponad 200 000 PLN samochodu Rolls-Royce Silver Shadow, w tym roku do studia Braci Collins trafił legendarny KITT z serialu „Knight Rider”.

Po sukcesie zeszłorocznej licytacji niezwykłego samochodu, Mastercard i Bracia Collins postanowili pójść krok dalej i ściągnąć do Polski auto z wyjątkową historią. Serialowy KITT został odnaleziony, sprowadzony do kraju i aktualnie przechodzi proces częściowej renowacji, która ma na celu przywrócenie go do pełnej sprawności. Przed oddaniem w ręce nowego właściciela samochód zyska również status zabytku.

Prace nad samochodem, charytatywnie, prowadzą urodzeni w Legnicy Rafał i Grzegorz Collins, którzy osiągnęli międzynarodowy sukces w motoryzacji. W pięciu prowadzonych przez nich studiach, w różnych częściach świata tuningowane są luksusowe samochody należące do gwiazd i celebrytów, w tym np. do piłkarzy, takich jak Wojciech Szczęsny czy Gareth Bale, a także do muzyków, takich jak Rita Ora, Simon Cowell, zespół The Queen, Mark Ronson czy Iggy Azalea. 

Podczas ubiegłorocznego Finału WOŚP zlicytowany został legendarny Rolls-Royce, model Silver Shadow, który osiągnął cenę 211 211 zł i został najdrożej wylicytowanym przedmiotem w ramach aukcji na Allegro dla WOŚP rok temu. W tym roku w ręce Braci Collins trafiło auto świetnie znane z serialu „Knight Rider”. To bohater, który był, i dla fanów serialu wciąż jest, symbolem walki o słuszną sprawę.

Najbardziej znany na świecie czarny Pontiac Trans Am z 1983 r. pochwalić się może silnikiem V8 o pojemności 5 litrów, dzięki któremu do setki przyspiesza w 15,5 sekundy. Jego zaawansowana jak na tamte czasy technologia, osiągi i gadżety składały się na idealnego towarzysza w walce o dobro. W tej samej roli KITT występuje też w tegorocznej aukcji. 

Najnowsze

Samochody ciężarowe z napędem elektrycznym – to już się dzieje!

Firma Volvo Trucks, która ostatnio rozpoczęła sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych do transportu miejskiego, jest przekonana, że elektryfikacja może stanowić konkurencyjną alternatywę także dla ciężkich pojazdów. Aby zbadać i zademonstrować możliwości w tym obszarze, opracowano dwa europejskie koncepcyjne elektryczne samochody ciężarowe przeznaczone do transportu budowlanego i dystrybucji regionalnej.

Elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności mogą zapewnić lepsze środowisko pracy kierowcom i pracownikom budowlanym, ponieważ generują mniej hałasu i nie emitują spalin. Zerowa emisja spalin będzie mieć istotny wpływ na jakość powietrza w dynamicznie rozbudowujących się miastach. Ze względu na niski poziom hałasu, te samochody ciężarowe mogą pracować przez więcej godzin w ciągu doby, co pozwoli usprawnić operacje na przykład w dużych projektach budowlanych oraz transporcie w miastach i ich okolicach.

Wykorzystanie ciężkich pojazdów elektrycznych w dystrybucji regionalnej pozwoli ograniczyć całościowy wpływ sektora transportowego na klimat. Dystrybucja towarów w Unii Europejskiej ma w większości wypadków charakter regionalny.

 W Europie regionalny transport towarów realizuje ogromna liczba samochodów ciężarowych o średnim przebiegu rocznym 80 000 km. Oznacza to, że szersze wykorzystanie pojazdów elektrycznych do dystrybucji regionalnej będzie niezwykle korzystne dla klimatu, biorąc pod uwagę, że takie pojazdy nie korzystają z paliw kopalnych – mówi Lars Mårtensson, dyrektor ds. środowiska i innowacji w Volvo Trucks.

 Wprowadzanie samochodów ciężarowych o dużej ładowności przeznaczonych dla branży budowlanej i dystrybucji regionalnej Volvo Trucks zamierza rozpocząć od realizacji europejskiego projektu pilotażowego, w którym wezmą udział wybrani klienci i niewielka liczba pojazdów elektrycznych. Później nastąpi intensyfikacja komercjalizacji.

Szybkość elektryfikacji będzie zależeć od wielu czynników. Z jednej strony konieczna jest poważna rozbudowa infrastruktury ładowania, a z drugiej gwarancja, że regionalne sieci elektroenergetyczne mogą zapewniać długoterminowo wystarczającą przepustowość. Aby skłonić więcej przewoźników do inwestowania w pojazdy elektryczne, konieczne są zachęty finansowe. Mogą je także tworzyć nabywcy transportu, oferując długoterminowe kontrakty i preferując zakup zrównoważonych rozwiązań transportowych. Wielu przewoźników ma bardzo małe marże, więc każda nowa inwestycja musi być opłacalna – wyjaśnia Mårtensson. 

 Równolegle z rosnącą elektryfikacją sektora transportu, jeszcze przez wiele lat kluczową rolę w transporcie długodystansowym będzie odgrywać ciągłe doskonalenie efektywności silników spalinowych.

 Obecne silniki samochodów ciężarowych są efektywnymi konwerterami energii napędzanymi olejem napędowym lub różnymi paliwami odnawialnymi, takimi jak skroplony biogaz lub HVO, przy czym nadal istnieją możliwości rozwoju tej technologii – stwierdza Mårtensson.

Samochody ciężarowe Volvo korzystające z alternatywnych paliw/układów napędowych

  • Volvo FL Electric i Volvo FE Electric. Oba te samochody ciężarowe są całkowicie elektryczne i przeznaczone są na przykład do lokalnej dystrybucji i wywozu odpadów w miastach.
  • Volvo FH LNG i Volvo FM LNG. Volvo FH do długodystansowych przewozów ciężkich ładunków i Volvo FM do transportu regionalnego ciężkich ładunków są napędzane skroplonym gazem ziemnym lub biogazem.
  • Volvo FE CNG. Volvo FE napędzane sprężonym gazem ziemnym lub biogazem jest przeznaczone do dystrybucji lokalnej i wywozu odpadów.

Najnowsze