
8-letnia Marcelina trenuje karting z intercomem
8-letnia Marcelina z Mkarting na torach kartingowych ściga się z zawodnikami kilkukrotnie starszymi od siebie. Dzięki interkomowi motocyklowemu może pozostawać w stałym kontakcie z trenerem i bić kolejne rekordy.
W sportach motoryzacyjnych stała łączność zawodnika z trenerem staje się standardem, nie tylko w wyścigach Formuły 1, ale wszędzie tam, gdzie szybkie przekazywanie informacji i natychmiastowe reagowanie na błędy decydują o wyniku. Zawodniczka Kieleckiej Ligi Kartingowej, 8-letnia Marcelina, oraz jej trener postanowili przetestować na torze zestaw do bezprzewodowej komunikacji Cardo, wykorzystywany zwykle w ośrodkach szkoleniowych i egzaminacyjnych.
– Sporty motorowe to nie tylko ogromna praca umysłowa i szereg analiz toru jazdy biegnących w tempie setnych sekund, ale i ogrom wkładanej w jazdę siły fizycznej. Z każdym okrążeniem tej siły zaczyna brakować, a mózg przestaje odpowiednio pracować skupiając się na pokonywaniu wysiłku. Nie mogliśmy sobie pozwolić na stratę czasu i przekazywanie uwag w odstępach kilkuminutowych, dlatego sięgnęliśmy po system CARDO, jako według nas najlepszy system łączności bezprzewodowej na świecie – powiedział Jakub Kowalczyk, członek zespołu Mkarting.
– Już od pierwszego treningu Cardo zmieniło nasz system treningowy. Od teraz dzięki łączności Wawrzyńca, naszego trenera, z Marceliną mogliśmy podczas jednego niemal 1-minutowego okrążenia przekazać jej dziesiątki informacji i reagować praktycznie natychmiastowo na błędy. Co ciekawe, już na pierwszym treningu Marcelina dzięki pracy z systemem Cardo pobiła 2 z 4 rekordów życiowych toru, na którym trenuje! To był właśnie ten krok milowy, który jest już z wielką uwagą obserwowany przez innych zawodników.
Najnowsze
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Oto przegląd modeli Ford Pro - od kompaktowego Couriera po pełnowymiarowego Transita. Sprawdź, jakie zabudowy są dostępne, porównaj ładowność, zasięg i funkcjonalność, i dowiedz się, który wariant najlepiej odpowiada potrzebom Twojego biznesu. -
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
-
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Zostaw komentarz: