7 zespołów Formuły 1 już zaprezentowanych

7 zespołów pokazało najnowsze bolidy. Możemy spekulować, które rozwiązania okażą się najlepsze. Czy rację będą mieć Ci, którzy obciążyli swoje pojazdy KERSem, czy znacznie ważniejsze będą właściwie poprowadzone wloty powietrza, czy wydech? Jak będzie sprawować się ruchome skrzydło?

Czy RB7 będzie mistrzowskim bolidem?
fot. RedBull

Wtorek 1 lutego 2011, pierwszy dzień testów na torze Ricardo Tormo pod Walencją, poprzedzony został prezentacjami Red Bulla, Toro Rosso i Mercedesa GP.

Broniący w tym roku tytułów mistrzowskich zespół Red Bulla przygotował, jak twierdzi Adrian Newey, znacząco różniący się od używanego w zeszłym sezonie samochód. Jeden z najsłynniejszych konstruktorów F1 zaznaczył jednocześnie, że konstrukcja RB7 odzwierciedla filozofię ciągłej ewolucji. Najnowszy bolid jest więc trzecią generacją udanej konstrukcji z sezonu 2009. 

 

 

Niekonwencjonalny STR6
fot. ToroRosso

Tego samego ranka mogliśmy zobaczyć jak wygląda bolid siostrzanego zespołu mistrzów – Toro Rosso. STR 6 ma zagwarantować włoskiemu teamowi ósme miejsce w tym sezonie (9. pozycja w klasyfikacji konstruktorów w 2010). Dyrektor techniczny Toro Rosso Giorgio Ascanelli powiedział, że zespół zdecydowanie lepiej radzi sobie obecnie z wykorzystaniem tunelu aerodynamicznego, co powinno przynieść widoczne efekty w trakcie sezonu. Media określiły STR6 mianem  „niekonwencjonalnego”. Czy udoskonalona konstrukcja pozwoli Toro Rosso nawiązać walkę z zespołami Williams, Force India i Sauber?

 

Jak szybka będzie Srebrna Strzała?
fot. mercedesgp

W pitlane hiszpańskiego toru pojawiła się także „Srebrna Strzała”  Mercedesa GP. Trzeba przyznać, że MGP W02 nie przypomina zupełnie zeszłorocznego modelu. Jak twierdzi Ross Brawn, zespół dużo się nauczył w trakcie ubiegłego sezonu. 12 miesięcy ciężkiej pracy ma dać efekt w postaci ustanawiania standardów w sezonie 2011, jeśli jednak takiego założenia nie uda się wprowadzić w życie, szef Mercedes GP grozi, że będzie bardzo ostro walczył, aby liczyć się w grze. Reasumując – jak powiedział sam Norbert Haug, wiceprezes Mercedes Benz Motorsport:
– Srebrna Strzała powinna nie tylko wyglądać pierwsza klasa, ale powinna także być tak rozwijana, aby krok po kroku znaleźć się na szczycie.

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze