Edyta Wrucha

7 maja – Dzień Motocyklistki!

Już po raz 10-ty, pierwsza sobota maja należy do motocyklistek! Tym razem 7-go maja w różnych zakątkach świata spotkają się kobiety na motocyklach, by wspólnie obchodzić Międzynarodowy Dzień Motocyklistki.

International Female Ride Day, w skrócie IFRD powstał z inicjatywy społeczności Motoress 10 lat temu w Kanadzie. Przez zapał inicjatorek i ich upór w rozpowszechnianiu informacji – świąto to z małej imprezy, zmieniło charakter na międzynarodowe wydarzenie. Do akcji dołączyły kolejne kraje, a w 2008 roku po raz pierwszy w historii grupa motocyklistek zrobiła paradę po ulicach Tel Awiwu.

Od 2010 roku święto jest ruchome – przypada zawsze na pierwszą sobotę maja. A tegoroczne logo imprezy nawiązuje do tego pierwszego zlotu, pokreśla otwartość i jedność motocyklistek na całym świecie, bez względu na typ motocykla, którym się poruszają.

Hasło przewodnie 7 maja brzmi “JUST RIDE!”, gdyż data ta jest tylko pretekstem do przejażdżek i spotkań motocyklistek na całym świecie. Bez podziałów na style jazdy, typy motocykli, ich pojemności czy marki. Tego dnia motocyklistki stają się wspólnotą!

Najnowsze

Połączyli starego i nowego Mustanga

Jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie ile dzieli i łączy starego Mustanga z nowym? Zestawienie ich ze sobą. Na dość kontrowersyjny pomysł przecięcia samochodów na pół wpadło pewne amerykańskie muzeum.

Od momentu kiedy Mustang po raz pierwszy pojawił się na drogach minęło już ponad 50 lat. Z tej okazji koncern Ford przy pomocy muzeum National Inventors Hall of Fame Museum (NHIF) przygotował nietypową instalację. Przecięto na pół pierwszą generację tego modelu i zestawiono z jego najnowszym wydaniem.

Kiedy pierwsze egzemplarze legendarnego modelu wjeżdżały na drogi, Ford nie musiał zabezpieczać praw patentowych związanych z wyglądem samochodu. Mimo tego okazał się on wielkim sukcesem. Przez pierwszy 18 miesięcy sprzedało się ponad milion egzemplarzy. Dopiero pod koniec 1965 Ford zdecydował się zgłosić ponad 100 patentów na unikatowe rozwiązania w tym modelu. Gdy w tamtym roku debiutowała aktualna generacja Mustanga, amerykański producent musiał postarać się aż o 36 patentów, które pozwoliły zachować unikatowy wygląd samochodu. Nie wspominając już nawet o pozostałych rozwiązaniach technicznych czy ergonomicznych w tym modelu.

Co ciekawe, tą nietypową instalację będzie można nie tylko oglądać, ale również dotknąć, a nawet usiąść za kółkiem. Jej twórcy chcą, aby każdy mógł zobaczyć jak bardzo różni się pierwszy Mustang od jego najnowszego wcielenia.

Najnowsze

Google i FCA będą budować autonomiczne samochody

Gigant w świecie technologii komputerowych (Google) oraz jego odpowiednik w świecie motoryzacji (Fiat Chrysler Automobiles) łączą siły. Wspólnym celem obu producentów będzie wprowadzenie w pełni autonomicznych pojazdów do 2020 roku.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles poważnie zainteresował się tematem samochodów autonomicznych. Na tyle, że podpisał właśnie umowę z firmą Google, dzięki której przez najbliższe lata inżynierowie mają stworzyć w pełni funkcjonalne auta, które będą w stanie jechać bez pomocy kierowcy.

Na początek Chrysler wyprodukuje 100 egzemplarzy modelu Pacifica w wersji hybrydowej, a specjaliści z Google wyposażą te samochody w swój autorski system autonomicznej jazdy. Auta pojawią się na drogach jeszcze w tym roku. Hybrydowy Chrysler Pacifica jest wyposażony w silnik V6 o mocy 248 KM, który wspomaga motor elektrycznych. W pełni naładowane baterie pozwalają przejechać nawet 50 km. Średnie spalanie tego komfortowego vana wyniesie zaledwie 3 l/100 km. 

Po wyprodukowaniu samochodów w Auburn Hills trafią one do zamkniętego ośrodka Google w Kalifornii. Kolejnym etapem będzie sprawdzanie samochodów w prawdziwych warunkach drogowych. Google ma już za sobą kilka milionów kilometrów testowych chociażby w modelach Lexusa. Informatyczny gigant testował do tej pory samochody w Austin, Mountain View, Phoenix oraz Kirkland.

Najnowsze

Bentley Bentayga sterowany z zegarka

"Luksus kontroli na Twoim nadgarstku" - takim hasłem reklamowym Bentley promuje nową aplikację dla Apple Watch, dzięki której będzie możliwe zdalne sterowanie niektórym funkcjami drogiego SUV-a.

Pasażerowie w modelu Bentayga nie będą musieli się trudzić w poszukiwaniu odpowiednich kontrolek czy przycisków. Funkcje takie jak klimatyzacja, podgrzewanie fotela i masaż, a także rozrywka będą sterowane zdalnie przy pomocy zegarka od Apple.

Użytkownicy Apple Watch będą mogli połączyć się z samochodem za pomocą technologii Bluetooth i oprócz wspomnianych wyżej funkcji za pomocą aplikacji będą mogli kontrolować takie funkcje jak prędkość samochodu, przejechany dystans oraz temperatura zewnętrzna. Oczywiście te dane będą również dostępne na desce rozdzielczej, ale z pewnością znajdą się tacy, którzy znajdą potrzebę posiadania takich informacji w zegarku. 

Producenci coraz częściej odczuwają potrzebę integrowania swoich samochodów z najnowszymi technologiami. Być może prosta aplikacja wydaje się być niepotrzebna, ale co dopiero opcjonalny zegarek na desce rozdzielczej, który kosztuje 170 tys. dolarów i jest najdroższym elementem wyposażenia na świecie.

Najnowsze

Zlot GTI nad jeziorem Wörthersee okazją do premiery Golfa GTI Clubsport S

W gronie kilkudziesięciu tysięcy fanów Volkswagen świętuje na 35. zlocie nad jeziorem Wörthersee 40. urodziny Golfa GTI. Gwiazdą imprezy jest nowy Golf GTI Clubsport S - model osiągający 310 KM to najmocniejszy, seryjnie produkowany GTI w historii.

Oprócz niego nad Wörthersee można zobaczyć Golfa GTI TCR, nową 330-konną wyścigówkę przygotowaną do udziału w TCR International Series. Uczniowie przyzakładowych szkół Volkswagena z Wolfsburga i Zwickau przygotowali także dwa supermocne unikatowe Golfy. Ponadto, w podróż po 40 latach historii GTI uczestników zlotu zabiera siedem modeli reprezentujących wszystkie generacje kultowego auta – od pierwszego Golfa GTI po współczesnego GTI Clubsport.

Golf GTI Clubsport S zostanie wyprodukowany w liczbie 400 egzemplarzy. Pod jego maską pracuje silnik o mocy 228 kW/310 KM, co sprawia, że Clubsport S jest najmocniejszym w historii seryjnie produkowanym Golfem. Silnik tego super-GTI jest spokrewniony technicznie z jednostką napędową Golfa GTI TCR osiągającą 243 kW/330 KM – wyścigowego auta przygotowanego przez Volkswagen Motorsport do udziału w Mistrzostwach Samochodów Turystycznych TCR. Swoje możliwości Golf GTI Clubsport S, auto z mocno zmodyfikowanym zawieszeniem, zaprezentował przed kilkoma dniami na Północnej Pętli toru Nürburgring. Pokonując ją w ciągu 7:49,21 minut, to unikatowe GTI pobiło dotychczasowy rekord samochodów seryjnych z przednim napędem.

Tradycyjnie już specjalnie na zlot GTI uczniowie szkół Volkswagena w Wolfsburgi i Zwickau przygotowali niepowtarzalne egzemplarze Golfa. Tym razem uczniowie z Wolfsburga pokazali Golfa GTI Heartbeat. Auto wyposażono w 400-konny silnik, po 10 KM na każdy rok z 40 lat historii GTI. Uczniowie z Zwickau 35. zlot nad Wörthersee uczcili z kolei prezentując Golfa R Variant Performance 35 – 350 KM to po 10 mechanicznych koni na każdy z 35 zlotów.

„GTI” – od 40. lat ten skrót jest swego rodzaju miarą dla sportowych samochodów klasy kompaktowej. Pierwszy Golf GTI pojawił się na rynku w 1976 roku i sprawił, że sportowego stylu jazdy mogło zakosztować naprawdę wielu ludzi. Wyposażono go w specjalne atrybuty GTI, które sprawiały, że był samochodem niepowtarzalnym – elastyczny silnik, bezpośredni układ kierowniczy, bardzo dobrze zestrojone zawieszenie, niedużą masę, niepowtarzalny wygląd, a do tego dźwignię zmiany biegów z gałką o wzorze piłki golfowej, czerwony pasek na osłonie chłodnicy oraz sportowe fotele z tapicerką w kratę. Gdy przychodził na świat planowano produkcję 500 egzemplarzy, jednak Golfów GTI wszystkich generacji powstało już ponad dwa miliony. GTI to fenomen, cieszący się uznaniem kierowców niezmiennie od 40 lat.

Najnowsze