585 KM w nowym Mercedes-Benz S 63 4MATIC Cabriolet

Sportowa technologia połączona z wyrazistym designem i luksusową kabiną: nie ulega wątpliwości, że S 63 4MATIC Cabriolet to auto zbudowane przez entuzjastów i dla entuzjastów.

Bazą dla dynamicznego charakteru S 63 4MATIC Cabriolet jest sztywna struktura nadwozia z rozwiązaniami, takimi jak wykonana z magnezu tylna przegroda. Nieodłączny w przypadku kabrioletów przyrost masy własnej został tu ograniczony dzięki zastosowaniu lekkiego akumulatora litowo-jonowego, kutych obręczy AMG oraz zoptymalizowanego pod względem wagi układu hamulcowego AMG z elementami z kompozytów. Co więcej, liczne elementy karoserii oraz przedniej sekcji nadwozia wykonano z aluminium, podobnie jak tylny pas samochodu.

W zakresie maksymalnej mocy i momentu obrotowego oraz zużycia paliwa 5,5-litrowa jednostka AMG V8 biturbo należy do najbardziej wydajnych seryjnych V-ósemek na świecie. Z mocą 430 kW (585 KM) i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego reprezentuje najwyższe standardy. To samo dotyczy osiągów: S 63 4MATIC Cabriolet przyspiesza do „setki” w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

Światowa premiera w 2015, rynkowy debiut w 2016 – S 63 Cabriolet będzie świętował swoją premierę podczas salonu samochodowego we Frankfurcie (15-27 września br.). Sprzedaż modelu ruszy w grudniu, a jego rynkowy debiut nastąpi wiosną 2016 roku.

Układ wydechowy z automatycznymi klapami
Układ wydechowy S 63 Cabriolet dostosowuje się do życzeń kierowcy – jego brzmienie może być emocjonujące, typowo sportowe, lub powściągliwe, odpowiednie na dalsze podróże. Oba tłumiki zaopatrzono w automatyczne, sterowane elektronicznie klapy, które w trybie C (Controlled Efficiency) przeważnie pozostają zamknięte. Gang widlastego silnika jest wtedy bardziej subtelny. W programach S (Sport) i M (Manual) klapy otwierają się wcześniej i bardziej spontanicznie, zwłaszcza gdy kierowca preferuje dynamiczny styl jazdy. Efekt – przeszywający, typowy dla maszyn AMG dźwięk silnika.

„Jeden człowiek, jeden silnik”: tradycja ręcznego montażu
8-cylindrowa jednostka AMG biturbo jest montowana ręcznie w specjalnej sekcji zakładów AMG w Affalterbach. Wykwalifikowani technicy składają silniki zgodnie z najwyższymi standardami jakości, bazując na filozofii „jeden człowiek, jeden silnik”. Każdy z nich zdobi plakietka z podpisem odpowiedzialnego za montaż technika, która poza potwierdzeniem wyjątkowej precyzji i jakości produkcji nawiązuje do niepowtarzalnego DNA sportowej marki Mercedes-Benz.

Indywidualność: 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT
7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT – używana wyłącznie przez AMG – perfekcyjnie współpracuje z silnikiem V8 biturbo. Jej dwa najważniejsze atuty to maksymalna sprawność i ekscytująca dynamika. Kierowca może dopasować pracę przekładni do swojego stylu jazdy i wybrać jeden z trzech programów: C (Controlled Efficiency), S (Sport) oraz M (Manual). Montowana standardowo funkcja ECO start/stop pozostaje aktywna w trybie C.

Sportowy napęd na obie osie AMG 4MATIC
S 63 Cabriolet występuje w dwóch wersjach: tylnonapędowej (tylko z kierownicą po prawej stronie) oraz ze sportowym napędem na cztery koła 4MATIC (z kierownicą po lewej stronie). Połączenie Klasy S Cabriolet z napędem 4MATIC zarezerwowano wyłącznie dla wariantu AMG. Przekazuje on 33% siły napędowej na koła przednie, a 67% – na tylne. Taka konfiguracja zapewnia typową dla AMG dynamikę i przyjemność z jazdy, a przy tym usprawnia przyspieszanie we wszystkich sytuacjach – włącznie z agresywnym ruszaniem z miejsca. Równocześnie napęd na obie poprawia bezpieczeństwo na mokrych lub zaśnieżonych drogach.

Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC
Mercedes-AMG S 63 Cabriolet oferowany jest z pneumatycznym zawieszeniem AIRMATIC z adaptacyjnym systemem tłumienia ADS PLUS, który pracuje w dwóch trybach: komfortowym lub sportowym. Kierowca za naciśnięciem przycisku wybiera między niezrównaną zwinnością i dynamiką czy niezachwianym poziomem komfortu na długich trasach.

Specyficzna kinematyka przedniej osi (w tym większe pochylenie kół i grubszy stabilizator) oraz sztywniejsze mocowania tylnej ramy pomocniczej także opracowano pod kątem S 63 Cabriolet. W celu ograniczenia przechyłów inżynierowie Mercedes-AMG zmodyfikowali także elastokinematykę i parametry systemu aktywnego tłumienia, a także zmniejszyli ilość powietrza w układzie pneumatyczny i progresję geometrii tłoka.

Na nawierzchniach o słabej jakości kierowca może zwiększyć prześwit samochodu o 30 mm. Funkcja ta wyłącza się automatycznie w trybie Sport lub po przekroczeniu 120 km/h w trybie Conrolled Efficiency.

Systematyczna lekka konstrukcja: kute obręcze AMG w standardzie
S 63 Cabriolet jest standardowo wyposażony w kute obręcze AMG – wyjątkowo wytrzymałe i lekkie. Niższa masa nieresorowana przekłada się na precyzyjniejsze prowadzenie oraz lepszą reakcję amortyzatorów i sprężyn. Seryjnie model dysponuje obręczami w kolorze tytanowym z lśniącym wykończeniem, w rozmiarze 8,5 x 19″ z przodu i 9,5 x 19″ z tyłu. Zaopatrzono je w ogumienie, odpowiednio, 255/45 R 19 oraz 285/40 R 19. Na życzenie dostępne są też kute felgi z AMG Performance Studio o średnicy 20 cali (rozmiar: 8,5 x 20″ z przodu i 9,5 x 20″ z tyłu, opony: 255/40 R 20 z przodu oraz 285/35 R 20 z tyłu).

Opcjonalne hamulce ceramiczno-kompozytowe AMG
Za skuteczne wytracanie prędkości w S 63 Cabriolet odpowiada zoptymalizowany pod kątem masy, odporny na przegrzanie układ hamulcowy z elementami z kompozytów. W opcji oferowane są również hamulce ceramiczno-kompozytowe, o 20% lżejsze od standardowych. Ograniczona w ten sposób masa nieresorowana pozytywnie wpływa zarówno na dynamikę jazdy, jak i na komfort tłumienia nierówności.

Design: ucieleśnienie osiągów i przyjemności z jazdy pod gołym niebem
Fascynująca powierzchowność S 63 AMG Cabriolet podkreśla jego sportowe walory i fascynującą technologię. W przednim pasie dominuje osłona chłodnicy przedzielona „podwójnym ostrzem” oraz zderzak z przetłoczeniami w kształcie litery „A”, znakiem rozpoznawczym marki Mercedes-AMG. Szerokie wloty powietrza otaczają duże, czarne prowadnice powietrza, a niżej biegnie chromowany splitter, optymalizujący przepływ powietrza w kierunku modułów układu chłodzenia. Podobnie jak listwy progowe, zbliża on optycznie sylwetkę kabrioletu do nawierzchni. Z tyłu uwagę zwraca czarny dyfuzor z lśniącym wykończeniem, z którym kontrastują nawiązujące do przedniego zderzaka chromowane akcenty. Z dyfuzorem zintegrowano dwie podwójne końcówki układu wydechowego z aktywnymi klapami.

Wnętrze: czarujący luksus i sportowy indywidualizm
W kabinie S 63 Cabriolet wysokiej klasy materiały i pierwszorzędne wykonanie spotykają się ze sportowym charakterem. Deska rozdzielcza płynnie przechodzi tu w panele drzwi, „otulając” podróżujących. Nowo opracowane sportowe fotele AMG z elektryczną regulacją, funkcją pamięci i podgrzewaniem zapewniają kierowcy i pasażerowi z przodu optymalne podparcie w zakrętach, a trójramienna sportowa kierownica z perforowanym chwytem i aluminiowymi łopatkami zmiany biegów daje pełną kontrolę nad pojazdem. Kolejną wizytówką AMG jest kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości pełniący funkcję zegarów. Poza charakterystycznymi oznaczeniami i czerwonymi wskazówkami wyróżnia się on prędkościomierzem wyskalowanym do 330 km/h.

Dane techniczne Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabriolet

Pojemność skok.

5461 ccm

Moc maks.

430 kW (585 KM)
przy 5500 obr./min

Maks. moment

900 Nm

przy 2250-3750 obr./min

Średnie zużycie paliwa (NEDC)

10,4 l/100 km

Emisja CO2

244 g/km

Klasa efektywności

F

Masa własna
(DIN/EC)

2110 kg

2185 kg

Stosunek mocy do masy

3,61 kg/KM

Przyspieszenie

0-100 km/h

3,9 s

Prędkość maks.

250 km/h

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze