
508 Sport Engineered – sportowa hybryda Peugeota
Peugeot Sport poinformował pod koniec minionego roku o planach uruchomienia seryjnej produkcji gamy zelektryfikowanych modeli o ponadprzeciętnych osiągach. Zapowiedzią nowej linii samochodów jest Concept 508 Peugeot Sport Engineered.
Model Concept 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED został stworzony na bazie Peugeota 508 Hybrid. Ten koncepcyjny niskoemisyjny samochód wyróżnia się wyjątkowymi, niespotykanymi dotąd w modelach Peugeota osiągami oraz muskularną prezencją.
Inżynierowie z Peugeot Sport połączyli możliwości trzech silników – PureTech 200, oraz elektrycznych o mocy 110 KM z przodu i 200 KM z tyłu. Zestawienie tych agregatów daje łącznie 400 KM oraz 500 Nm, przekazywanych na wszystkie cztery koła. Przyspieszenie Concept 508 Peugeot Sport Engineered od 0 do 100 km/h trwa 4,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Do osiągów dostosowano układ hamulcowy, w którym zastosowano wentylowane przednie tarcze o średnicy 380 mm oraz czterotłoczkowe zaciski. O kontakt z podłożem dbają opony Michelin 245/35 R20 Pilot Sport 4S.
Układ jezdny z seryjnego Peugeota 508 został odpowiednio zmodyfikowany, aby obniżyć pojazd, zmienić charakterystykę tłumienia oraz poszerzyć rozstaw przednich kół o 24 mm, a tylnych o 12 mm. Poprawiono także precyzję układu kierowniczego, aby zwiększyć przyjemność z prowadzenia.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: