
40 procent tej firmy motoryzacyjnej to kobiety – i to w Polsce!
Jeden z największych na świecie dostawców części samochodowych, specjalizujący się w produkcji foteli, systemach wyposażeń aut oraz technologiach kontroli emisji spalin, postawił na kobiety!
Wydawać by się mogło, że w kraju, gdzie stereotyp „baby do garów” jest mocno zakorzeniony, trudno będzie się przebić z potrzebą zatrudniania kompetentnych kobiet w branży motoryzacyjnej. A jednak! Wcześniej udowodnił to Mercedes podczas rekrutacji do fabryki w Jaworze. Kobiety w Mercedes-Benz Manufacturing Poland stanowią 40 proc. załogi. To niestety ewenement w sieci fabryk Mercedesa, gdzie średnio udział kobiet w załodze nie przekracza 15 proc.

Dziś dowiadujemy się, że także Faurecia Automotive Polska nie wyklucza kobiet w swojej firmie. Wręcz przeciwnie: daje im przestrzeń, wspiera i promuje! Brawo!
Spółki Faurecii w Polsce są częścią francuskiej grupy Faurecia, obecnej w 37 krajach, z ponad 300 zakładami produkcyjnymi oraz 35 ośrodkami badawczo-rozwojowymi na całym świecie. W Polsce w 10 zakładach oraz Centrum Badawczo-Rozwojowym firma zatrudnia ponad 7000 pracowników. Faurecia jest najczęściej wybieranym partnerem największych światowych producentów samochodów.
Tu podobnie – 40% załogi w Polsce stanowią kobiety. Spotkać je można na każdym szczeblu organizacyjnym: od linii produkcyjnych, przez kierowniczki działów, stanowiska specjalistyczne w zespołach badawczo-rozwojowych, aż po członkinie zarządu. W wyniku wewnętrznego konkursu firma wyłoniła niedawno 30 najbardziej zaangażowanych pracownic, które zostały uznane za Liderki Różnorodności w swoich zakładach. Wszystkie wzięły udział w kończącym się dziś Faurecia Women’s Summit. To jedno z działań wpisujących się w utworzony 3 lata temu program Faurecia Gender Diversity i szerszą strategię firmy na rzecz budowania różnorodności i inkluzywności.
Spotkanie to było też okazją do świętowania. 29 września Faurecia dołączyła do grona Sygnatariuszy Karty Różnorodności w Polsce. Karta jest międzynarodową inicjatywą pod patronatem Komisji Europejskiej. Wyraża zobowiązanie firmy do wprowadzenia zakazu dyskryminacji w miejscu pracy i działania na rzecz tworzenia i promocji różnorodności. Oznacza także gotowość firmy do zaangażowania w te działania wszystkich osób zatrudnionych oraz partnerów biznesowych i społecznych. Organizacje decydujące się na implementację tego narzędzia działają na rzecz spójności i równości społecznej.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: