4 grudnia Motomikołajki w Warszawie! Filmowy zwiastun akcji

4 grudnia chętni motocykliści i sympatycy jednośladów pojawią się na Placu Konstytucji w ramach charytatywnej akcji MotoMikolajki. Aby dołączyć do projektu wsparcia dwóch domów dziecka nie potrzeba wiele - strój Świętego Mikołaja, pozytywne nastawienie i motocykl. Choć niekoniecznie...

Polskie Stowarzyszenie Motocyklistów EWO postanowiło w tym roku wesprzeć dwa publiczne domy dziecka (przekazać drobne upominki dla dzieci i prezent dla placówki) oraz kilka rodzinnych domów dziecka z województwa mazowieckiego (wsparcie materialne – przekazanie środków codziennego użytku). Akcja ma już swoje tradycje – w zesżłym roku, dzięki sponsorom i uczestnikom akcji, udało się zebrać materiały do przekazania na kwotę 73500 złotych.

 

fot. Arkadiusz Markowicz
fot. Arkadiusz Markowicz

 

fot. Polskie Stowarzyszenie Motocyklistów EWO

Na tegoroczne MotoMikołajki przygotowano wiele atrakcji: paradę motocyklistów przebranych za Mikołaje przez centrum Warszawy, rozdawanie przez nich słodyczy, niespodzianki na Placu Zamkowym, konkurs na NajMikołaja i NajMikołajkę (warto zadbać o fachowy strój!), wspólne zabawy z dziećmi w Domach Dziecka. Wśród motocyklistów wspierających akcję pojawią się Anna Jackowska, Adam Badziak i Przemysław Saleta. Na wzystkich przebranych za Mikołaja, ale bez motocykla, będzie oczekiwał czerwony autobus. Po atrakcjach dla dzieci przyjdzie czas także na rozrywkę dla nieco starszych – wieczorny koncert finałowy dla sympatyków akcji w klubie Nowy Bolek.

Szczegółowe informacje o akcji, konkursach, a także komunikaty dla Mikołajów dostępne są na stronie: www.motomikolajki.pl oraz na Facebooku: http://www.facebook.com/MotoMikolajki.

Data: 04.12.2011
Organizator:
Polskie Stowarzyszenie Motocyklistów EWO
Uczestnicy:
Motocykliści w przebraniach Św. Mikołaja oraz osoby towarzyszące – szacunkowo 300 osób
Beneficjenci:
dwa wybrane warszawskie Domy Dziecka; Rodzinne Domy Dziecka z województwa mazowieckiego
Patronat honorowy nad akcją objął Komendant Stołeczny Policji.
Partnerzy akcji:
Stołeczna Grupa Wojewódzka Międzynarodowego Stowarzyszenia Policji  oraz Motopozytywni.pl

Zobacz jak było w zeszłym roku.

Najnowsze

Natalia Grabe-Zaremba – Kierowca Roku 2011

W ocenie pilota Tomka Kuchara - Daniela Dymurskiego, jurora konkursu Defensywni Kierowcy - Bezpieczne Auto Firmowe, to właśnie kobieta zasłużyła na miano Kierowcy Roku 2011, bo wyróżniała się przewidywalnością zachowań i spokojem.

Znamy już Kierowcę Roku 2011 programu www.defensywnikierowcy.pl – Bezpieczne Auto Firmowe – tytuł przyznany został Natalii Grabe-Zarembie, właścicielce szkoły jazdy. Drugie miejsce w tegorocznej edycji zajął Sławomir Kwarciak, egzaminator wewnętrzny w centrum szkolenia kierowców. Na najniższym stopniu podium stanął Rafał Hampel, przedstawiciel handlowy.

Natalia Grabe-Zaremba – Kierowca Roku 2011 to trzecia kobieta, która zwyciężyła w kolejnych edycjach konkursu, w latach 2008-2011.

– Zwyciężczyni, poza umiejętnościami, wyróżniła się na tle innych kierowców przewidywalnością zachowań i spokojem – ocenił Daniel „Lopez” Dymurski, doświadczony rajdowy pilot Tomasza Kuchara, juror konkursu.

Natalia Grabe-Zaremba – laureauta konkursu…
fot. Goodyear
… z przedstawicielką Goodyear Polska.
fot. Goodyear

Tegoroczna formuła konkursu Kierowca Roku nieco różniła się od poprzednich edycji i miała silniejszy akcent praktyczny.

– Najpierw kierowcy musieli ukończyć kurs on-line dotyczący zasad defensywnej jazdy. Później przedstawiali oni swoje propozycje dotyczące 11. przykazania uzupełniającego Dekalog Defensywnego Kierowcy. Finaliści natomiast musieli pokazać, że umieją w praktyce zastosować zasady takiej jazdy – powiedział Mariusz Murzyński, prezes wydawnictwa IPM, organizatora konkursu.

Finaliści Konkursu przeszli szkolenie teoretyczne, podczas którego instruktorzy Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara – Krzysztof „Wincent” Wincentowicz i Daniel „Lopez” Dymurski – przekazali im cenne wskazówki dotyczące zasad defensywnej jazdy oraz przyjaznej dla środowiska naturalnego (eco driving). Zasady jazdy defensywnej to nie tylko bezpieczeństwo, ale również kultura na drodze, natomiast znajomość zasad eco drivingu – nowości w programie szkolenia – może bezpośrednio przełożyć się na zawartość portfela kierowców.

fot. Goodyear

Przedmiotem zmagań praktycznych w ostatnim etapie Konkursu była natomiast defensywna jazda w wydaniu miejskim. Całość odbyła się w Warszawie – mieście, w którym jest najwięcej samochodów, remontów, nie brakuje też… niekulturalnych kierowców. Dziesięciu finalistów konkurowało na warszawskich ulicach, a jury w swoich ocenach brało pod uwagę zarówno przygotowanie kierowcy przed wyruszeniem w trasę, jak i zachowanie za kierownicą: płynność prowadzenia, stosowanie technik z zakresu jazdy ekologicznej czy przewidywanie sytuacji na drodze.

 

Dekalog Defensywnego Kierowcy

1.      Bądź uważny!

2.      Stosuj zasadę ograniczonego zaufania!

3.      Ustąp pierwszeństwa!

4.      Nie pędź!

5.      Nie prowadź osłabiony!

6.      Zapinaj pasy!

7.      Nie przejeżdżaj na czerwonym świetle!

8.      Prowadź precyzyjnie!

9.      Rozluźnij się

10.    Nie śpij!

Kierowca defensywny to kierowca odpowiedzialny. Realistycznie ocenia własne możliwości. Kontroluje swoje emocje i jest tolerancyjny wobec innych kierowców, a także pieszych. Dostosowuje prędkość do warunków na drodze i do stanu swojego organizmu. Nie prowadzi pod wpływem alkoholu, leków czy narkotyków. Zapina pasy. Zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego. Jest uważny i przewidujący. Jeździ tak, aby chronić własne życie i nie być zagrożeniem dla innych.

Celem programu defensywnikierowcy.pl – adresowanego w pierwszej kolejności do kierowców aut firmowych – jest teoretyczne i praktyczne szkolenie kierowców z zasad jazdy defensywnej. Kurs e-learningowy uczy zasad jazdy defensywnej i w ciekawy sposób pozwala je przyswoić. Ogólnopolski program na rzecz bezpieczeństwa drogowego został zainaugurowany na początku 2008 r.

Strona internetowa programu defensywnikierowcy.pl jest dostępna przez cały rok, umożliwiając internautom nieprzerwany dostęp do bieżących informacji, filmów, testów i e-learningu. Można na niej także obejrzeć relację z finału zmagań o tytuł Kierowcy Roku 2011. Partnerem akcji jest Goodyear.

Najnowsze

Nowe Porsche 911 Carrera Cabrio

Jak poczuć zapachy otoczenia, usłyszeć dźwięki ptaków podróżując samochodem? Oczywiście jadąc kabrioletem! Tylko jakim? Najlepiej pięknym, unikalnym na polskich drogach i mocnym autem, które pozwolii przestrzeni zuchwale wedzrzeć się do wnętrza samochodu. Może Carrera Cabrio?

fot. Porsche

Projektanci nowej wersji kabrioleta 911 Carrera skupili się na dopracowaniu detali, poddając sylwetkę auta jedynie drobnym modyfikacjom. Samochód ma też dłuższy rozstaw osi i szerszy rozstaw przednich kół. Składany stelaż dachu Carrery zrobiony jest z lekkich stopów magnezu, co pozwaliło pojazdowi zrzucić zbędne kilogramy.

W wersji standardowej mamy do dyspozycji 3,4 – litrowy silnik typu bokser o mocy 350 koni mechanicznych (to ta sama jednostka co w Carrera Coupe) skonfigurowany z 7-biegową skrzynia manualną. W usportowionej wersji Carrera S motor generuje już 400 KM z 3,8-litrowej pojemności silnika. Spalanie w obu przypadkach oscyluje w granicach dziesięciu litrów na sto kilometrów. Jeśli to wciąż dla niektórych za dużo, jako dodatkowe wyposażenie można będzie dokupić, dwusprzęgłową przekładnię zmiany biegów PDK Porsche. Oczywiście napęd przenoszony jest na tylne koła.

Ceny Carrery zaczynać się będą od 119 tysięcy euro, Carrery S – od 136 tysięcy. Auto pojawi się na rynku w marcu 2012 roku.

Najnowsze

Małgorzata Rdest w Formule BMW!

Tegoroczna Kartingowa Mistrzyni Polski tym razem usiadła za kierownicą Formuły BMW. Na hiszpańskim torze pod Walencją odbyła się ostatnia impreza z cyklu Formula BMW Talent Cup, a konkretnie Shoot Out. 32 kierowców, a wśród nich Gosia, walczyło o główną nagrodę - darmowy program szkoleń w sezonie 2012.

Po zapoznaniu z torem i serii psychotestów zawodnicy siedli za kierownicami bolidów. W sobotę i niedzielę (26 i 27 listopada) organizator wyznaczył po dwa biegi. Pierwszy z nich w strugach deszczu. Polka radziła sobie nad wyraz dobrze, co zwróciło uwagę sędziów. Kolejne wyjazdy już na suchej nawierzchni uplasowały Gosię tuż za połową stawki. Zwyciężył Estończyk Tristan Viidas.

 

Jak się jeździ Formułą BMW amatorom – takim jak naczelna Motocainy? Przeczytasz tutaj.

– Jestem bardzo zadowolona z mojego udziału w tym programie, poznałam bolid, który jest naturalnym krokiem po kartingu dla wszystkich zainteresowanych startami w single seater’ach. Jestem jedną z nich, więc starałam się dać z siebie 100% podczas tych dwóch dni. Były to dla mnie godziny i minuty na wagę złota. Nie udało mi się wygrać, ale szczerze mówiąc nie liczyłam na to. Przede mną jeszcze sporo pracy. Bardziej stawiałam na wyczucie więzi pomiędzy mną, a bolidem i obranie kolejnego celu w mojej karierze wyścigowej. Co planuję na sezon 2012, już wkrótce możecie sprawdzić na mojej stronie www.gosiardest.pl, na którą serdecznie zapraszam.

 

Małgorzata Rdest w Formule BMW!
fot. BMW

Najnowsze

Młodzież nie lubi samochodów – woli smsy

Statystyki przekonują nas, że nastolatki, które właśnie wchodzą w wiek uprawniający do posiadania prawa jazdy, wolą smsować i korzystać z internetu.

fot. sxc

Tendencja do przeniesienia swojego życia na fora internetowe wzięła swój początek od wyprzedzających świat technologicznie młodych Japończyków. Kiedy firma Garnter przedstawiła im ankietę pt. „Pytanie dla nastolatków: auto czy smartfon?”, Japończycy jak można się domyślić opowiedzieli się za poręcznym gadżetem. Na to może mieć wpływ także perfekcyjna komunikacja miejska Japonii, która sprawia, że auta w dużych miastach stają się właściwie niepotrzebne.

Jednak obecnie Japońskie preferencje powoli przenoszą się i na inne kontynenty, rozpoczynając od Ameryki Północnej. Według podobnej ankiety przeprowadzonej przez General Motors, aż 46 procent osób pomiędzy osiemnastym, a dwudziestym czwartym rokiem życia woli mieć ciągły dostęp do internetu niż auto. Starsza generacja zgodziła się z tym stwierdzeniem tylko w przypadku 15 procent respondentów. Brak zainteresowania autami w przypadku generacji Y widać także w ilości kursów na prawo jazdy – podczas gdy w 1978 roku co drugi amerykański nastolatek uczył się prowadzić, dwa lata temu była to już tylko jedna trzecia całości.

Prawdopodobną przyczyną takiego podejścia nastolatków jest fakt, że coraz więcej młodych ludzi woli kontaktować się z rówieśnikami za pomocą smsów i komunikatorów, zamiast spotkać się w rzeczywistym świecie. Kontakt osobisty nie uznają już za potrzebny, a jeśli nie muszą się spotykać – nie muszą nigdzie dojeżdżać.

Taka postawa najmłodszych kierowców stanowi spory problem dla producentów aut. Starają się oni wszelkimi sposobami nakłonić nastolatków do kupna swojego produktu, czy to darmowymi iPhone’ami, czy rozbudowanym komputerem pokładowym z WiFi. Dobrze, że polskich nastolatków jeszcze długo nie będzie to dotyczyć – na nowe samochody i tak nie mają pieniędzy.

Najnowsze