31 motocrossowych zawodniczek w ADAC MX Masters!

To się rzadko zdarza, aby zawodniczki tak licznie stawiły się na starcie jakichkolwiek zawodów motocrossowych. Tym razem pojawiło się ich całe mrowie. ADAC MX Masters trwa od dziś do niedzieli w austriackim Mehrnbach.

Kiara Fontanesi

W austiackim mieście w ramach zawodów motocrossowych ADAC-Masters postanowiono uwtorzyć klasę kobiet i zorganizować wyścig Ladies-Race” z udziałem Mistrzyni Świata Kiary Fontanesi. Zawodniczka traktowana niczym gwiazda wystartuje wespół z 30 innymi kobietami, które miały już wielokrotnie doczynienia ze sportem motorowym, zarówno motocrossem jak i enduro. Wśród nazwisk przewijają się panie, które nieraz stawały na podium swoich narodowych serii w klasach kobiet. Tym razem zebrało się ich wyjątkowo dużo.

Na koniec zawodów organizatorzy przewidzieli odrębną konkurencję w „skoku w dal” na motocyklu, czyli na umiejętność latania.

Kibicujemy wczystkim uczestniczkom, choć żałujemy, że wśród nich nie pojawiła się żadna Polka.

Lista startowa Ladies-Race MX ADAC-Masters

LP Nr startowy Imię Nazwisko Kraj Marka Typ
1 3 Daniela Amtmann Austria KTM SXF 250
2 8 Kiara Fontanesi Włochy Yamaha YZF 250
3 13 Christine Wiesner Austria Husaberg FE 250
4 15 Laura Soller Niemcy KTM SXF 250
5 21 Ellena Lasisch Austria KTM SX 250
6 26 Johanna Göhlich Niemcy KTM SX 150
7 27 Sabrina Schlauer Austria KTM SXF 250
8 31 Giorgia Montini Włochy Yamaha YZ 125
9 44 Natalie Kane Niemcy KTM SXF 250
10 66 Natalie Fröhle Austria Kawasaki KXF 250
11 74 Gina-Marie Piepke Niemcy KTM SXF 250
12 81 Anna-Lena Weinmann Niemcy KTM SXF 250
13 85 Andrea Strack Austria KTM SX 125
14 95 Annika Schmid Niemcy Kawasaki KXF 250
15 98 Selina Schittenhelm Niemcy KTM SXF 250
16 103 Maria Franke Niemcy Kawasaki KXF 250
17 110 Steffi Laier Niemcy Kawasaki KXF 250
18 111 Anne Borchers Niemcy Suzuki RMZ 250
19 112 Anita Hickertseder Niemcy Honda CRF 250
20 113 Sally Böde Niemcy KTM SXF 250
21 116 Francesca Nocera Włochy Suzuki RMZ 250
22 117 Andrea Amtmann Austria KTM SXF 250
23 145 Victoria Müller Niemcy KTM SX 125
24 149 Marianne Veenstra Holandia KTM SXF 250
25 168 Nina Kaas Niemcy Honda CRF 250
26 185 Vanessas Danz Niemcy KTM SXF 250
27 211 Kim Irmgartz Niemcy Kawasaki KXF 250
28 415 Kerstin Korff Niemcy Yamaha YZF 250
29 473 Julia Degout Niemcy Suzuki RMZ 250
30 634 Nadine Rietmeijer Niemcy KTM SX 125
31 974 Janina Lehmann Niemcy KTM SXF 250

Najnowsze

Kinga Tanajewska: samotnie przez Australię

Kinga Tanajewska pokochała motocykle jeszcze jako nastolatka. Dzisiaj realizuje marzenia o motocyklowych wojażach, a jej najnowszy projekt to połączenie pasji jazdy z pomocą potrzebującym dzieciom.

Pierwsze doświadczenia Kinga zdobywała na motocyklach szosowych. W jeździe terenowej zasmakowała, gdy zamieszkała w Australii. Wspierana przez męża i przez życzliwego pracodawcę postanowiła spełnić swoje wielkie marzenie o samotnej wyprawie dookoła Australii. Przygoda, turystyka, przyjemność? Oczywiście też, ale przede wszystkim jazda w dobrej sprawie. Podczas swojej wyprawy Kinga będzie zbierać fundusze, by wspomóc Sheperds Centre, organizację zajmującą się głuchymi i niedosłyszącymi dziećmi.

Kinga Tanajewska: nigdy nie miałam takiego poczucia wolności
fot. On Her Bike

Pierwszy etap podróży rozpoczął się 28 marca i liczył sobie ok. 9500 km. Trasa prowadziła z Sydney na północ przez Queensland, a następnie przez Terytorium Północne do Port Headland. Port Headland to dla Kingi nowe miejsce zatrudnienia, gdzie zatrzyma się na pół roku, gromadząc fundusze na kolejny odcinek podróży. Następnie nasza rodaczka ruszy na południe, pokona Australię Zachodnią, Południową i Victorię, by dotrzeć do Sydney. W ten oto sposób okrąży kontynent. W wyprawie towarzyszy Kindze wierne BMW F 800GS.

Zachodnia Australia wita!
fot. On Her Bike

Moment, kiedy przekroczyła granicę między Queensland a Terytorium Północnym, wspomina jako jeden z najwspanialszych w życiu. Ogromna, sięgająca po horyzont przestrzeń i w samym środku ona na swoim motocyklu. Czy bała się, obozując samotnie pośrodku niczego? Twierdzi, że nie – wręcz przeciwnie, nigdy nie zasmakowała takiego poczucia wolności.

Kinga i jej BMW F 800GS
fot. On Her Bike

Kibicować Kindze Tanajewskiej można na profilu wyprawy na Facebooku: https://www.facebook.com/onherbike

Najnowsze

Cytrusowy Świat Katarzyny i Małgorzaty Zalewskich

Katarzyna i Małgorzata Zalewskie są siostrami-bliźniaczkami, które uwielbiają podróżować. Ich wspólny projekt „Cytrusowy Świat” jest ukierunkowany na podbicie wschodniej granicy busem, który same wyremontowały.

Jak sama twierdzą, czasami ostro się ścinają, ale łączy je dużo, dużo więcej. Lubią nawet te same potrawy –  z drobnymi wyjątkami, bo Kasia nie toleruje gofrów, a Gosia – kukurydzy. Za to na watę cukrową zawsze chętnie się skuszą. Ich fascynacja wschodnią granicą sięga czasów, gdy rozpoczynały w liceum naukę rosyjskiego. Na początku widziały w tym gehennę, z czasem – najcudowniejszą rzecz na świecie. Miały szczęście spotykać na swojej drodze ludzi, którzy wskazywali im właściwą drogę, służyli radą i pomocą.

Sisotry Zalewskie, zawsze razem
fot. Cytrusowy Świat
Podpis mówi sam za siebie!
fot. Cytrusowy Świat

Określają się mianem „dwóch upartych, zawziętych, pyskatych gaduł”, które zawsze trzymają się razem, a wtedy dzieje się naprawdę dużo – ale zawsze pozytywnie i z uśmiechem, na dobre i na złe. W swoim wspólnym projekcie Cytrusowy Świat połączyły wybuchowe charaktery, którymi obdarzyła je natura, temperamenty, ale również wrażliwość i niekończące się pomysły na realizację marzeń. Jednym z nich było wyremontowanie 31-letniego busa „Cytrusa”, którym pragną podróżować w wielkim stylu. Za sobą mają długi okres przygotowań, na które złożyły się obozy sportowe, edukacja, poznawanie coraz to innych ludzi, sześcioletnia przygoda ze sportem. Dziewczyny czerpią z własnych pasji, ale również z różnic, które je dzielą. Słowem, wyciskają życie jak cytrynę, czy to skacząc na bungee, czy to pochłaniając watę cukrową, czy to zaprowadzając Zachód na Wschodzie.

Kasia, Gosia i ich Cytrus
fot. Cytrusowy Świat

Ze swojej strony trzymamy za nie kciuki i na pewno będziemy monitorować postępy, jakie czyni Cytrusowy Świat!

Zajrzyjcie na stronę prowadzoną przez siostry na Facebooku: https://www.facebook.com/CytrusowySwiat

Najnowsze

Meghan Rutledge: zbyt szybka, zbyt pewna

Jak mawiają: nie chwal dnia przed zachodem słońca. Można do tego dodać – nie świętuj zwycięstwa, nim faktycznie nie staniesz na podium. Boleśnie się o tym przekonała Meghan Rutledge.

Meghan może się połączyć w bólu z Ricardo Russo, który niegdyś odtrąbił zwycięstwo, nie zauważając, że zostało mu jeszcze jedno okrążenie do końca. Działo się to na mistrzostwach Włoch w Mugello, o czym nie omieszkałyśmy napisać tutaj.

Meghan Rutledge
fot. supercross.com

17-letnia mistrzyni motocrossu z Australii popełniła podobny błąd. Podczas Women’s Moto-X race w Los Angeles, które miało miejsce w miniony weekend, podniosła zaciśnięta pięść w zwycięskim geście, pewna, że nikt i nic nie odbierze jej wygranej. I cóż, ten gest wystarczył, by straciła równowagę i upadła – podobnie jak Russo, mając jeszcze w perspektywie jedno okrążenie. I chociaż z prawdziwą wolą walki podniosła się i ruszyła do ponownego ataku, ta przedwczesna radość odebrała jej pozornie gwarantowany złoty medal.

Ubolewanie i szok komentatorów można usłyszeć na filmie. Nic dziwnego, że młodziutka zawodniczka nie była w stanie opanować łez! Tymczasem dla Vicki Golden ten lapsus okazał się, nomen omen, złotą okazją.

Najnowsze

Słownik motocyklowy Motocainy: co to jest przeciwskręt?

Prezentujemy wam słownik motocyklowy Motocainy. Codziennie przedstawimy nowe hasło, które pozwoli rozszerzyć wiedzę – nie tylko nowicjuszkom.

Przeciwskręt jest techniką używaną przez każdego motocyklistę, chociaż nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Niestety w większości szkółek motocyklowych nie mówi się o tym. Dopiero po latach kierowca dowiaduje się, czemu motocykl reaguje tak, a nie inaczej i czemu tak naprawdę nie prowadzi się maszyny za pomocą balansu ciała.

Przeciwskręt w praktyce
fot. materiały prasowe

Zmiana kierunku jazdy jest powodowana siłą, jaką rękami oddziałujemy na kierownicę. Zakładając, że chcemy skręcić w prawo, należy prawą ręką delikatnie pchnąć kierownicę w płaszczyźnie poziomej (nie należy od góry naciskać na manetkę). W tym momencie kierownica skręci się w lewo, natomiast cały motocykl skręci w prawo.

Najnowsze