
300 milionów dolarów – tyle zainwestuje Ford w produkcję lekkiego samochodu dostawczego. Jako elektryk zadebiutuje w 2024 roku
Ford ogłosił dziś, że inwestuje 300 milionów dolarów w produkcję nowego lekkiego pojazdu użytkowego, która ruszy w 2023 roku w zakładach w Krajowej w Rumunii. Wersja w pełni elektryczna ma zadebiutować w 2024 roku.
Zakłady Forda w Krajowej wielokrotnie udowodniły swoją konkurencyjność i elastyczność na światowym poziomie. Plany produkcji nowego lekkiego pojazdu użytkowego w Rumunii są wyrazem pozytywnych ocen trwałego partnerstwa z lokalnymi dostawcami i społecznością oraz sukcesu całego zespołu zakładów Forda w Krajowej – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.
Włączenie do gamy wersji w pełni elektrycznej w 2024 roku oznacza, że Krajowa będzie naszym trzecim zakładem w Europie, w którym będzie produkowany pojazd w pełni elektryczny. Jest to następstwem tegorocznych inwestycji w Centrum Pojazdów Elektrycznych Forda w Kolonii w Niemczech oraz w zakład Ford Otosan w Kocaeli w Turcji i stanowi kolejny wyraźny sygnał, że jesteśmy na przyspieszonej drodze do zapewnienia naszym europejskim klientom bezemisyjnego transportu i dostaw – dodał Stuart Rowley.
Cała gama pojazdów użytkowych Forda będzie do roku 2024 zdolna do jazdy bezemisyjnej, w pełni elektryczna lub napędzana układami hybrydowymi typu plug-in, a do 2030 roku dwie trzecie sprzedawanych pojazdów użytkowych Forda ma być w pełni zelektryfikowanych lub wyposażonych w napęd hybrydowy plug-in.
Nowy lekki samochód dostawczy będzie również wyposażony w jedne z najbardziej zaawansowanych konwencjonalnych silników benzynowych i wysokoprężnych Forda. Będą to na przykład zaawansowane technologicznie silniki wysokoprężne z fabryki Forda w Dagenham, a skrzynie biegów będą pochodziły z zakładów Forda w Halewood, oba zakłady znajdują się w Wielkiej Brytanii.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: