
300 000 stacji ładowania do 2030 roku – to realny plan
Brzmi jak marzenie użytkownika elektryka? W Polsce musimy na taką liczbę jeszcze poczekać. Taki wielki plan inwestycji ogłosił właśnie jeden z rządów europejskich krajów.
Brytyjski rząd chce do 2030 r. zwiększyć liczbę publicznych punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii do 300 tys. Aby osiągnąć ten cel, inwestuje łącznie 1,6 mld funtów.
Liczba stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce
Dla porównania, w Polsce, pod koniec stycznia 2022 r., funkcjonowały 1992 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych (3893 punkty). 28% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 72% – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W styczniu uruchomiono 60 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (109 punktów).
Przez ostatnie trzy miesiące w Polsce uruchomiono prawie trzy razy więcej ogólnodostępnych stacji ładowania (280) niż na przełomie 2021 i 2020 r. (101). Mimo licznych barier systemowych operatorzy inicjują również działania w zakresie podwyższania mocy istniejących punktów oraz zwiększania liczby ładowarek w już zajętych lokalizacjach. Rozbudowę sieci z pewnością zdynamizuje również uruchomiony przez NFOŚiGW program wsparcia infrastruktury ładowania. Pierwsze efekty wdrożenia systemu wsparcia, przekładające się na wzrost liczby uruchamianych punktów, mogą być widoczne w II połowie 2022 r. – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.
Ładowanie samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii – inwestycje
W Wielkiej Brytanii powstała specjalna strategia rządu premiera Borisa Johnsona, która ma na celu sprawić, by ładowanie pojazdów elektrycznych było łatwiejsze i tańsze niż tankowanie pojazdów benzynowych lub wysokoprężnych. Nowe wymogi prawne dla operatorów mają zapewnić możliwość dokonywania płatności zbliżeniowych, porównywania cen ładowania i znajdowania stacji ładowania w ich pobliżu za pośrednictwem aplikacji.
Rząd chce też kontynuować usuwanie barier we wprowadzaniu stacji ładowania w sektorze prywatnym. Plany mają również na celu zmniejszenie zależności Wielkiej Brytanii od importu ropy naftowej z zagranicy, poprawę bezpieczeństwa energetycznego i zmniejszenie podatności kraju na wahania światowych cen energii.
500 milionów funtów wesprze rozwój publicznych stacji ładowania w całej Wielkiej Brytanii. Obejmuje to fundusz o wartości 450 milionów funtów w lokalnej infrastrukturze pojazdów elektrycznych (LEVI) na wsparcie projektów, takich jak węzły pojazdów elektrycznych (huby) i uliczne stacje ładowania. 50 milionów funtów zostanie przeznaczonych na finansowanie personelu pracującego nad lokalnymi wyzwaniami i planującego budowę publicznych stacji ładowania.
Fundusz szybkiego ładowania o wartości 950 milionów funtów wesprze również uruchomienie co najmniej 6000 punktów szybkiego ładowania na angielskich autostradach do 2035 roku.
Ponadto BP, który obsługuje większość stacji ładowania w Wielkiej Brytanii, ogłasza własny plan zainwestowania 1 miliarda funtów w ciągu najbliższych dziesięciu lat w rozbudowę sieci ładowania BP Pulse.
gov.uk , bp.com, electrive.com, forbes.com
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: