
30 polskich miast podpisało deklarację na rzecz rozwoju elektromobilności
Włodarze ponad 30 polskich miast podpisali deklarację na rzecz rozwoju elektrombilności. Warszawa, Łódź, Wrocław, Lublin, Kraków i pozostałe samorządy zapowiedziały stworzenie optymalnych warunków sprzyjających rozwojowi elektromobilności.
Deklaracja Miast na rzecz rozwoju Elektromobilności została podpisana m.in. przez prezydentów i wiceprezydentów Wrocławia, Częstochowy, Kielc, Białej Podlaskiej, Lublina, Słupska, Warszawy, Wałbrzycha, Sosnowca, Wejherowa, Olsztyna, Krakowa, Piekar Śląskich, Ełku, Świętochłowic, Zielonej Góry, Suwałk, Nowego Sącza, Tczewa, Tarnowa, Piotrkowa Trybunalskiego, Łodzi, Puław, Ełku, Sosnowca, Torunia, Krosna i Kędzierzyna Koźla.
Samorządy zadeklarowały współpracę w ramach tworzenia optymalnych warunków sprzyjających rozwojowi elektromobilności w swoich gminach. Wyraziły gotowość do udziału w dialogu branżowym, przyczyniającym się do rozbudowy flot pojazdów elektrycznych i infrastruktury ładowania. Wskazały także potrzebę edukacji oraz promocji rozwiązań nisko- i zeroemisyjnych i zapowiedziały intensyfikację działań prowadzących do upowszechnienia pojazdów elektrycznych, zarówno w transporcie publicznym, jak i prywatnym.
Od 2011 r. wprowadzamy elektromobilność do stołecznego transportu zbiorowego. Rozstrzygnęliśmy największy w Polsce przetarg na zakup autobusów elektrycznych, a ponadto inwestujemy w infrastrukturę ładowania. Zrównoważony transport poprawia komfort życia w polskich miastach, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na ochronę zdrowia ich mieszkańców – mówił Wiceprezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Robert Soszyński. Zapowiedział, że za kilka miesięcy ratusz wstakże ponad 1000 miejsc, w których będą mogły stanąć ładowarki, a to ponad 2000 nowych punktów.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: