3 zawodniczki w finale VW Castrol Cup na Torze Poznań

03 października 2013
W nadchodzący weekend na Torze Poznań zostanie rozegrana siódma, finałowa runda pucharu Volkswagen Castrol Cup, w której wystartują również 3 zawodniczki. To podczas zawodów w Poznaniu rozstrzygną się losy tytułu mistrzowskiego, na który matematyczne szanse ma jeszcze aż siedmiu zawodników.

Na starcie stanie 25 kierowców z 9 krajów. Wśród nich pojawi się najwyżej sklasyfikowana w tym sezonie zawodniczka Klaudia Podkalicka (20 miejsce) i Aleksandra Bursiak (23.). Gościnnie wystartuje też Małgorzata Rdest, która brała udział w tym sezonie w Formule 4. W stawce znajdzie się Jerzy Dudek, który miał już okazję startować za kierownicą pucharowego Golfa podczas poprzednich rund w Poznaniu, gdzie ukończył jeden z wyścigów na wysokiej, trzynastej pozycji. Dodatkowo gościnnie wystartują Sebastian Arriola oraz Dominik Kotarba-Majkutewicz.

Niestety w Poznaniu nie zobaczymy Oli Furgał - na poprzedniej rundzie miała zderzenie z innym pojazdem i nie udało sie przygotowac samochodu na nadchodzacą eliminację.

Tor Poznań areną finałowych zmagań
Ostatnie dwa wyścigi w sezonie 2013 pucharu Volkswagen Castrol Cup rozegrane zostaną na torze w podpoznańskim Przeźmierowie. Po zmaganiach na słynnych zagranicznych torach w Austrii (Red Bull Ring) i na Węgrzech (Hungaroring) kierowcy startujący w markowym pucharze Volkswagena powrócą na finałową rywalizację do Polski. Tor Poznań został oficjalnie otwarty w 1977 roku. Długość jednego okrążenia wynosi 4083m. Tor ma 14 zakrętów – 5 lewych i 9 prawych, a jego najdłuższa prosta ma długość 560m. Rekord okrążenia należy do czeskiego kierowcy Thomasa Kostki, który w 2011 roku w samochodzie Mercedes C-klasse DTM potrzebował na to 1:24,01 min.

Aleksandra Furgał niestety nie wystartuje w nadchodzoącej eliminacji. Na poprzedniej rundzie jej auto wyległo uszkodzeniu.

fot. Katarzyna Frendl

Kwalifikacje
Kwalifikacje do pierwszego wyścigu siódmej rundy Volkswagen Castrol Cup na Torze Poznań odbędą się w piątek 4 października. Wyniki „czasówki”, która rozpocznie się o godzinie 16:20 i potrwa trzydzieści minut, ustalą kolejność, w jakiej na starcie do pierwszego sobotniego wyścigu (5 października) ustawią się zawodnicy. Wyścig ten rozpocznie się o godzinie 10:30. Drugi, popołudniowy wyścig pucharu Volkswagen Castrol Cup rozpocznie się tego samego dnia o godzinie 14:35. Zawodnicy podczas obu wyścigów pokonają 14 okrążeń toru.

Push – to – Pass
Podczas finałowej rundy na torze Poznań zawodnicy będą mogli skorzystać z systemu Push – to – Pass, który zwiększy moc wyścigowego Golfa o dodatkowe 50 KM (do 310 KM). Każdy z zawodników będzie mógł użyć systemu 19 razy podczas jednego wyścigu. Poprzednie rundy pokazały, jak istotny wpływ na rywalizację oraz kolejność na mecie ma ten element. Za każdym razem zwiększy on moc wyścigowego Golfa na 10 sekund, z tym, że kolejny „strzał” zawodnik będzie mógł wykonać dopiero po 10 sekundach.

Decydujące rozstrzygnięcia i cenne nagrody
Przed finałową rundą matematyczne szanse na zwycięstwo w pucharze Volkswagen Castrol Cup ma aż siedmiu zawodników. Aktualnym liderem cyklu z dorobkiem 450 punktów jest Mateusz Lisowski. Drugi w klasyfikacji generalnej jest Jan Kisiel, który dobrymi występami podczas ostatniej rundy na torze Hungaroring zapewnił sobie drugie miejsce w aktualnej klasyfikacji (403 pkt). Tuż za Kisielem, na zwycięstwo w pucharze ma szansę kolejny Polak Jakub Litwin (398 pkt). W walce o końcowe zwycięstwo będzie się także liczył, najlepszy do tej pory zawodnik zagraniczny, czyli Szwed Rasmus Marthen, który do trzeciego Kuby Litwina traci obecnie 23 punkty. Sytuacja w tabeli jest także dobra dla kolejnych zawodników w stawce – Macieja Steinhofa (348 pkt), Robertasa Kupcikasa (338 pkt) i Marcusa Flucha (337 pkt), którzy jeśli nie powalczą o zwycięstwo, to na pewno o miejsce na podium pucharu. Dodatkową motywacją dla zawodników oprócz samego tytułu będą z pewnością nagrody – zwycięzca pucharu otrzyma nowego Volkswagena Golfa 7 oraz czek na 30.000 EUR, drugi zawodnik klasyfikacji otrzyma czek na 20.000, a trzeci na 10.000 EUR. Pieniądze te będą przeznaczone na dalszy rozwój kariery zawodników.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!