Jeśli Wasze dziecko nie marzy o niczym innym niż jazda quadem, a Wy nie wiecie na co się zdecydować, mamy dla Was zestawienie pięciu naszych zdaniem najlepszych pojazdów, które warto wziąć pod uwagę podejmując decyzję o zakupie.

[opis fotki]
fot. Yamaha

1. 2011 Yamaha Raptor 90

 

 

 

 

 

 

 

 

Silnik
Typ silnika Single cylinder, czterosuwowy
Rozrząd SOHC
Ilość zworów 2 na cylinder
Średnica cylindra 47.0 mm
Skok tłoka 51.0 mm
Pojemność 88.00 ccm (5.37 cubic inches)
Stopień sprężenia 10.2:1
Rozruch Elektryczny & nożny
Rodzaj chłodzenia Powietrze
Skrzynia biegów Automatyczna

[opis fotki]
fot. Polaris

2. 2011 Polaris Sportsman® 90

 

 

 

 

 

 

 

 

Najnowsze

Hamilton przetestował nową kolekcję ubrań Reebok ZigTech

Tłumy fanów F1 i Lewisa Hamiltona pojawiło się podczas niezwykłego biegu treningowego wzdłuż rzeki Yarra w  Melbourne. Były mistrz świata F1 razem z  Rachael Finch, finalistkią konkursu Miss Universe Australia, przetestował tym samym nową innowacyjną kolekcję ubrań Reebok ZigTech.

Aby przygotować się do nadchodzącego sezonu Formuły 1, który zacznie się w Melbourne 25 marca, Lewis Hamilton trenował w butach i ubraniach z kolekcji ZigTech.
fot. Reebok

– Mój trening biegowy jeszcze nigdy nie wyglądał w ten sposób! Zwykle jestem sam, tym razem towarzyszyło mi tak wielu ludzi – to niesamowite doświadczenie! Melbourne to piękne miasto i czułem się wyjątkowo biegnąc jego ulicami w towarzystwie tylu Australijczyków! Reebok zawsze wie, jak urozmaicić trening – tym razem też się udało! Mam nadzieję, że wszystkim podobało się tak bardzo, jak mi! – powiedział Lewis Hamilton po zakończeniu tego niecodziennego wydarzenia.

Ambasador marki Reebok trenując do nowego sezonu testował jednocześnie buty, które producent określił „napojem energetycznym dla twoich stóp”. Ich zadaniem poza pełnieniem po prostu funkcji obuwia jest też redukowanie zmęczenia dolnych partii mięśni nóg – o czym zapewnia Reebok.

 

Fani zostali zaproszeni na to wydarzenie za pośrednictwem serwisów Facebook i Twitter.
fot. Reebok

W tym roku marka Reebok poszerzyła popularną kolekcję ZigTech o ubrania. Odzież ZigTech, stworzona jest w oparciu o technologię Celliant, która ma podwyższać poziom tlenu w organizmie średnio o 7%!

Ubrania tej linii są uniwersalne. Nadają się zarówno do biegania i jak i  treningu w każdym otoczeniu, niezależnie od warunków atmosferycznych. Producent zapewnia, że ektywność włókien Celliant® nie zmniejszy się pod wpływem działania promieni słonecznych czy niskich temperatur.

 

 

 

 

 

Najnowsze

Mazda MX-5 GT w brytyjskiej serii wyścigów długodystansowych. Film

25 marca na torze Silverstone zadebiutuje specjalnie przygotowana wersja jednego z najbardziej lubianych roadsterów. Mazda MX-5 GT będzie rywalizować z autami klas GT3 i GT4 podczas 10 rund serii Britcar MSA British Endurance Championship.

Waży zaledwie 850 kilogramów. Ma specjalnie przygotowane nadwozie – 17 razy bardziej sztywne niż przewidują to normy FIA, o czym zapewniają inżynierowie z firmy Jota Sport. MX-5 GT ma być alternatywą dla takich aut jak Lotus czy BMW Serii 1 i M3.

Roadster napędzany silnikiem o pojemności 2 l i mocy 275 KM, jest najmocniejszą MX-5 w historii. Motor, zamontowany niżej, co ma mieć na celu ulepszenie prowadzenia auta,  jest sprzężony z 6-biegową, sekwencyjną skrzynią biegów, w której przełożenia zmienia się łopatkami przy kierownicy. Mazda przyspiesza do setki w ok. 3 sekundy i może się rozpędzić do 257 km/h.

 

 

 

Najnowsze

Porsche 918 Spyder już w sprzedaży. Galeria i film

Po bardzo entuzjastycznym przyjęciu wersji koncepcyjnej przedstawionej na Salonie Samochodowym w Genewie w 2010 roku, Porsche 918 Spyder trafia do sprzedaży. Model ten wyróżnia się hybrydowym napędem, z możliwością ładowania zewnętrznego (plug-in).

Konstrukcja modelu 918 Spyder bazuje głównie na projektach Carrera GT i Porsche 917. Wiele rozwiązań nawiązuje też do doświadczeń modelu RS Spyder. Wersję produkcyjną od koncepcyjnej z 2010 r. różni ręcznie zdejmowany dach, chowany do znajdującego się z przodu bagażnika.

Jak zapewnia producent unikalna technologia hybrydowa tego modelu zużywać będzie tylko 3 l. paliwa na 100 km. Auto wyposażone w jednostkę napędową V8 o mocy 368 kW (500 KM) wspomaganą  dwoma silnikami elektrycznymi dającymi łącznie nie mniej niż 160 kW (218 KM). Dzięki takiej konfiguracji powstał nowatorski napęd na 4 koła ze zmiennym podziałem i niezależną kontrolą momentu obrotowego trafiającego na każdą oś. Bateria litowo-jonowa pełni rolę elementu magazynującego energię. Można ją ładować z tradycyjnego gniazdka domowego. Zapewnia ona zasięg ponad 25 km wg norm Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC) w trybie całkowicie elektrycznym. Czas ładowania zależy od parametrów sieci energetycznej danego kraju – np. w Niemczech jest to ok. 3 godziny. Planuje się dodanie opcji szybkiego ładowania, by jeszcze bardziej skrócić ten czas.

Według danych producenta nowy supersportowy model przyśpiesza z miejsca do 100 km/h w 3,2 s. i osiąga prędkość maks. powyżej 320 km/h. Prędkość maksymalna w trybie czysto elektrycznym wynosi 150 km/h.

Nadwozie i wnętrze tej edycji specjalnej charakteryzować będą charakterystyczne, jaskrawozielone akcenty: szwy, wyszywane logo, wskazówki zegarów, ekran PCM i podświetlane nakładki na progi.

Dwumiejscowy model 918 Spyder będzie wyprodukowany jedynie w 918 egzemplarzach. Chociaż zamówienia można składać już dzisiaj, na auto trzeba będzie poczekać. Producent zaplanował rozpoczęcie produkcji na 18 września 2013 r. Dostawy mają się zacząć od listopada 2013 r. i będą realizowane będą według kolejności zamówień. Ceny zaczynają się od 645 tys. Euro i zależą od stawki VAT i innych podatków w poszczególnych krajach.

Niecierpliwi już dzisiaj mogą też zamówić specjalną edycję modelu 911 Turbo S „Edition 918 Spyder”. Rozwiązania techniczne i podstawowe wyposażenie są takie same, jak w przypadku modelu 911 Turbo S o mocy 530 KM (295 kW). W edycji specjalnej bogate wyposażenie standardowe uzupełnione jest o bardziej luksusowe wykończenie wnętrza w skórze, specjalny zestaw wskaźników i dodatkowe elementy z włókna węglowego w środku i na zewnątrz. Porsche 911 Turbo S „Edition 918 Spyder” dostarczane będzie od czerwca 2011 r.

fot. Porsche

Najnowsze

Molly Taylor – jedyna kobieta w Akademii WRC

Akademia WRC to szansa dla młodych kierowców, by zaistnieć w świecie rajdów na najwyższym szczeblu. Plan edukacji i startów w 6 rajdach WRC dotyczy także australijskiej zawodniczki - Moly Taylor. Przyjrzyjmy się jedynej kobiecie zakwalifikowanej do FIA WRC Academy.

Molly Taylor 22-letnia Australijka, mieszkająca obecnie w Wielkiej Brytanii z rajdami miała do czynienia od dzieciństwa. Jej mama Coral Taylor była pilotką w fabrycznym teamie Toyoty, a tato – Mark Taylor jest kierowcą rajdowym, działaczem i nauczycielem rajdowej jazdy.

O dziwo, rajdy nie zdominowały jej dziecięcych lat – Molly interesowała się przede wszystkim jazdą konną. Nigdy nie myślała by zostać kierowcą rajdowym, do czasu – gdy w wieku 15 lat ukończyła edukację w rajdowej szkole swojego taty. Od tamtej pory interesowały ją jedynie konie… mechaniczne!

Uśmiechnięta Molly Taylor
fot. AndrewShepherd

Będąc w szkole z internatem spróbowała swoich sił w zawodach starą Hondą Civic zajmując 9 miejsce w klasyfikacji generalnej i 1 w swojej klasie. W 2005 roku podjęła decyzję o powrocie do domu – Sydney. Dzięki temu miała więcej czasu na kolejne starty i szlifowanie swoich umiejętności. Na koniec roku była druga w klasyfikacji juniorskiej i pierwsza w kobiecej (w Nowej Południowej Walii).

Gdy tylko otrzymała rajdową licencję, zaczęła startować autem Holden Gemini. W 2006 roku podjęła decyzję o sprzedaży swojego ukochanego konia, by kupić Toyotę Celica i dalej się rozwijać. Pierwszy start tym autem nastąpił podczas Rally Des Femmes in Canberra, gdzie wygrała z ok. 5-minutową przewagą nad rywalkami. Na koniec sezonu w Nowej Południowej Walii prowadziła w dwóch klasach: 2 WD i 2-litrowej. Została wyróżniona przez organizacje CAMS Women’s Driver Development Program otrzymując tytuł Sportowca Roku w regionie .

W 2007 roku Molly spróbowała swoich sił już szczebel wyżej – w Rajdowych Mistrzostwach Australii i

Dynamiczna jazda w wykonaniu młodej Australijki
fot. AndrewShepherd

wygrała w klasie F16. Powtórzyła ten sukces w 2008 roku i wzięła udział w jednej rundzie Mistrzostw Wielkiej Brytanii. Od 2009 startowała w Suzuki Swift Sport Cup. Kolejny rok startów był bardzo udany, zawodniczka wygrała 3 z 6 rajdów, a do ostatecznego zwycięstwa zabrakło niestety trochę szczęścia. Z ostatniego rajdu wyeliminowała ją usterka techniczna i musiała zadowolić tytułem mistrzowskim wśród startujących kobiet.

W 2010 roku Molly przesiadła się do Citroena C2 i zajmując na koniec sezonu trzecią lotatę w Citroen Racing Trophy. Konkurs Pirelli Star Driver otworzył jej drogę do kariery w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W 2009 i 2010 roku Molly została laureatką nagrody International Rising Star – dla zawodnika promującego Australię na arenie międzynarodowej.

Podczas gali rozdania nagród 2010 British Rally Championship
fot. AndrewShepherd

Każdy sezon Molly Taylor to duży krok do przodu w rajdowej karierze, czy swoim zaparciem dorówna kiedyś Michele Mouton?

– Podczas eliminacji Pirelli Star Driver po raz pierwszym ją poznałam – wspomina Molly – Spotkać kogoś, kto jest twoim idolem to coś niewiarygodnego. Być przez nią oglądaną, otrzymać na tyle zaufania, aby dostać się do programu to więcej niż mogłam się kiedykolwiek spodziewać – podsumowuje.

Michele Mouton przyznaje, że Molly nie była specjalnie traktowana ze względu na płeć.

– Nie mamy kobiety w Pirelli Star Driver tylko po to, żeby mieć kobietę. Molly jest tu, ponieważ na to zasłużyła – wyjaśniła Mouton.

Debiut Molly Taylor już w Rajdzie Portugalii, patrząc na jej karierę – na pewno nie zmarnuje szansy danej przez WRC Akademy.

 

 

Najnowsze