2014 Royal Enfield Continental GT – cudo na dwóch kołach
Royal Enfield właśnie ujawnił swój najnowszy projekt – motocykl Continental GT. Maszyna łączy w sobie wszystkie najlepsze cechy, które charakterystyczne są dla pojazdów spod znaku Royal Enfield. Można śmiało powiedzieć, że to najładniejszy motocykl tej marki, jaki w ogóle powstał.
2014 Royal Enfield Continental GT – idealny dla stylowej motocyklistki. |
![]() |
fot. Royal Enfield
|
W czasach, kiedy sporo motocyklistów poszukuje maszyny „innej niż wszystkie”, która byłbaby równocześnie piękna, lub utrzymana w stylu retro, Royal Enfield projektuje jednoślad skupiający w sobie cechy motocykla z najbardziej chyba wyrazistego momentu w historii motocyklizmu – café racing. Chodzi o styl życia motocyklistów lat 60-tych, polegający na organizowaniu przejażdżek motocyklowych z jednego baru lub kawiarni do kolejnego – wszystko w otoczce z tamtych lat, łącznie z ubiorem. Royal Entfield Continental GT zdaje się przywoływać tamten czasu w XXI wieku. Z jednej strony historia, a z drugiej nowoczesna technika, która pozwala cieszyć się nie tylko jazdą, ale i radującą serce fanów jednosladów prędkością.
O ile silnik tego motocykla czerpie nieco z konstrukcji poprzednich maszyn Royala, to reszta została zaprojektowana od zera. Podwójna rama, 41-milimetrowe nowe widelce, hamulce Brembo oraz opony Pirelli, mają czynić Continental GT maszyną bezpieczną i nowoczesną.
Na niepowtarzalny urok maszyny składa się rzeźbiony bak, „ogon” w stylu retro i 18-calowe koła ze szprychami, które otulono oponami Pierelli Sport Demon. Całość prezentuje się jak cafe racer, który zjechał z taśm fabryki Royala.
2014 Royal Enfield Continental GT – to nie tylko maszyna, ale również cała otoczka lifestyle. |
![]() |
fot. Royal Enfield
|
Sercem motocykla jest jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności skokowej 535 cm3. Jednostka współpracuje z pięciobiegową skrzynią biegów z mokrym sprzęgłem. Silnik osiąga maksymalną moc prawie 30 koni mechanicznych przy 5100 obr./min. (moment obrotowy wynosi 44 Nm przy 4000 obr./min.). Jest to obecnie najmocniejsza maszyna w stajni Royal Enfield.
Oprócz tego, że to aktualnie najsilniejszy model Royal Enfield, to również najlżejszy. Continental GT ma masę zaledwie 184 kilogramów – to może być idealny jednoślad dla stylowej motocyklistki!
2014 Continental GT będzie dostępny w sprzedaży w Wielkiej Brytanii w październiku za 5200 funtów (26 100 złotych).
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Fatalnie napisany artykuł, a ilość tzw. „literówek” aż rani oczy!
Anonymous - 5 marca 2021
Poprawione – rzeczywiście, z pośpiechu autorka popełniła sporo błędów. Dziękujemy za komentarz.