2012 Chevrolet Malibu – film

Chevrolet prezentuje pierwszą odsłonę nowego modelu Malibu, który ma zadebiutować  podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju i w Nowym Jorku.

Jednostka napędową Chevroleta Malibu ma stanowić czterocylindrowy silnik współpracujących z sześciostopniową skrzynią biegów. To pierwszy Chevrolet klasy średniej wyższej, który będzie przeznaczony do sprzedaży na rynku globalnym. Produkcja ma się odbywać  między innymi w Chinach oraz w dwóch fabrykach w Stanach Zjednoczonych, skąd auta mają trafić do blisko 100 krajów.

 

fot. Chevrolet

– Nowe Malibu wprowadzi ten model marki Chevrolet na kolejne rynki i zostanie zaprezentowane publiczności, która do tej pory nie miała okazji go poznać. Niezależnie, czy to będzie Malibu sprzedawane w Ameryce Północnej, Południowej, Europie, Azji, Afryce czy Australii, będzie to zawsze auto zaprojektowane od podstaw pod kątem wymagań klientów na całym świecie- powiedziała Susan Docherty, wiceprezes GMIO ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.

Najnowsze

Street Triple i Street Triple R w nowej odsłonie

W porównianiu do poprzednich wersji rocznikowych, Triumph dokonał drobnej  przemiany flagowych modeli Street Triple i Street Triple R. Nowe wersje wyposażone są w kilka wizualnych innowacji.

Street Triple- chociaż kontrowersje budzi zastosowanie innych reflektorów, naked w odcieniu Imperial Purple wygląda zjawiskowo
fot. Triumph

Wielokrotnie nagradzany Street Triple zyskał bardziej nowoczesny wygląd, dzięki użyciu agresywnie stylizowanych reflektorów. Dodano również kilka detali, które zwiększają jakość i wartość motocykla.

Nowe opcje kolorów oraz sportowych grafik sprawiają, że wysuwa się on na wiodącą pozycję wśród motocykli tej samej klasy. Oba modele zyskały również tzw. nowy styl Triumph – kierownicę, szerszą o 2 cm, zaciski z polerowanego aluminium, chromowane wydechy oraz nowe dekle. Całość dopełnia stylizowane logo Triumph na zbiorniku – takie samo, które można występuje w modelu Daytona 675R. Zegary nowego Street Triple są takie same jak w większym modelu Speed Triple.

 

 

Street Triple R w odcieniu Red Diablo
fot. Triumph

W ramach polityki dodawania wartości do produktów model standardowy zawiera trzy metaliczne opcje lakierów: biały (Crystal White),  czarny (Phantom Black) i oraz filotowy wpadający w purpurę (Imperial Purple), z wyższa w specyfikacji „R-ka”, dostępna będzie już od kwietnia w ostrym odcieniu czerwieni (Red Diablo) , bieli (Crystal White) i głębokiej czerni (Black Phantom).

Specyfikacje silnika oraz wyposażenia i zawieszenia (poza kierownicą) mają pozostać takie same odpowiednio dla zwykłej wersji oraz R-ki.

Cena podstawowego modelu wyniesie 6 649 funtów brytyjskich, natomiast za wersję R wyceniono na      7 349 funtów brytyjskich. Triumph ma zaoferować również zestaw akcesoriów do starszego modelu wartych około 700 euro.

Najnowsze

Kia Naimo debiutuje w Seulu – film

Zawdzięczający swą nazwę od koreańskiego słowa "Ne-mo" (co oznacza "kwadratowy"), Naimo- elektryczny crossover zadebiutował dzisiaj podczas wystawy motoryzacyjnej Seul Motor Show. Koncept został opracowany przez międzynarodowy zespół projektanów Kia.

Stylizując nadwozie projektanci inspirowali się głównie tradycyjną, azjatycką ceramiką celadon, którą charakteryzują asymetryczne kształty i kolor jadeitu.
fot. Kia

Inspiracją do stworzenia Naimo była azjatycka, asymetryczna ceramika celadon. Charakteryzujący się prostymi liniami projekt został wzbogadzcony kilkoma dodającymi mu urody detalami. Oprócz zastosowania z przodu i z tyłu świateł LED, które układają się w specyficzny wzór, zastosowano również asymetryczny szyberdach, który doskonale komponuje się z owijająca kabinę przednią szybą. Auto ma 3,9 metra długości, 1,84 m szerokości i 1,6 m wysokości . Może pomieścić cztery osoby. Żeby zwiększyć dostęp do wnętrza kabiny tylne drzwi uchylają się w kierunku tyłu auta.

 

 

 

 

We wnętrzu ma panować przede wszystkim spokój i harmonia.
fot. Kia

Naimo posiada kilka innowacyjnych rozwiązań. Przykładowo funkcje tradycyjnych wycieraczek spełniać ma mocny strumień powietrza, wydobywający się z podstawy przedniej szyby. Poza tym zamiast bocznych lusterek zamontowano miniaturowe kamery.

We wnętrzu wykorzystano ręcznie wykonane materiałami. Podłoga i panele drzwiowe są pokryte okleiną z dębu koreańskiego, a na podsufitce zastosowano koreański papier „Han-ji”.

Za napęd auta odpowiada silnik elektryczny PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor) o mocy 109 KM (80 kW). Maksymalny moment obrotowy ocenia się na 280 Nm,  a prędkość na 150 km/h.

Naimo nie posiada słupków B, za to by zwiększyć dostęp do wnętrza kabiny tylne drzwi uchylają się w kierunku tyłu auta[opis fotki.
fot. Kia

Pod podłogą bagażnika umieszczono 27 kWh baterie, które wykorzystują innowacyjną technologię polimerowo – litowo – jonową. Zakres auta po całkowitym naładowaniu ( które ma zajmować 5,5 h) ma sięgać 200 km.

Najnowsze

Ewa Wójtowicz – Testy przed debiutem w rajdach – galeria

Pierwszy start zespołu Hurtex Racing już 8 kwietnia w 39. Rajdzie Świdnickim KRAUSE, dlatego Ewa solidnie przygotowuje się do swojego debiutu. Zapraszamy do obejrzenia galerii z testów, które odbyły się w miniony weekend w okolicach Przemyśla.

W ostatni weekend Ewa testowała auto w okolicach Przemyśla razem z silną ekipą z tamtych rejonów między innymi Grześkiem Muszem i Markiem Strzeleckim.
fot. Anna Bar

Przez 2 dni Ewa przejechała w zmiennych warunkach na drodze przypominającej fragmentami odcinki z Gór Sowich ok. 200 km. Auto spisywało się bez zarzutów, a współpraca z pilotem Maćkiem Sosnowskim układała się pomyślnie. Doskonale sprawiła się również grupa Grześka Musza zabezpieczająca trasę. Dzięki ich profesjonalnej pracy Ewa mogła całkowicie skupić się na jeździe i testowaniu auta.
– Wiem, że sezon zapowiada się bardzo ciężko, gdyż będą to pierwsze moje starty na trasach rajdowych. Będę też walczyć o tytuł Mistrza Polski w wyścigach górskich. Mimo to , myślę że jestem  przygotowana bardzo dobrze do obu wyzwań. Mam nadzieje, że z rajdu na rajd będzie coraz lepiej i uda mi się poprawić ubiegłoroczny tytuł wicemistrza Polski w GSMP. Planem w rajdach na ten sezon jest nauczyć się jazdy z pilotem. Trzymajmy kciuki żeby pierwszy start nie zraził mnie do rajdów. (źródło facebook fanpage Ewy)
Już w najbliższą sobotę 2 kwietnia o godzinie 14:00 podczas Międzynarodowych Targów Lubelskich Autosalon 2011 odbędzie się uroczysta prezentacja zespołu wyścigowego Ewy. Zostanie przedstawione nowe oklejenie auta. Ewa zdradzi kalendarz swoich startów oraz będzie odpowiadała na pytania dziennikarzy i zwiedzających. Serdecznie zapraszamy wszystkich na to wydarzenie.

Najnowsze

Znamy już trasę Rajdu Dakar w 2012 roku – film

Organizatorzy rajdu Dakar ogłosili trasę jego przyszłorocznej edycji. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami pozostanie ona w Ameryce Południowej, jednak zamiast Brazylii, o której mówiło się nieoficjalnie do grona organizatorów dołączy Peru.

Etienne Lavigne- szef organizacji Rajdu Dakar podczas konferencji w Paryżu powiedział, że duch Dakaru to odkrywanie nowych krajów oraz organizacja czegoś, co nikomu wcześniej się nie udało. Do niedawna nieoficjalnie mówiono, że najbardziej prawdopodobna na rok 2012 wydaje się trasa z Rio de Janeiro do Limy. Ostatecznie kierownictwo A.S.O., firmy organizującej Dakar, razem z władzami Brazylii doszły do wniosku, iż zostało już zbyt mało czasu aby dobrze przygotować aż taką zmianę trasy.

1 stycznia 2012 roku uczestnicy Rajdu Dakar nie wystartują już z Buenos Aires, ale z Placu Kolumba w miejscowości Mar de Plata (Argentyna). Meta przewidziana jest 15 dni później na zabytkowym Plaza de Armas w Limie. Trasa będzie przebiegać przez 3 latynoskie państwa: Argentynę, Chile oraz Peru. Przyszłoroczny Dakar będzie też o 2 dni dłuższy. Do przejechania kierowcy będą mieli dystans ponad 9 tysięcy kilometrów.



Szefowie rajdu potwierdzili też, że Dakar raczej pozostanie na dłużej w Ameryce Południowej, ale będzie się po niej coraz bardziej przemieszczał, co oznacza, że zaprezentowana trasa może się już nie powtórzyć.

Wstępnie trasa rajdu Dakar 2012 ma przebiegać następująco:

fot. A.S.O.

1 styczeń – Start i odcinek specjalny po plaży w Mar del Plata

2 styczeń – Mar del Plata – Venado Tuerto (lub Rosario)

3 styczeń – Venado Tuerto (Rosario) – Córdoba (San Rafael)

4 styczeń – Córdoba (San Rafael) – La Rioja

5 styczeń – La Rioja – Fiambalá

6 styczeń – Fiambalá – Copiapó (wjazd do Chile)

7 styczeń – Copiapó-Copiapó

8 styczeń – dzień odpoczynku w Copiapó

9 styczeń – Copiapó – Antofagasta

10 styczeń – Antofagasta – Iquique

11 styczeń – Iquique – Arica

12 styczeń – Arica (Tacna) – Arequipa (wjazd do Peru)

13 styczeń – Arequipa – Nazca (Moquegua)

14 styczeń – Nazca (Moquegua) – Pisco (Ica)

15 styczeń – Pisco (Ica) – Lima.

Najnowsze