2-tonowy Ford Transit oficjalnie. Jeszcze większa ładowność i mniejsze zużycie paliwa

Ford wprowadza najbardziej zaawansowanego, ekonomicznego, wszechstronnego i funkcjonalnego 2-tonowego ciężarowego Transita, w historii modelu, aby pomóc firmom rozwijać się w nowoczesnym środowisku.

Udoskonalone wersje zaawansowanych jednostek wysokoprężnych EcoBlue pomagają zmniejszyć koszty funkcjonowania floty, zapewniając obniżenie zużycia paliwa do 7%, a nawet 8% w wypadku nowego zespołu napędowego EcoBlue Hybrid – pierwszej w segmencie miękkiej hybrydy, wykorzystującej 48-woltową instalację elektryczną. 

Program kompleksowego redukowania masy w nowym modelu Forda Transita, z wykorzystaniem technologii stosowanych w przemyśle lotniczym i oprogramowania komputerowego wspierającego projektantów, pomógł zwiększyć ładowność o 80 kg. Ponadto zaawansowane funkcje łączności, w tym technika wbudowanych modemów FordPass Connect umożliwią przedsiębiorcom znaczną poprawę wykorzystania pojazdów, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy pomagają w autonomicznym parkowaniu, stosowaniu się do ograniczeń prędkości, zmniejszają też ryzyko i skutki ewentualnych kolizji w zurbanizowanym środowisku.

Nowy Ford Transit, sprzedawany już w Europie, jest kontynuatorem sukcesu poprzednika, który przyczynił się do wywalczenia przez Transita statusu lidera w swoim segmencie rynkowym, zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. Wzrost sprzedaży w Europie utrzymał się w 2019 r., a gama modeli Transita ustanowiła rekordowy wynik w drugim kwartale 2019 roku, osiągając całkowitą sprzedaż 68 800, czyli o 2,7 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. 

Ford zaproponował także znaczące ulepszenia w ofercie 1-tonowego Transita Custom, w tym zmodernizowane układy napędowe: silnik wysokoprężny EcoBlue, EcoBlue Hybrid i wariant z napędem typu mild hybrid, a ponadto zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.

Nowy system EcoGuide – po raz pierwszy dostępny w pojeździe użytkowym – również wpływa na ograniczenie zużycia paliwa. System Ford EcoGuide wykorzystuje pozycjonowanie GPS, aby wskazać kierowcom, kiedy należy zwolnić i zmienić bieg, przed wzniesieniami, skrzyżowaniami, czy ograniczeniami prędkości, pozostającymi poza zasięgiem wzroku, dzięki czemu  m.in. mogą oni zmniejszyć zużycie paliwa.

Do dostępnych już wcześniej silników 2,0-litrowych EcoBlue, o mocy 105 KM, 130 KM oraz 170 KM doszła nowa jednostka, o mocy 185 KM, dysponująca pokaźnym momentem obrotowym 415 Nm. Wszystkie dostępne silniki mają turbosprężarki o nowszej konstrukcji, która pozwala na uzyskiwanie wyższego momentu obrotowego w szerszym niż dotąd zakresie obrotów.

Od wiosny 2020 roku, obok standardowej w przednionapędowych wersjach 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów, pojawi się w wersjach Transita napędzanych na tylną oś bardzo efektywna i dynamiczna 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów z adaptacyjną funkcją Adaptive Shift Scheduling, która analizuje indywidualny styl jazdy kierowcy i wykorzystuje dane do optymalizowania momentów zmian biegów. 

Najnowsze

Rozpoczyna się produkcja nowego Opla Corsy. Corsa‑e dołączy do oferty na początku 2020 r.

W hiszpańskiej fabryce Groupe PSA w Saragossie ruszyła produkcja szóstej generacji Opla Corsy. W ofercie znajdą się też bardzo wydajne silniki charakteryzujące się mniejszym zużyciem paliwa i niższą emisją CO2 w porównaniu z jednostkami montowanymi w Corsie poprzedniej generacji.

„Corsa jest nie tylko jednym z najbardziej udanych modeli w najnowszej historii — o czym świadczy około 14 milionów egzemplarzy sprzedanych w ciągu ostatnich 37 lat — ale także jednym z kamieni milowych naszej ofensywy elektryfikacyjnej. Już na początku 2020 roku w Saragossie uruchomimy również produkcję elektrycznej Corsy‑e. Będzie to pierwszy w pełni elektryczny Opel produkowany w Europie. W ten sposób wyraźnie sygnalizujemy, że wraz z nową Corsą wprowadzamy do fabryki w Saragossie przyszłość, oraz że Opel stawia na elektryczność” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller.

Corsa‑e z silnikiem o mocy 100 kW (136 KM) i elektrycznym zasięgiem 330 kilometrów (WLTP)[1] sprawia, że elektryczna motoryzacja staje się dostępna dla każdego. Wraz z Grandlandem X Hybrid4 Corsa‑e inauguruje erę elektryczną w firmie Opel. Do 2024 roku każdy model marki ze znakiem błyskawicy w logo będzie dostępny w wersji elektrycznej.

Najnowsze

Nieudolny rowerzysta omal nie doprowadził do tragedii

Nie trzeba szybko jechać na rowerze, żeby spowodować niebezpieczną dla siebie sytuację. Czasami nie trzeba w ogóle jechać.

Pusta droga, więc można jechać? Dobry kierowca obserwuje nie tylko to, co znajduje się przed nim, ale bierze pod uwagę zachowanie uczestników ruchu, którzy wydają się nie stanowić żadnego problemu. Oto nagranie pokazujące w jak niespodziewany sposób może dojść do niebezpiecznej sytuacji.

Rowerzysta (prawdopodobnie starszy mężczyzna) próbował zsiąść z roweru. Robił to na tyle nieporadnie, że zahaczył nogą o ramę, nie utrzymał równowagi i przewrócił się na ulicę. Kierowca zareagował błyskawicznie i chociaż w tym miejscu znajdowała się duża wysepka ograniczająca możliwości manewru, udało mu się ominąć pechowego rowerzystę.

Najnowsze

Potrącił pieszą na pasach i uciekł!

Dwaj kierowcy ponieśli surowe konsekwencje swojej nieuwagi i nieostrożności na drodze. Jeden z nich próbował uniknąć odpowiedzialności.

Jak podaje policja, do obu zdarzeń doszło na terenie Rypina. Widoczny na nagraniu kierujący Hyundaiem 70-latek nie zachował szczególnej ostrożności i potrącił kobietę przechodzącą przez przejście dla pieszych. Początkowo obserwację pasów mógł mu utrudniać samochód dostawczy, ale później miał dostatecznie dużo czasu, żeby ocenić sytuację i zareagować.

Drugi z kierowców również potrącił pieszą przechodzącą przez ulicę. Zamiast udzielić pomocy poszkodowanej postanowił uciec z miejsca zdarzenia, ale policja szybko go znalazła. Obu kierowcom zatrzymano prawo jazdy i skierowano wnioski o ukaranie ich do sądu.

Najnowsze

Nowe BMW X5 M i X6 M zaprezentowane. W wersji Competition nawet 625 KM pod maską!

Nowe BMW X5 M i nowe BMW X5 M będą także w wersji Competition. Możemy się spodziewać pod maską mocnych silników i wiele udogodnień w luksusowym wnętrzu. Podwójnie doładowana V8 4.4 pod maską i przyspieszenie do setki poniżej 4 sekund - czy trzeba chcieć czegoś więcej?

Oba modele mają silnik V8 o pojemności 4,4 l z technologią M TwinPower Turbo o wysokoobrotowej charakterystyce. Maksymalna moc zwiększona o 18 kW (25 KM) i 37 kW (50 KM) (modele Competition) do 460 kW (625 KM) w porównaniu z poprzednimi modelami. Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm.

  • BMW X5 M, moc: 441 kW (600 KM), maksymalny moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 13,0-12,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 296-291 g/km. BMW X5 M COMPETITION, moc: 460 kW (625 KM), maksymalny moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 13,0‑12,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 296-91 g/km.
  • BMW X6 M, moc: 441 kW (600 KM), maksymalny moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,7-12,5 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 289-284 g/km.
  • BMW X6 M COMPETITION, moc: 460 kW (625 KM), maksymalny moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,7‑12,5 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 289-284 g/km.

Adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, układem kierowniczym M Servotronic oraz układem kontroli stabilności DSC (Dynamic Stability Control) z trybem M Dynamic. 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich na osi przedniej i 22-calowe na osi tylnej w wyposażeniu standardowym modeli Competition i wyposażeniu dodatkowym BMW X5 M i BMW X6 M.

Zawieszenie silnika jest bardzo sztywne, a sportowy wydech wydaje bardzo imponujące brzmienie. We wntętrzu możemy się spodziewać Wyświetlacza BMW Head-Up ze wskazaniami M w wyposażeniu standardowym. A  także, foteli wielofunkcyjnych M i tapicerki BMW Individual ze skóry Merino o delikatnej fakturze. Ekskluzywna skórzana tapicerka dostępna jest w modelach Competition.

Wyposażenie standardowe obejmuje BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz inteligentnego asystenta osobistego BMW, a także asystenta parkowania. Duży wybór systemów wspomagających kierowcę i światła laserowe BMW znajduje się w wyposażeniu dodatkowym.

Premiera targowa odbędzie się na Los Angeles Auto Show 2019. Wspólne wprowadzenie na rynek nowego BMW X5 M, nowego BMW X6 M i modeli Competition będzie możliwe od kwietnia 2020 r.

Czego jeszcze możemy się spodziewać w nowym BMW X5 M oraz BMW X6 M?

  • Adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, układem kierowniczym M Servotronic oraz układem kontroli stabilności DSC
  • Układ hamulcowy M z pływającymi tarczami o doskonałej skuteczności hamowania
  • Szeroki pakiet środków zwiększających sztywności karoserii i punktów mocowania zawieszenia.
  • Przycisk Setup umożliwiający bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego. Przyciski M na kierownicy umożliwiające aktywację dwóch indywidualnie zestawionych konfiguracji ustawień.

Najnowsze