2-tonowy Ford Transit oficjalnie. Jeszcze większa ładowność i mniejsze zużycie paliwa
Ford wprowadza najbardziej zaawansowanego, ekonomicznego, wszechstronnego i funkcjonalnego 2-tonowego ciężarowego Transita, w historii modelu, aby pomóc firmom rozwijać się w nowoczesnym środowisku.
Udoskonalone wersje zaawansowanych jednostek wysokoprężnych EcoBlue pomagają zmniejszyć koszty funkcjonowania floty, zapewniając obniżenie zużycia paliwa do 7%, a nawet 8% w wypadku nowego zespołu napędowego EcoBlue Hybrid – pierwszej w segmencie miękkiej hybrydy, wykorzystującej 48-woltową instalację elektryczną.
Program kompleksowego redukowania masy w nowym modelu Forda Transita, z wykorzystaniem technologii stosowanych w przemyśle lotniczym i oprogramowania komputerowego wspierającego projektantów, pomógł zwiększyć ładowność o 80 kg. Ponadto zaawansowane funkcje łączności, w tym technika wbudowanych modemów FordPass Connect umożliwią przedsiębiorcom znaczną poprawę wykorzystania pojazdów, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy pomagają w autonomicznym parkowaniu, stosowaniu się do ograniczeń prędkości, zmniejszają też ryzyko i skutki ewentualnych kolizji w zurbanizowanym środowisku.
Nowy Ford Transit, sprzedawany już w Europie, jest kontynuatorem sukcesu poprzednika, który przyczynił się do wywalczenia przez Transita statusu lidera w swoim segmencie rynkowym, zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. Wzrost sprzedaży w Europie utrzymał się w 2019 r., a gama modeli Transita ustanowiła rekordowy wynik w drugim kwartale 2019 roku, osiągając całkowitą sprzedaż 68 800, czyli o 2,7 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Ford zaproponował także znaczące ulepszenia w ofercie 1-tonowego Transita Custom, w tym zmodernizowane układy napędowe: silnik wysokoprężny EcoBlue, EcoBlue Hybrid i wariant z napędem typu mild hybrid, a ponadto zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.
Nowy system EcoGuide – po raz pierwszy dostępny w pojeździe użytkowym – również wpływa na ograniczenie zużycia paliwa. System Ford EcoGuide wykorzystuje pozycjonowanie GPS, aby wskazać kierowcom, kiedy należy zwolnić i zmienić bieg, przed wzniesieniami, skrzyżowaniami, czy ograniczeniami prędkości, pozostającymi poza zasięgiem wzroku, dzięki czemu m.in. mogą oni zmniejszyć zużycie paliwa.
Do dostępnych już wcześniej silników 2,0-litrowych EcoBlue, o mocy 105 KM, 130 KM oraz 170 KM doszła nowa jednostka, o mocy 185 KM, dysponująca pokaźnym momentem obrotowym 415 Nm. Wszystkie dostępne silniki mają turbosprężarki o nowszej konstrukcji, która pozwala na uzyskiwanie wyższego momentu obrotowego w szerszym niż dotąd zakresie obrotów.
Od wiosny 2020 roku, obok standardowej w przednionapędowych wersjach 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów, pojawi się w wersjach Transita napędzanych na tylną oś bardzo efektywna i dynamiczna 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów z adaptacyjną funkcją Adaptive Shift Scheduling, która analizuje indywidualny styl jazdy kierowcy i wykorzystuje dane do optymalizowania momentów zmian biegów.
Najnowsze
-
Nowa zielona naklejka kosztuje 5 zł, a za jej brak zapłacisz 500 zł kary
Przepisy w ostatnich latach co chwila się zmieniają i nie wszyscy kierowcy za nimi potrafią nadążyć. Przykładowo nie ma już obowiązku posiadania naklejki na szybie z numerem rejestracyjnym, ale zbliża się nowy obowiązek, także związany z naklejkami. -
Jest zielone światło na nowy odcinek S19. To część szlaku Via Carpatia
-
Masowe cwaniactwo na zwężeniu i czerwonym świetle. Czegoś takiego jeszcze nie było
-
Kierowcy od ponad roku mają nowe uprawnienia i nawet o tym nie wiedzą
-
Umiesz „zachować szczególną ostrożność”? Jeśli nie, grozi ci 1000 zł mandatu
Zostaw komentarz: