15-letnia Ana Carrasco testuje motocykl KTM

Motocyklistka, Ana Carrasco w tym sezonie - jako pierwsza kobieta - dołączy do rywalizacji pomiędzy uczestnikami klasy wyścigów motocyklowych - Moto3. W ubiegłym tygodniu, 15-latka testowała motocykl marki KTM na torze Almeria.

W tym samym czasie motocykl testował również Maverick Vinales, zespołowy kolega Any Carrasco. Carrasco należy do załogi Laglisse już od dłuższego czasu, jednak dotychczas podczas serii CEV Buckler Moto3 jeździła motocyklem Honda NSF250R.

W nadchodzącym miesiącu, motocyklistka ukończy 16 lat – wymagane minimum wiekowe do uczestniczenia w Moto3. Będzie to kolejne wyzwanie, któremu bohaterka stawi czoła.

fot. materiały prasowe

„Bardzo cieszę się, że moi sponsorzy dają mi takie możliwości. Debiut w mistrzostwach świata jest marzeniem każdego motocyklisty. Nie spodziewałam się tego i stąd we mnie tyle radości. Nie mogę doczekać się już nadchodzącego sezonu i mojego pierwszego wyścigu” – powiedziała Carrasco – „W Almerii nie testowałam swojego oficjalnego motocykla, ale możliwość dosiadania standardowej maszyny dostarczyła mi ogromu radości” – dodała.

Jak dotąd, Elena Rosell była jedyną zawodniczką uczestniczącą w wyścigach mistrzostw świata – w klasie Moto2. Rosell reprezentowała załogę QMMF Racing, jednak w następnym sezonie zostanie zastąpiona przez innego zawodnika. Pierwszą kobietą zaś, która zdobyła jakiekolwiek punkty w Grand Prix była Taru Rinne z Finlandii w 1988 roku, jeżdżąc w kategorii 125 cm3.

Najnowsze

Nic nie zatrzyma Pirlo i Buffona: nowa kampania Jeepa

Co najchętniej z rana ogląda fanka motoryzacji? Samochody, to oczywiste. A co powiecie na zestawienie samochodów i atletycznych mężczyzn, na przykład – Jeepa Wranglera i piłkarzy Juventusu?

„Nic nie może ich zatrzymać” to nowa kampania reklamowa Jeepa z udziałem ośmiu piłkarzy Juventusu: Andrei Barzagliego, Gianluigi Buffona, Giorgia Chielliniego, Claudio Marchisio, Andrei Pirlo, Paula Pogby, Arturo Vidala i Mirko Vucinicia.

Firmowane przez słynnych fotografów Winkler+Noah zdjęcia nowej kampanii przedstawiają piłkarzy podczas gry na zaimprowizowanym boisku w górach, gdzie dostali się oczywiście Jeepem Wranglerem 2013.

fot. Jeep

Ciekawa historia wydarzyła się podczas sesji zdjęciowej: mistrz włoskiego freestyle`u, Gunther Celli, został zaproszony do udziału w nagraniu spotu reklamowego z piłkarzami, którzy nie wiedzieli nic o jego obecności. Przyjechał podczas kręcenia filmu video, przebrany za technika. Kiedy nadszedł czas rozpoczęcia zdjęć z piłką, Gunther przechwycił ją i zamiast przekazać piłkę piłkarzom Juventusu, wykonał kilka akrobacji freestyle`owych, wprawiając w zdumienie mistrzów piłkarskich. Po kilku minutach Paul Pogba i Arturo Vidal rozpoznali mistrza freestyle’u i przyłączyli się do zabawy.

fot. Jeep

Zdjęcia, nagrania video i ciekawostki będą dostępne na stronie www.jeep-people.com w zakładce „ForzaJ”, poświęconej sponsoringowi drużyny Juventus. Tutaj użytkownicy znajdą także informacje dotyczące „Champions Tour Jeep”, w tym o ostatnim etapie poświęconym zwycięstwu nad klubem piłkarskim Celtic. Ponadto, dzięki współpracy z Seac02, wszystkie elementy będą dostępne w formacie „rozszerzonej rzeczywistości („Augmented Reality”), na urządzeniach elektronicznych, smartfonach i tabletach. Po pobraniu mobilnej aplikacji AR-Code z App Store, GooglePlay i największych platform Android, użytkownik może ściągnąć zdjęcia kampanii i uzyskać dostęp do filmów video, dodatków oraz pobrać zdjęcia z kampanii w formie tapety.

fot. Jeep

Dla umocnienia partnerstwa z Juventusem, Jeep podjął decyzję o współpracy z Andreą Pirlo, czyniąc go światowym ambasadorem tej marki w bieżącym roku, z możliwością przedłużenia na następny rok. Pirlo będzie uczestniczyć w działaniach PR, zdjęciach i inicjatywach związanych z marką Jeep.

Najnowsze

Audi RS Q3 – pierwszy RS linii modelowej Q

Na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie marka z Ingolstadt zaprezentuje Audi RS Q3, pierwszy model RS w rodzinie Q.

RS Q3 to obok RS 5 Cabriolet, RS 6 Avant i RS 7 Sportback czwarty model RS wprowadzony na rynek w 2013 roku. W ten sposób rodzina RS będzie liczyć już ośmiu członków. Samochód został stworzony w zakładach quattro GmbH, spółce zależnej koncernu Audi AG.

Pod maską znajdziemy jednostkę 2.5 TFSI. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem ma pojemność skokową 2480 cm3, dzięki której osiąga moc 228 kW (310 KM) w zakresie od 5200 do 6700 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy 420 Nm dostępny jest w przedziale od 1500 do 5200 obr./min. Przy pomocy montowanego seryjnie systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, pracującego w trybach auto, comfort i dynamic, kierowca może samodzielnie sterować klapami różnicującymi dźwięk układu wydechowego i kontrolować pracę pedału gazu.
100 km na godzinę Audi RS Q3 ma osiągać w 5,5 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. RS Q3 to pierwszy model, w którym pięciocylindrowy silnik współpracuje z montowanym seryjnie systemem Start-Stop.

Za przeniesienie napędu odpowiada montowana seryjnie siedmiostopniowa przekładnia automatyczna S-tronic, której konstrukcję oparto o kompaktową koncepcję trzech wałków. Jej siódmy bieg ma długie przełożenie zmniejszające zużycie paliwa. Kierowca może programować pracę wyposażonej w dwa sprzęgła przekładni, wybierając pomiędzy trybem D i S, lub samodzielnie przełączać biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów.

fot. Audi

Dzięki sportowemu zawieszeniu RS karoserię tego kompaktowego SUV-a umieszczono o 25 mm niżej. Akumulator umieszczono w bagażniku. W niezależnym tylnym zawieszeniu zamontowano cztery wahacze.

Elektromechaniczny hamulec postojowy i asystent podjazdu to elementy wyposażenia seryjnego.

Audi RS Q3 jest też seryjnie wyposażone w wykonane z lekkich stopów obręcze kół o średnicy 19 cali. Ponadto dostępne są koła 20-calowe, utrzymane w trzech różnych liniach stylistycznych.

Nie tylko silnik, ale również szereg akcentów stylistycznych podkreśla szczególny status Audi RS Q3 w całej linii modelowej Q3. Najbardziej widoczne z nich to relingi dachowe z matowego aluminium, listwy progowe i obramowania drzwi, polakierowana na wysoki połysk czarna osłona chłodnicy, której kratownica przypomina plaster miodu, typowy dla modeli RS przedni zderzak oraz napis „quattro” na dolnym wlocie powietrza. Tył pojazdu zdobi duży spojler dachowy, tylny zderzak z wyraźnie zarysowanym dyfuzorem, eliptyczne końcówki rur wydechowych i emblemat RS na pokrywie bagażnika.

fot. Audi

Nowe Audi RS Q3 dostępne jest w ośmiu kolorach, w tym również w ekskluzywnym niebieskim kolorze „Sepang” z efektem perłowym.

Nowy model z Ingolstadt jest seryjnie wyposażony w sportowe fotele ozdobione emblematem RS Q3. Siedziska i oparcia obite są kombinacją tkaniny Alcantara i skóry. Na życzenie dostępne są obicia ze skóry Feinnappa w kolorze czarnym lub srebrnym Mond, ozdobione kontrastowymi szwami w kolorze szarym lub pakiet stylistyczny z ozdobną stebnówką stylizowaną w romby.

Bagażnik samochodu ma pojemność 356 l. Po złożeniu dzielonego oparcia tylnej kanapy, powiększa się do 1261 l. W skład seryjnego wyposażenia modelu wchodzi dwustronna podłoga bagażnika.

Inne elementy seryjnego oprzyrządowania Audi RS Q3 to, obok standardowego dla modeli RS systemu informacji kierowcy, asystent parkowania plus, system nagłaśniający Audi sound system z dziesięcioma głośnikami, reflektory ksenonowe Xenon plus oraz diodowe światła tylne, które kiedy są wyłączone, mają kolor ciemnej czerwieni.

Producent oferuje dodatkowo szereg systemów infotainment, z MMI Navigation plus na czele. Sprzęt muzyczny Surround Sound System marki Bose składa się z 14 głośników o łącznej mocy 465 W. Telefon pokładowy online z Bluetooth i punktem dostępu Hotspot (WLAN), umożliwia połączenie z Internetem i korzystanie z usług Audi connect podczas jazdy.

Najnowsze

Tankuj z Shell, kupuj z Lidlem

Jeżeli tak jak część naszej redakcji przepadasz za croissantami z Lidla, tankuj na stacjach Shell. Dzięki trwającej promocji dostaniesz kupon rabatowy na zakupy.

Przez najbliższe cztery tygodnie wszyscy kierowcy, którzy zatankują na wybranej stacji paliwa Shell, otrzymają bon rabatowy na zakupy we wszystkich sklepach Lidl. Wystarczy zatankować minimum 20 l dowolnego paliwa Shell, za które otrzymasz bon upoważniający do 15 złotych rabatu na warte minimum 100 zł zakupy w sklepach Lidl. Jednorazowo możesz wykorzystać kilka bonów, których wartość stanowi wielokrotność 100 zł. Tym samym, mając 3 kupony rabatowe przy zakupach za 300 zł możesz zaoszczędzić aż 45 zł!

Wszystkie bony są ważne od dnia 18 lutego do 20 marca 2013 roku.

Więcej informacji, regulamin oraz lista stacji biorących udział w promocji są dostępne na stronach www.shell.pl oraz www.lidl.pl

Najnowsze

Uwodzicielski zapach Bentleya

Bentley zaprezentował pierwsze firmowane przez siebie męskie perfumy, opracowane wspólnie z paryską firmą Lalique.

“Lalique for Bentley Crystal Edition” szczyci się luksusowym wzornictwem z symbolem Bentleya na honorowym miejscu. Sam zapach został opracowany przez

Mylène Alran z domu perfumiarskiego Robertet i opiera się na nutach drewna sandałowego i skóry związanych masłem irysowym. Kryształowa edycja jest dostępna w limitowanej liczbie 999 sztuk, które będą dostępne w sprzedaży od kwietnia.

fot. Bentley

Z kolei “Bentley for Men” oraz “Bentley for Men Intense” to zapachy stworzone przez

Nathalie Lorson z domu perfumiarskiego Firmenich. Nathalie zdecydowała się na kombinację opartą o zapach cedru i paczuli ze względu na ich intensywność i zmysłowość. W wersji „Intense” wybija się również afrykańskie geranium.

Najnowsze