115-letni motocykl do sprzedania!
Motocykl z historią i duszą. Pierwowzór. Inicjator mody. Po prostu pierwszy oficjalnie pokazany motocykl na świecie! Już w kwietniu będzie można go kupić!
Był pierwszym, którego nazwali motocyklem. |
![]() |
rys. Bert Knoester
|
Nazywa się Hildebrand & Wolfmuller i powstał w 1895 roku. Ma dwa cylindry, chłodzony cieczą silnik o pojemności 1488 cm3, nietypowe tylne koło i sporo do naprawy. Jest motocyklem do odnowienia, gruntownej renowacji, ale i tak na pewno, mimo zbijającej z nóg ceny – około 200 tysięcy złotych – znajdzie się sporo chętnych do jego kupienia. W końcu był prekursorem i zapoczątkował rozwój jednośladów!
Hildebrand & Wolfmuller to marka opatentowana w 1884 roku, stworzona przez braci Henry’ego i Willhelm’a oraz Aloisa Wolfmuller’a i mechanika Hans’a Geisenhof’a. Rozwojowi projektu towarzyszyły olbrzymie marzenia i wielkie wizje, ale już w 1897 roku zaniechano produkcji H&W (również we Francji, gdzie wypuszczano je pod marką „La Petrolette”). Jak podają różne źródła, na rynek wypuszczono więc od 800 do 2000 sztuk tych motocykli. Do dziś na pewno przetwało niewiele z nich…
H&M przyspiesza do niecałych 50 km/h, nie ma sprzęgła, ani hamulców, biegi umieszczone są przy tylnym kole. Motocykl będzie można zobaczyć 25 kwietnia w Strafford na International Classic MotorCycle Show. Później, podczas aukcji, powalczą o niego wielbiciele starych pojazdów. Co ciekawe, sprzedawany właśnie egzemplarz H&W jest w od 1930 roku w tych samych rękach jednej rodziny. Ciekawe, kiedy ostatnio ktoś nim jeździł?
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: