100 000 motocyklistów strajkowało we Francji

Pamiętacie jak dwa tygodnie temu informowaliśmy Was o akcji protestacyjnej francuskich motocyklistów? Teraz mamy dla Was relacje - działo się!

fot. blogspot

Według najnowszych doniesień 100 000 jednośladów za sprawą Stowarzyszenia Europejskich Motocyklistów wyruszyło na drogi największych miast nad Sekwaną. W sobotę w ramach manifestacji kierowcy zablokowali skrzyżowania wielu ulic. Pikieta była wyrazem sprzeciwu nowelizacji przepisów, które w dużej mierze uderzą w osoby poruszające się jednośladami. Wśród zmian, jakie wprowadził Claude Guént – Minister Spraw Wewnętrznych są m.in.:

– obowiązek użytkowania żółtych kamizelek odblaskowych podczas jazdy

– nakaz wymiany tablic rejestracyjnych na większe

– usunięcie znaków ostrzegawczych z dróg o radarach prędkości

– zakaz korzystania z antyradarów oraz innych urządzeń ostrzegających o pomiarach prędkości w tym m.in. GPSów

– nakaz przebycia dodatkowego treningu, jeśli kierowca nie użytkował motocykla przez okres 5 lat

– zakaz współdzielenia pasa ruchu z innymi użytkownikami drogi

 

Zapraszamy do obejrzenia filmu z akcji protestacyjnej:

 

Najnowsze

Vincent Cassel i Lancia Ypsilon

„Masz prawo do luksusu"- to hasło nowej kampanii reklamowej Lancii Ypsilon, której twarzą został nie kto inny niż Vincent Cassel.

Nowa Lancia Ypsilon, to według producenta połączenie technologii z ekologiczną mocą. Model ten po raz pierwszy oferowany jest również w wersji pięciodrzwiowej.

Zmieniając nieustannie ton głosu i akcenty, Cassel zadaje sobie pytania między innymi: „Czym jest luksus?
fot. Fiat

Kampania reklamowa prowadzona w telewizji, prasie, na nośnikach zewnętrznych, w radio i w Internecie, realizuje agencja Armando Testa. Według Lancii nowoczesny luksus jest wolny od przesady i jest synonimem charakteru, i oryginalności, co ma podkreślać  hasło reklamowe.

„Inny” Cassel, grający bardziej refleksyjną część samego siebie, rozumie natomiast, czym obecnie jest prawdziwy luksus: – To luksus wreszcie wolny od przesady, rezygnujący z tego, co niepotrzebne, ukryty w zwykłych rzeczach, które z tego właśnie powodu są tym cenniejsze.
fot. Fiat

Bohaterem kampanii wprowadzającej model Ypsilon na rynek jest Vincent Cassel, aktor o mocnej osobowości, który w spocie reklamowym wygłasza monolog przypominający sztukę teatralną. Film został nakręcony w Paryżu przez wytwórnię „The Family” we współpracy z firmą „Caviar” w reżyserii Romain Gavrasa i Kim Chapiron.

Nowy luksus według Lancii, to ten uwolniony od dawnych zasad i schematów, jego odzwierciedleniem ma być nowa Lancia Ypsilon.
fot. Fiat

Stwierdzenia Vincenta Cassela nakładają się na siebie raz w szybkim, raz w wolnym tempie, zgodnie z rytmem recytacji. Odpowiedź na wszystkie pytania jest nieoczekiwana i prosta jak hasło reklamowe kampanii: „Masz prawo do luksusu”.

 

Najnowsze

Flakon dla perfum Zoom-Zoom wybrany!

14 czerwca w Teatrze Kamienica w Warszawie odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom ogólnopolskiego konkursu designu „Poczuj radość tworzenia", organizowanego przez Mazda Motor Poland.  

Uczestnicy konkursu mieli za zadanie zaprojektować flakony dla perfum Zoom-Zoom, w wersji dla kobiet i dla mężczyzn. Obie kompozycje zapachowe zostały stworzone wspólnie z Kayah i perfumerią Douglas tak, aby jak najlepiej odzwierciedlać koncepcję Zoom-Zoom. Są jedyne w swoim rodzaju, pełne energii, ekspresji i radości.

II miejsce, Marta Garbińska, Jan Lutyk
fot. Mazda

Prace konkursowe można było składać między 18 kwietnia a 6 czerwca br., na stronie konkursowej www.mazdadesign.pl, w dwóch kategoriach: projekt do wdrożenia i projekt z fantazją. Do konkursu zostali zaproszeni nie tylko  profesjonaliści, ale także osoby, które nigdy wcześniej nie próbowały swoich sił w projektowaniu. Chodziło o to, aby każdy mógł poczuć radość tworzenia.

 

Jury nie miało łatwego wyboru. Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem, na portalu pojawiło się bardzo wiele ciekawych propozycji. W sumie nadesłano 516 projektów, w kategorii „Do realizacji”: 259, zaś w kategorii „Open”: 257. Jako kryterium oceny brano pod uwagę oryginalność i innowacyjność projektu, nawiązanie do designu i idei Zoom-Zoom Mazdy oraz estetykę i realność wdrożenia. Nie mniej istotna była spójność koncepcji na obie wersje flakonu – męską i damską.

W składzie jury konkursu Zoom-Zoom Mazda Design obecni byli: Maja Ganszyniec, uznana designerka, przewodnicząca jury, wspomniany Peter Birtwhistle – główny projektant Mazdy w Europie, Fryderyk Zyska – laureat nagrody Grand Prix konkursu Zoom-Zoom Mazda Design 2010 oraz przedstawicielki partnera merytorycznego konkursu, Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi: Małgorzata Żmijska, manager Festiwalu i Agnieszka Kajper – wybitna projektantka specjalizująca się w designie szkła. Patronem merytorycznym konkursu Mazda Design był Międzynarodowy Festiwal Designu w Łodzi – od lat ekspert w dziedzinie designu w Polsce.

Zwycięski flakon zostanie wyprodukowany w Hutach Szkła KROSNO jesienią tego roku. Perfumy Zoom-Zoom, wybrane przez KAYAH, wraz z flakonem autorstwa Jana Kochańskiego, w limitowanej, kolekcjonerskiej edycji trafi na półki Douglas House of Beauty, największej perfumerii w Polsce, w warszawskiej Arkadii.

Zapraszmy do obejrzenia galerii nagrodzonych prac.

 

Najnowsze

Auta 2 – w akcji!

Mali czterokołowi bohaterowie filmu wspierają akcję społeczną.

„Czasami wszyscy potrzebujemy zatracenia…, ale nigdy podczas jazdy” tymi słowami rozpoczyna się spot, który został stworzony przy udziale małych bohaterów z najnowszego filmu Disneya „Auta 2″ oraz Amerykańskiego Departamentu ds. Transportu. A wszystko po to, aby przy promocji filmu skupić uwagę widzów na bardzo ważnej wiadomości: „One text or call could wreck it All” (tłum. Jeden sms albo telefon może zrujnować wszystko.) Film z pewnością obejrzą rodzice oraz dzieci, które za kilka lat same będą już jeździły samochodami. A cel jest prosty, uświadomić użytkownikom jak duże zagrożenie niesie rozkojarzenie podczas jazdy. W samych tylko Stanach Zjednoczonych właśnie z tego powodu w 2009 roku zginęło 5, 474 osób, a 450 000 zostało rannych w wypadkach.

Cieszy nas, że Disney nie myśli tylko o zarobkach ze sprzedanych biletów, ale także włącza się w kampanie społeczne.

 

Najnowsze

Top Gear nadchodzi…

Co przygotowała dla nas w nowym sezonie trójka prezenterów jednego z najbardziej popularnych programów telewizyjnych na świecie? My już wiemy!

Najpopularniesi motoryzacyjni prowadzący :).
fot. TG

Wśród czytelników Motocainy z pewnością jest wielu wielbicieli programu TopGear. Już 26 czerwca zostanie wyemitowany pierwszy odcinek 17 sezonu. Dla tych, którzy nie mogą się doczekać, co Trio z Wielkiej Brytanii przygotowało dla swoich widzów, mamy zwiastun tego „odjechanego” programu. A z niego możemy się dowiedzieć, że Jeremy Clarkson zasiądzie za kierownicą McLarena MP4-12C, James May poprowadzi Mini WRC, a Richard Hammond przejedzie się potworem Dartz Prombron po ulicach jednego z miast. Panowie, również zawitają do Monte Carlo, aby przejechać się po torze Formuły 1 Porsche Boxsterem, Citroenem DS3 Racing oraz Fiatem Abarth 500C. Do emisji programu pozostało jeszcze tylko 10 dni, ale po zwiastunie już możemy stwierdzić, że czekają nas wieczory pełne wysokooktanowych emocji.

 

Najnowsze