10. Rajd Polski Historyczny – czy odbędzie się w tym roku? Organizatorzy wydali komunikat
Wiemy już, czy 10 Rajd Polski Historyczny odbędzie się w 2021 roku!
Automobilklub Krakowski będzie organizatorem ważnej imprezy międzynarodowej. 10 Rajd Polski Historyczny ma być rozegrany w terminie 11- 13 listopada 2021 jako finałowa runda tegorocznego Trofeum FIA w Historycznych Rajdach na Regularność. Do tego cyklu FIA zaliczyła 19 imprez kwalifikacyjnych, które będą przeprowadzone pomiędzy lutym a październikiem w Austrii, Czechach, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Portugalii, Rosji, Słowacji, Szwajcarii i Włoszech, a także w Polsce – będzie to Rajd Retro Carpathia na Ziemi Rzeszowskiej (3 lipca).
Dokładnie analizowaliśmy różne propozycje, przedłożone przez narodowe federacje automobilowe – wyjaśnia John Naylor, przewodniczący komisji FIA do spraw sportu historycznego. Oferta Automobilklubu Krakowskiego przekonała członków naszej komisji, że finałowy rajd powinien być rozegrany właśnie w Polsce. Ufamy, że te zawody ukażą uczestnikom pełnię piękna waszego kraju – dodaje John Naylor.
Rajd Polski Historyczny po raz pierwszy będzie rozegrany w takiej prestiżowej randze – potwierdza Erwin Meisel, inicjator i dyrektor wszystkich dotychczasowych edycji RPH. FIA zmieniła koncepcję tego cyklu i zaplanowała najpierw 19 imprez kwalifikacyjnych w różnych stronach Europy. Czołowi zawodnicy tych eliminacji zostaną dopuszczeni do rozgrywanego w naszym kraju finałowego rajdu, decydującego o końcowych wynikach Trofeum FIA w Historycznych Rajdach na Regularność, a więc cyklu, który stanowi nieoficjalne Mistrzostwa Europy w tej trudnej dyscyplinie automobilowej. Będziemy wykorzystywać te nasze dotychczasowe doświadczenia, które dobrze się sprawdziły w minionych latach – zatem bazą będzie tradycyjnie Wieliczka. Mamy też zarysowaną koncepcję trasy, której długość ma wynosić 953 km. Z tego 633 km to będą testy regularności, rozgrywane na najtrudniejszych odcinkach (z reguły dróg górskich) w warunkach normalnego ruchu drogowego – kończy Erwin Meisel.
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Zostaw komentarz: