Jazda o kropelce
Jeśli wydawało Ci się, że Twoje spalanie na poziomie 5 l./100 km czyni Cię Mistrzynią Świata jazdy o kropelce, niestety musimy Cię rozczarować. Średnie zużycie paliwa Mistrzów to 2,9 litra na 100 km i ponad 2 tysiące kilometrów na jednym baku. To dopiero oszczędność...
Jazda 308-ką może być bardzo ekonomiczna. |
![]() |
fot. Peugeot
|
W konkursie zorganizowanym przez firmę Peugeot wzięło udział 16 kierowców. Ich zadanie polegało na przejechaniu Peugeotem 308 HDI FAP 110 dowolnej trasy z niemieckiego miasta Saarbrucken do hiszpańskiej Barcelony. Po dotarciu na miejsce auta jeździły na specjalnie wyznaczonym do tego odcinku, aż do momentu, gdy w ich baku zabrakło paliwa.
Wynik wspomnianych wcześniej rekordzistów – 2,9 l./100 km pozwolił im na przejechanie na jednym baku dystansu 2060 km. Oszczędny rekord nagrodzono wręczając zwycięzcom podczas trwających właśnie we Frankfurcie targów, kluczyki do Peugeota 3008 HDI.
Co ciekawe, średnie zużycie paliwa pozostałych zawodników było niższe niż to deklarowane przez producenta.
Źródło: www.samar.pl
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: