Zwolnice
Istotny element układu napędowego spotykany najczęściej w samochodach terenowych.
Zwolnica zastosowana w układzie jezdnym samochodu Unimog, pozwala zwiększyć prześwit i przełożnie całkowite układu napędowego. Pod prezentowana obudową znajduje się przekładnia zębata. |
Fot. Milcar
|
Zwolnice to dodatkowa przekładnia umieszczana na wyjściu z półosi napędowych do napędu kół. Najczęściej stosuje się zwolnice w postaci przekładni zębatych lub planetarnych. Na wyjściu z półosi napędowej znajduje się koło zębate, które napędza koło zębate osadzone w osi koła jezdnego. W ten sposób zmienia się całkowite przełożenie, eliminując rozmiary skrzyni biegów lub skrzyni rozdzielczej czy przekładni głównej. W efekcie można osiągnąć np. większy prześwit.
Najnowsze
-
Motocyklowe zabezpieczenia antykradzieżowe – przegląd rozwiązań na sezon 2024
Rocznie w Polsce kradzionych jest ok. 500 motocykli. Czy istnieje skuteczne zabezpieczenie motocykla przed kradzieżą? Przeglądamy najpopularniejsze motocyklowe zabezpieczenia antykradzieżowe. -
Kierująca „nie zachowała ostrożności” nielegalnie zawracając prosto pod koła busa
-
Rząd dopłaci do zakupu używanych samochodów. Na stole 1,6 mld zł
-
Kierowcy ciągle nabierają się na znak E-17a. Hamują widząc go i właśnie za to dostają mandat
-
Rowerzysta wjechał prosto pod auto i zadzwonił na policję. Zderzenie dwóch absurdów
Zostaw komentarz: