Na wiosnę rusza odcinkowy pomiar prędkości – lista lokalizacji
Testy systemu odcinkowej kontroli prędkości przez Inspekcję Transportu Drogowego zakończone. Teraz ITD podpisuje umowę z dostawcą sprzętu i planuje uruchomić urządzenia już na wiosnę 2015 roku.
Za odcinkowy pomiar prędkości będą odpowiadać pracownicy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, ta sama sekcja, która obecnie zarządza siecią fotoradarów.
Jak to działa? Na początku i końcu kontrolowanych odcinków montuje się bramki, na których umieszczone zostały kamery rejestrujące wjazd i wyjazd samochodu. Na podstawie zdjęć system obliczy czas przejazdu i średnią prędkość. Jeśli zmieści się ona w obowiązującym na kontrolowanej drodze limicie, zdjęcia zostaną automatycznie skasowane. Ale w przypadku, gdy wykryje się przekroczenie prędkości, zdjęcia automatycznie wyłane są do CANARD (tak samo się dzieje w przypadku żółtych fotoradarów). Na podstawie numeru rejestracyjnego auta operator systemu ustali w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, kto jest właścicielem pojazdu i powiadomi go o zarejestrowanym wykroczeniu. Ten będzie mógł wskazać kierowcę auta, wziąć mandat na siebie albo odmówić wskazania kierowcy i przyjąć karę bez punktów karnych. Czwarta opcja to oddanie sprawy do sądu, który rozstrzygnie sprawę.
Dowiedz się, jakie uprawnienia ma ITD – tutaj. |
Pomiarem zostanie objętych 29 odcinków dróg krajowych, którymi zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Oto ich lista.
Miejscowość – Województwo – Droga krajowa – Długość odcinka (w km)
Tomaszów Mazowiecki – łódzkie – 48 – 2,15
Sulechów – lubuskie – 32 – 3,35
Wilcza – Nieborowice – śląskie – 78 – 2,15
Szymaki – mazowieckie – 7 – 2,2
Pawłowo – mazowieckie – 7 – 1,65
Sochaczew – mazowieckie – 50 – 2,9
Sulechów – lubuskie – 32 – 3,35
Wilcza – Nieborowice – śląskie – 78 – 2,15
Szymaki – mazowieckie – 7 – 2,2
Pawłowo – mazowieckie – 7 – 1,65
Sochaczew – mazowieckie – 50 – 2,9
Kanina – Wysokie – małopolskie – 28 – 0,95
Zakręt – mazowieckie – 2 – 1,4
Gorzyce – śląskie – 78 – 0,97
Gorzyce – śląskie – 78 – 0,89
Oborniki – wielkopolskie – 11 – 1,43
Łuszczów – lubelskie – 82 – 2,9
Strachówka – Warmiaki – mazowieckie – 50 – 3,1
Górno – świętokrzyskie – 74 – 4,1
Gniazdowo – Piecki – warmińsko-mazurskie – 59 – 5,83
Karniewo – mazowieckie – 60 – 1,83
Turzyn – mazowieckie – 8 – 1,7
Tarnowskie Góry – śląskie – 11 – 1,1
Rybitwy-Polesie – mazowieckie – 7 – 2,2
Borzęcin – Prusice – dolnośląskie – 5 – 7,4
Kołbiel – mazowieckie – 50 – 4,8
Kluki – łódzkie – 8 – 1,6
Złota – łódzkie – 72 – 3,3
Kolbuszowa, Kolbuszowa Górna – podkarpackie – 9 – 3,6
Krościenko Wyżne – Iskrzynia – podkarpackie – 9 – 1,3
Babigoszcz – Gniazdowo – zachodniopomorskie – 3 – 4,82
Łosiów – opolskie – 94 – 2,175
Zwierki – Zabłudów – podlaskie – 19 – 3,8
Lubin – dolnośląskie – 3 – 2,25
Najnowsze
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
Różne są sposoby zachęcania kierowców do przesiadki na samochody elektryczne, a jednym z nich jest możliwość korzystania z buspasów. Okazuje się, że nie wszędzie ten pomysł się sprawdza, ponieważ elektryków zrobiło się zbyt dużo. Władze zdecydowały więc o likwidacji tego przywileju. -
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
-
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Zostaw komentarz: