Audi A6 e-tron concept. Szybkie ładowanie i zasięg nawet do 700 km
Podczas Auto Show Shanghai 2021, cztery pierścienie zaprezentują koncepcyjne, czterodrzwiowe Audi A6 e-tron. Model ten to zapowiedź innowacyjnej rodziny w pełni elektrycznych aut skonstruowanych z myślą o masowej produkcji.
W przeciwieństwie jednak do A6 TFSIe, Audi A6 e-tron concept pokazane na Auto Shanghai 2021, osadzone jest na opracowanej pod kierownictwem Audi przyszłościowej platformie dla samochodów z napędem elektrycznym – PPE i wyposażone wyłącznie w napęd elektryczny. Samochód ten to zupełnie nowa koncepcja projektowa — jedyną cechą łączącą go z obecnym A6 są wymiary. Karoseria o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m, została zaprojektowana jako Sportback, a jej linie w oczywisty sposób nawiązują do aktualnego języka designu marki Audi.
Wymiary Audi A6 e-tron concept ( długość 4,96 m, szerokość 1,96 m i wysokość 1,44 m) jasno wskazują, że jest to przedstawiciel klasy luksusowej — tak samo jak samochody serii Audi A6/A7.
Duże 22-calowe koła i krótkie zwisy, niski przedział pasażerski i szeroki łuk dachu typu coupé, nadają autu proporcje wyraźnie nawiązujące do samochodu sportowego. Brak ostrych krawędzi na całej karoserii skutkuje płynnymi przejściami między powierzchniami wypukłymi i wklęsłymi, a także powstawaniem miękkich cieni. Koncepcyjne Audi A6 e-tron – zwłaszcza, gdy patrzy się na nie z boku – wydaje się monolitem, jakby zostało odlane z pojedynczej formy.
W tyle pojazdu koncepcyjnego znaleźć można cyfrowe elementy OLED nowej generacji, które tworzą nieprzerwany pas świetlny i działają jak wyświetlacz. Można ich użyć również do tworzenia niemal nieograniczonej liczby wariacji spersonalizowanych cyfrowych sygnatur świetlnych i dynamicznych świateł dostosowanych do gustu klienta.
Nowością w światłach tylnych jest trójwymiarowa architektura elementów OLED, która — dostosowana do kształtu karoserii — umożliwia doskonałe zintegrowanie nocnego designu z ogólnym wyglądem pojazdu. Dzięki temu, dynamiczny pokaz świetlny można oglądać nie tylko jak dotychczas w dwóch wymiarach, ale z imponującym, przestrzennym, trójwymiarowym efektem.
Koncepcyjną podstawą układu napędowego Audi A6 e-tron — i wszystkich modeli osadzanych w przyszłości na PPE — jest technika ładowania 800-voltowego akumulatora. Jak wcześniej w Audi e-tron GT gwarantuje to, że baterie w Audi A6 e-tron concept można na stacjach szybkiego ładowania naładować do mocy 270 kW w bardzo krótkim czasie.
Umożliwia ona uzyskanie czasu ładowania zbliżonego do czasu tankowania paliwa w samochodzie z silnikiem konwencjonalnym. Wystarczy 10 minut, by naładować akumulator w stopniu wystarczającym na przebycie ponad 300 km. 100 kWh akumulator koncepcyjnego Audi A6 e-tron można naładować od 5 do 80 procent w niecałe 25 minut.
Koncepcyjne Audi A6 e-tron, w zależności od wybranego układu napędowego i mocy wyjściowej, ma zasięg nawet 700 km.
Najnowsze
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
Różne są sposoby zachęcania kierowców do przesiadki na samochody elektryczne, a jednym z nich jest możliwość korzystania z buspasów. Okazuje się, że nie wszędzie ten pomysł się sprawdza, ponieważ elektryków zrobiło się zbyt dużo. Władze zdecydowały więc o likwidacji tego przywileju. -
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
-
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Zostaw komentarz: