W centrum Radomia ograniczenie prędkości do 30 km/h – mapa
Od wczoraj w centrum Radomia obowiązuje strefa Tempo 30.
Celem tych zmian jest poprawa bezpieczeństwa ruchu na ulicach, włączając w to pieszych i rowerzystów. Zadniem Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji (MZDiK) w Radomiu powinno to też poprawić płynność jazdy samochodów i zwiększenie przepustowości skrzyżowań. Przedstawiciele Zarządu liczą też na to, że w związku z tymi ograniczeniami mniej kierowców będzie korzystać z centralnych ulic miasta, by przemieszczać się między dzielnicami. Konsekwencją tych działań ma też być ograniczonie uciążliwego dla mieszkańców centrum hałasu oraz emisji spalin.
Strefa z organiczeniem prędkości do 30 km/h obejmuje teren północnego Śródmieścia Radomia, ograniczony ulicami Żeromskiego, Malczewskiego, Kelles-Krauza, Struga, Pileckiego, Kelles-Krauza oraz Niedziałkowskiego; strefa nie obejmuje tych ulic, ale obszar między nimi.
W ramach strefy wprowadzono także zmiany w organizacji ruchu. Wszystkie skrzyżowania są równorzędne – obowiązuje na nich pierwszeństwo dla jadących z prawej strony. Na ul. Kilińskiego powstały także wzniesione przejścia dla pieszych. Takie rozwiązanie ma zmusić kierowców do ograniczenia prędkości.
W późniejszym czasie planowane jest powiększenie strefy Tempo 30 i objęcie nią południowej części Śródmieścia.
Z drugiej strony wiadomo przecież, że podczas jazdy z prędkością 30 km/h samochody muszą poruszać się na drugim biegu, co oznacza wyższe obroty i wyższe zużycie paliwa, a co za tym idzie – wyższą emisję spalin.
Radom – ograniczenie prekości do 30 km/h w strefie Tempo 30 |
![]() |
fot. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji (MZDiK) w Radomiu |
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: