Jeep Magneto – elektryczny Wrangler do zadań specjalnych z… manualną skrzynią biegów!
Po miesiącach oczekiwań i spekulacji świat wreszcie zobaczył, jak wygląda pierwszy w pełni elektryczny samochód terenowy Jeepa. Poznajcie Magneto, elektryka do zadań specjalnych, który może mieć manualną skrzynię biegów.
Jeep Magneto został zaprezentowany światu na pustyni Moab w stanie Utah, podczas corocznej imprezy Easter Jeep Safari. Tam udowodnił, że w niczym nie odstaje od tradycyjnej spalinowej wersji.
Jeep nie zdradził zbyt wielu szczegółów na temat Magneto. Wiemy, że bazuje na dwudrzwiowym Wranglerze Rubiconie i jego cztery baterie mają łączną pojemność 70 kWh i zasilają silnik elektryczny, który generuje 285 KM mocy i 370 Nm momentu obrotowego. Elektryk od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6,8 sekudny. Oczywiście, elektryk ma napęd na cztery koła.
Instalacja elektryczna ma napięcie 800 V, ale Jeep nie podał ani czasu ładowania, ani przewidywanego zasięgu.
{{ image(35378) }}
Przeczytaj też: Nowy Jeep Wrangler 4xe dołącza do modeli Renegade i Compass 4xe oferowanych w gamie elektrycznych samochodów marki Jeep
Co ciekawe, samochód będzie dostępny z manualną skrzynią biegów. W celu współpracy silnika elektrycznego z ręczną przekładnią jego obroty zostały ograniczone do 6 000, a pierwszy bieg będzie można wrzucać bez użycia sprzęgła. Jeep twierdzi, że samochód nie zgaśnie podczas takiego ruszania.
W Jeepie na poważnie podeszli do tematu zabezpieczenia silnika i instalacji przed zalaniem. Głębokość brodzenia Magneto to 76 centymetrów, czyli tyle samo ile w wersji spalinowej. To też bardzo ciężki samochód, bo bez dachu i bocznych drzwi waży aż 2,6 tony. Elektryk jeździ na 35-calowych oponach.
Przeczytaj też: Elektryczne auta wcale nie są ekologiczne?
Przyznajemy, że wizja elektrycznego samochodu terenowego, którą przedstawił światu Jeep, bardzo nam się podoba. Tylko co jeśli w środku dziczy zabraknie nam prądu?
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: