
BMW iX przechodzi ostatnią fazę testów. Wiemy, jakie modele trafią najpierw do sprzedaży! I ile będą kosztować!
BMW iX przechodzi właśnie ostatnią fazę procesu przygotowań do produkcji seryjnej. Nowe BMW iX xDrive40 i nowe BMW iX xDrive50 otworzą nową erę mobilności niemieckiej marki. To te modele trafią do sprzedaży jako pierwsze. Kiedy? I ile będą kosztować?
BMW iX przechodzi właśnie ostatnią fazę procesu przygotowań do produkcji seryjnej. Na początku sprzedaży, która rozpocznie się pod koniec 2021 roku, dostępne będą modele: BMW iX xDrive50 oraz BMW iX xDrive40.
Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż, powiedział:
Złożyliśmy obietnicę i wywiążemy się z niej: BMW iX zacznie wchodzić na rynki jeszcze pod koniec tego roku, w dwóch wersjach: jako BMW iX xDrive40 i BMW iX xDrive50.
Nota zdradził również, ile będą kosztować samochody:
Dla Niemiec ustaliliśmy już ceny: BMW iX xDrive40 będzie oferowane w cenie porównywalnej do BMW X5 z konwencjonalnym silnikiem spalinowym. Poza tym klienci będą mogli po raz pierwszy dokupywać wyposażenie pojazdu w późniejszym czasie, a także korzystać z płynnego i zorientowanego na klienta procesu konfiguracji i personalizacji.
Ceny nowych modeli BMW X5 wahają się w Polsce od 279 000 złotych (brutto) do 599 500 złotych (brutto).
Przeczytaj też: BMW iX zaprezentowane. 500 KM, 600 km zasięgu i ogromny grill
BMW iX to pierwszy model oparty na nowym, przyszłościowym, skalowalnym module BMW Group. Rozwój i produkcja BMW iX podporządkowane są całościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju, która obejmuje przestrzeganie surowych norm środowiskowych i społecznych w wydobyciu surowców, wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych oraz materiałów pochodzących z recyklingu. Uzyskany bilans CO2 potwierdzony jest deklaracją ważności niezależnej jednostki badawczej. Na przykład certyfikat dla BMW iX xDrive40 wykazał przy przebiegu 200 tysięcy kilometrów potencjał tworzenia efektu cieplarnianego o około 45% niższy niż porównywalny SAV z silnikiem wysokoprężnym.
Przeczytaj też: Dwukrotny zdobywca Oscara testuje BMW iX. Zobacz, jego wrażenia z jazdy!
Piąta generacja technologii BMW eDrive obejmuje dwa silniki elektryczne, elektronikę mocy, układ ładowania i akumulator wysokonapięciowy. Silniki elektryczne BMW iX mają konstrukcję umożliwiającą rezygnację z tzw. metali ziem rzadkich. Działają na zasadzie maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym. Zamiast zamontowanych na stałe magnesów trwałych, wirnik w silnikach BMW iX jest wzbudzany przez dopływ energii elektrycznej. Eliminuje to konieczność stosowania krytycznych surowców do produkcji magnesów, a BMW Group uniezależnia się tym samym od ich dostępności.
Taka konstrukcja ma również pozytywny wpływ na charakterystykę mocy. Możliwość precyzyjnego sterowania wzbudzeniem wirnika zapewnia maksymalny moment obrotowy już w momencie ruszania z miejsca. Ponadto, w przeciwieństwie do konwencjonalnych silników elektrycznych, moment można utrzymywać w bardzo szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu wrażenia z jazdy BMW iX charakteryzują się nie tylko niezwykle spontanicznym, ale i bardzo stałym oddawaniem mocy, co podkreśla typowy dla marki sportowy charakter pojazdu.
Układ napędowy BMW iX xDrive50 składający się z jednego silnika na przedniej i jednego na tylnej osi rozwija łączną moc ponad 500 KM i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 5 sekund. Napęd BMW iX xDrive40 o mocy ponad 300 KM zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w nieco ponad 6 sekund.
Przeczytaj też: BMW iX w trasie po Europie – zobaczcie jak się prezentuje w zimowej scenerii!
Ogniwa akumulatorowe są produkowane zgodnie z precyzyjnymi specyfikacjami BMW Group i składane w akumulatory wysokonapięciowe dostosowane do poszczególnych modeli. W ten sposób BMW iX xDrive50 otrzymuje w zakładach BMW Group w Dingolfing akumulator o pojemność energetycznej brutto powyżej 100 kWh. Umieszczony płasko w podłodze BMW iX xDrive40 akumulator ma pojemność energetyczną brutto wynoszącą 70 kWh. Tym samym BMW iX xDrive50 osiąga zasięg w cyklu testowym WLTP wynoszący ponad 600 km. Zasięg BMW iX xDrive40 wynosi ponad 400 km.
Nowa technologia ładowania BMW iX umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 200 kW. W ten sposób akumulator można naładować od 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut. Ponadto w ciągu dziesięciu minut można dostarczyć ilość energii wystarczającą do tego, aby zwiększyć zasięg o ponad 120 km. Czas potrzebny do naładowania akumulatora wysokonapięciowego od 0 do 100% ze stacji Wallbox o mocy 11 kW wynosi mniej niż jedenaście godzin.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: