T.50s Niki Lauda – wyścigowy supersamochód o mocy 725 KM, zbudowany na cześć legendy F1
T.50s Niki Lauda został zaprojektowany tak, by zapewnić „najlepsze możliwe wrażenia z jazdy na torze”.
Legenda Formuły 1, Niki Lauda, gdyby dzisiaj żył, miałby 72 lata. Z okazji urodzin tego niezwykłego kierowcy, Gordon Murray Automotive zaprezentował T.50s, zbudowany jako hołd dla Nikiego Laudy.
Inspiracją do powstania tego niezwykłego samochodu był Brabham BT46B, bolid Formuły 1, w którym Lauda wygrał Grand Prix Szwecji w 1978 roku.
{{ image(34648) }}
Przeczytaj też: „Niki Lauda. Naznaczony” – historia człowieka, który stał się legendą za życia [RECENZJA KSIĄŻKI]
T.50s nie jest dopuszczony do ruchu ulicznego. T.50s Niki Lauda został wymyślony, zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewnić najlepsze możliwe wrażenia z jazdy na torze. To supersamochód o ekstremalnych specyfikacjach.
T.50s Niki Lauda waży zaledwie 852 kilogramy i jest napędzany przez znacznie przeprojektowaną wersję 3,9-litrowego silnika V12 opracowanego przez Coswortha do T.50. Moc? 725 KM, o 66 KM więcej niż model standardowy.
{{ image(34649) }}
Supersamochód wyposażono w nowo zaprojektowaną sześciobiegową skrzynię biegów Xtrac z łopatkami. Zaawansowana aerodynamika, wspomagana przez 400-milimetrowy wentylator montowany z tyłu, zapewni do 1500 kilogramów docisku przy prędkości ponad 280 km/h, aby zapewnić optymalne osiągi na torze.
{{ gallery(3250) }}
Powstanie tylko 25 egzemplarzy T.50s Niki Lauda. Każdy z nich będzie kosztował ponad 3 miliony funtów (bez podatków). Produkcja rozpocznie się w styczniu 2023 roku.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: