Nie zabezpieczył 15 ton ładunku. Bo nie wiedział, że trzeba…
Część przewożonego ładunku już się przemieściła i groziła wypadnięciem. Czy naprawdę trzeba być doświadczonym kierowcą, żeby wiedzieć, że ładunek należy odpowiednio zabezpieczyć?
Inspektorzy ITD z Konina prowadzili na autostradzie A2 kontrole w ramach skoordynowanych działań europejskich służb kontrolnych zrzeszonych w organizacji ECR. Wśród zatrzymanych pojazdów był ciągnik siodłowy z naczepą, należący do przedsiębiorcy z Ukrainy, którym przewożono stalowe oraz drewniane elementy umieszczone na paletach.
Tak przewoził ładunek, że aż krzesał iskry!
Ładunek ważący w sumie 15 ton nie został przez kierowcę zabezpieczony przed przemieszczeniem. Jedna z przewożonych palet niebezpiecznie przechyliła się podczas jazdy i mogła nawet wypaść na drogę. Kierowca został co prawda wyposażony w odpowiednią ilość pasów mocujących, ale ich nie wykorzystał. Dlaczego? Jak tłumaczył inspektorom, nie zrobił tego, bo od niedawna jest kierowcą zawodowym i nie ma doświadczenia.
Tak przewoził kombajn, że spadł mu na ziemię i zablokował drogę krajową
Kierowca otrzymał mandat karny w wysokości 300 zł. Przed wyruszeniem w dalszą trasę musiał też poprawnie zabezpieczyć ładunek.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: