Maybach 57S Mu’ammara al-Kaddafiego został wystawiony na sprzedaż!
Niezwykle rzadki Maybach 57S, zbudowany na zmówienie Mu’ammara al-Kaddafiego, jeśli tylko chcesz, może być twój.
Holenderski dealer samochodów Auto Leitner wystawił na sprzedaż coupe Maybach 57S Cruisero zbudowane przez Xenatec na specjalne zamówienie pułkownika Mu’ammara al-Kaddafiego. Kaddafi nigdy nim nie jeździł, bo samochód powstał już po jego śmierci.
{{ image(33973) }}
Xenatec stworzył Cruisero, rozszerzając przednie drzwi, usuwając tylne i dodając więcej pochylenia słupków dachowych. Kilka innych drobnych poprawek wizualnych odróżniało coupe od sedana, a wnętrze otrzymało bardziej powierzchowną metamorfozę.
Xenatec nie wprowadził żadnych modyfikacji mechanicznych, więc moc pochodzi z 6-litrowego silnika V12 z podwójnym turbodoładowaniem AMG, który zapewnia moc 604 KM i 1000 Nm momentu obrotowego.
Chociaż coupe waży ponad 2720 kilogramów, to przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 sekund.
{{ gallery(3194) }}
Przeczytaj też: Najbrzydszy Maybach na świecie?
Samochód został autoryzowany przez Daimlera i zaprojektowany zgodnie z tymi samymi standardami, co auta z seryjnej produkcji. Kierownictwo było przekonane, że może sprzedać 100 egzemplarzy politykom, przedsiębiorcom, oligarchom i innym zamożnym ludziom na całym świecie, ale Xenatec złożył wniosek o upadłość i ostatecznie wyprodukowano tylko 8 egzemplarzy tego Maybacha.
{{ image(33974) }}
Wystawiony na sprzedaż Maybach Kaddafiego, był czwartym zbudowanym egzemplarzem. Powinien trafić do dyktatora w 2012 roku, ale rozpoczęcie arabskiej wiosny w 2011 roku i wojna domowa w Libii, które ostatecznie doprowadziły do śmierci pułkownika, zniweczyły te plany.
Zamiast tego został sprzedany innemu nabywcy, którego tożsamość jest nieznana. Pewne jest to, że osoba, która trafiła na Maybacha Kadafiego, rzadko nim jeździła: jego licznik wskazuje 3000 kilometrów.
{{ image(33975) }}
Przeczytaj też: Maybach okiem David’a LaChapelle
Posiadanie w garażu wyjątkowo rzadkiego fragmentu historii Maybacha z powiązaniami z dawną klasą rządzącą Libii w garażu nie jest tanie. Auto Leitner wycenił samochód na 961 950 euro, czyli ponad 400 000 złotych.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: