
Toyota GR010 Hybrid – producent pokazuje swój hipersamochód i zapewnia: „Fani będą zadowoleni!”
Toyota Gazoo Racing wkracza w nową erę wyścigów długodystansowych. Od sezonu 2021 zespół będzie startował w FIA WEC modelem GR010 HYBRID przygotowanym zgodnie ze specyfikacją nowopowstałej klasy Le Mans Hypercar.
Samochód ma napęd na cztery koła, a na mocny układ hybrydowy składają się 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który osiąga moc 680 KM i przekazuje ją na koła tylne oraz 272-konny silnik elektryczny opracowany przez ASIN AW i DENSO, który napędza oś przednią.
Łączna moc układu hybrydowego wynosi 680 KM (500 kW), co oznacza, że zaawansowane systemy elektroniczne w GR010 HYBRID są w stanie dozować moc silnika spalinowego w zależności od energii dostarczanej przez motor elektryczny.
Nowy GR010 Hybrid jest o 162 kg cięższy i ma o 32 procent mniej mocy niż poprzednik. Zespół spodziewa się, że okrążenie toru w Le Mans będzie pokonywane o 10 sekund wolniej. Samochód jest także większy – długość wzrosła o 250 mm, a szerokość i wysokość o 100 mm.
Nowy regulamin techniczny zezwala na homologację tylko jednej karoserii z jednym elementem aerodynamicznym o zmiennych ustawieniach. Tym samym GR010 Hybrid na torach o niskim i wysokim docisku aerodynamicznym będzie rywalizował w tej samej specyfikacji z regulowanym tylnym skrzydłem, które będzie pozwalało na wybranie odpowiedniej charakterystyki aerodynamicznej.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Toyota wie co lubią jej fani. Mi osobiście bardzo się podoba, ciekawe jak sprawdzi się na torze. Tutaj też można zastosować hybrydę jak widać