
ET7 – autonomiczny samochód o mocy 644 KM, przyspieszający od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy
NIO wprowadziło na rynek swój pierwszy autonomiczny pojazd, flagową limuzynę typu smart electric NIO ET7.
ET7 jest wyposażony w najnowszą technologię NAD (NIO Autonomous Driving) opartą na NIO Aquila Super Sensing i NIO Adam Super Computer. NAD zapewnia, zgodnie ze słowami producenta, bezpieczną i relaksującą autonomiczną jazdę z punktu A do punktu B, stopniowo obejmując przypadki użycia, takie jak jazda autostradą, jazda miejska i parkowanie.
NIO Aquila Super Sensing obejmuje 33 wysokowydajne czujniki, w tym 11 kamer o wysokiej rozdzielczości, radary z falą pięciomilimetrową, 12 czujników ultradźwiękowych, dwie precyzyjne jednostki pozycjonujące, V2X i ADMS. Aquila może generować 8 GB danych na sekundę. NIO Adam jest wyposażony w cztery układy SoC Nvidia Orin o łącznej mocy obliczeniowej 1016 TOPS. Razem tworzą NAD – technologię zdolną do autonomicznego prowadzenia auta.
Wszystkie te wysokowydajnie czujniki zintegrowane i ukryte są w opływowej sylwetce ET7. Pojazd ma 5098 mm długości, 1987 mm szerokości i 1505 mm wysokości przy rozstawie osi 3060 mm.
Przeczytaj też: Tesla i jej „w pełni autonomiczna jazda” znów w ogniu krytyki: To jawne wprowadzanie ludzi w błąd!
Maksymalna moc ET7 wynosi 644 KM, a maksymalny moment obrotowy to 850 Nm. ET7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. W zależności od akumulatora na jednym ładowaniu może przejechać 500 kilometrów (akumulator 70kWh) lub ponad 700 kilometrów (akumulator 100 kWh).W połączeniu z akumulatorem 150 kWh, ET7 może pochwalić się zasięgiem ponad 1000 km.
19 funkcji bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy NAD jest standardem w ET7. Pełną funkcję NAD można subskrybować w ramach usługi AD as a Service (ADaaS) za miesięczną opłatą subskrypcyjną w wysokości około 390 złotych.
ET7 został zaprojektowany tak, aby spełniać pięciogwiazdkowe standardy bezpieczeństwa obowiązujące w Chinach i Euro NCAP.
ET7 to elegancki sedan z napędem elektrycznym. Z zasięgiem wynoszącym ponad 1000 km i mocą obliczeniową ponad 1000 TOPS, ET7 ma wyznaczać nowy standard dla pojazdów elektrycznych klasy premium.
Ceny ET7 zaczynają się od 250 tysięcy złotych. NIO ET7 jest już dostępny w przedsprzedaży w aplikacji NIO. Szacuje się, że dostawy rozpoczną się w pierwszym kwartale 2022 roku.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: