Kontrowersyjna Mary Barra nową szefową General Motors
"Gdzie diabeł nie może tam babę pośle" - oto Mary Barra, nowa szefowa GM ma dźwignąć koncern z kłopotów finansowych. Wygłasza przy tym dość kontrowersyjne teorie.
General Motors na przestrzeni lat rozrosło się do gigantycznych rozmiarów. Jednak kij ma dwa końce – olbrzymia korporacja w efekcie popadła w kłopoty finansowe i tęgie, męskie głowy przestały sobie radzić. W takich wypadkach na myśl przychodzi przysłowie: gdzie diabeł nie może tam babę pośle…
Sytuacja w GM wymusiła rozpoczęcie prac mających na celu restrukturyzację wewnątrz firmy. Mary Barra była od początku jedną z osób zaangażowanych w te działania.
| O szefowej Volvo Group Truck Polska (pojazdy Volvo Trucks i Renault Truck) czytaj tutaj. |
Wczoraj koncern poinformował, że Mary Barra w połowie przyszłego miesiąca zasiądzie za sterami ogromnego przedsiębiorstwa, jakim jest General Motors. Zastąpi na tym stanowisku obecnego CEO, Daniela Akersona.
Akerson uważa, że Mary Barra to świetny wybór i jego zdaniem poradzi sobie z obowiązkami; umie organizować pracę i zna GM od podszewki. Pracuje w tej firmie ponad trzydzieści lat. Mary to pierwsza kobieta na tak wysokim stanowisku w historii firmy General Motors.
| Mary Barra – kobieta prezes General Motors |
![]() |
Barra obecnie jest wice-prezesem ds. globalnego rozwoju produktów – sekcji, której wartość wyceniana jest na piętnaście miliardów dolarów.
W niedawnym wywiadzie udzielonym Fortune Magazine, powiedziała, że dzięki krokom, które zdecydowała się podjąć z własnej inicjatywy, firma przeszła w miarę szczęśliwie przez trudny czas kryzysu z 2008 roku.
Mary Barra chce dążyć do zmiany „kultury” firmy i zdecydowanie sprzeciwia się produkowaniu „gównianych samochodów”. Barra wie, jak ogromna spoczywa na niej odpowiedzialność i dlatego musi rozważnie podejmować decyzje dotyczące tego, jak rozkładać budżet przeznaczony na kreowanie nowych modeli, który obecnie jest obniżany w wielu firmach produkujących auta. Poza tym będzie kładła duży nacisk na jakość nowych pojazdów.
Oto wywiad z niedawną kandydatką na stanowisko prezesa GM, Mary Barra, w którym wyjaśnia, jakich samochodów nie widzi już w GM.
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?

Zostaw komentarz: