Małgorzata Kulis dyrektorem generalnym Volvo Truck Center Polska

Bardzo rzadko się zdarza, aby to kobieta objęła najważniejsze stanowisko w dużej firmie z branży motoryzacyjnej. Taka tendencja jest zarówno na świecie, jak i w Polsce. Dziś dotarła do nas jednak bardzo dobra informacja.

Małgorzata Kulis – dyrektor genaralny Volvo Truck Center Polska.
fot. Volvo Truck Center Polska

1 listopada Małgorzata Kulis objęła stanowisko dyrektora generalnego w Volvo Truck Center Polska. Jej powołanie jest wynikiem rozwoju własnej, w pełni zarządzanej przez Volvo sieci dealersko-serwisowej w Polsce.

Małgorzata Kulis związana jest z marką Volvo od prawie 15 lat. Ma bogate doświadczenie zdobyte na różnych kierowniczych stanowiskach w siostrzanej firmie Volvo Financial Services.

Przed objęciem nowego stanowiska, Małgorzata Kulis była dyrektorem handlowym i członkiem zarządu VFS centrum serwisowe regionu Europy Centralno-Wschodniej, odpowiedzialnym za wsparcie finansowe produktów z grupy Volvo sprzedawanych przez Volvo Trucks, Volvo Construction Equipment i Volvo Buses. Jeszcze wcześniej pełniła funkcję dyrektora zarządzającego VFS Usługi Finansowe Polska. Pod jej kierownictwem firma odnotowała znakomite wyniki sprzedaży we współpracy z lokalnymi organizacjami Volvo Trucks, Renault Trucks i Volvo Maszyny Budowlane.

Małgorzata Kulis jednocześnie została członkiem zarządu regionu Europy Centralno-Wschodniej Volvo Trucks, którego dyrektorem zarządzającym pozostaje Tom Jörning. 

Serdeczne gratulacje Pani Dyrektor!

Najnowsze

Podaruj sobie odrobinę Lamborghini

Jeżeli nie stać cię na autentyczne Lamborghini, ale jednak stać na odrobinę szaleństwa... oferta dla kolekcjonerów.

Model Lamborghini Aventador LP 700-4 został zbudowany w skali 1:18 i pokryty kryształami Swarovskiego. W sumie wykorzystano ich 8400. Nic zatem dziwnego, że błyszczy już z daleka. Będzie się świetnie prezentował na półce obok innych cacek w podobnym stylu, bo na zabawkę dla dziecka raczej niespecjalnie się nadaje.

fot. Burago

Tylko ta cena… 1000 euro i można obwołać się szczęśliwym właścicielem. Rzecz jednak wymaga pośpiechu, bo limitowana edycja obejmuje jedynie 500 egzemplarzy.

Skusicie się…?

Najnowsze

Prawdziwa kobieta ciężarówki się nie boi

W Europie zaledwie 1% kierowców ciężarówek, pracujących w transporcie, to kobiety. Z drugiej strony przemysł logistyczny i transportowy cierpi na braki w personelu i zmniejszoną efektywność. „Zatrudniajcie więcej kobiet” – mówi Ellen Voie, założycielka Women in Trucking.

To proste i wydawałoby się oczywiste rozwiązanie wydaje się jednak trudne do przeprowadzenia w dziedzinie, w której bardzo żywa jest kultura macho. Organizacja Women in Trucking, założona przez Ellen Voie i wspierana przez Volvo, konsekwentnie z tym walczy, starając się otwierać drogę do zatrudniania kobiet w przemyśle transportowym – nie tylko w charakterze kierowców. W Stanach Zjednoczonych, czyli na bezpośrednim obszarze działania założonej w 2007 roku organizacji, kobiet za kierownicami ciężarówek jest najwięcej – 5% ogólnej liczby. Podwojenie tych statystyk, zdaniem Ellen, stanowiłoby istotny krok w stronę wypełnienia wakatów. Zdarza się również, że dla małżeńskiej pary zatrudnienie w tym biznesie jest sposobem na życie. Wspólnie jeżdżą, wymieniają się za kierownicą, praktycznie cały czas spędzają w ciężarówce.

Ellen Voie, założycielka i prezes Women in Trucking
fot. womenintrucking.org

Volvo Trucks wspiera działalność organizacji Women in Trucking, ponieważ – wedle słów przedstawiciela firmy, Svajone Drabatiene – społeczeństwo potrzebuje silnych kobiecych wzorców. Istnienie i propagowanie takowych to zysk nie tylko dla transportu i logistyki, ale również innych dziedzin.

Misja Women in Trucking opiera się na dwóch filarach – po pierwsze, zachęcaniu kobiet do zatrudniania się w charakterze kierowców, po drugie – na motywowaniu przedstawicieli przemysłu transportowego do wprowadzania zmian i przejrzystości w ich wewnętrznych regulacjach. Tą samą drogą idą inne organizacje, umiejscowione w Europie: Lady Truck Drivers w Wielkiej Brytanii, La Route Au Féminin we Francji, Queen of the Road w Szwecji, NaisPark w Finlandii, Kitty Truckers w Słowenii i Buona Strada we Włoszech.

Statystyki (liczba kobiet zatrudnionych jako kierowcy ciężarówek w poszczególnych krajach)

Stany Zjednoczone – 5,3%

Kanada – 3,5%

Szwecja – 3%

Wielka Brytania, Australia, Dania – 1-2%

Ogółem w Europie – 1%

 

Najnowsze

Miniaturowy Marty McFly!

Halloween co prawda już za nami, ale za to przed nami cały zestaw balików i zabaw karnawałowych dla dzieci. A gdyby tak... kostium wprost z „Powrotu do przyszłości”?

Przedstawiamy Coopera, którego rodzice – jak zapewne wielu naszych czytelników – wychowali się na fantastycznej trylogii Roberta Zemeckisa „Powrót do przyszłości”. Mama Coopera ponadto kocha samochody – przez całe dzieciństwo chodziła z tatą na targi motoryzacyjne. Stąd pomysł, by pierwsze Halloween jednorocznego Coopera przeobrazić w niezapomniane doświadczenie.

Jak widać, Cooper ma masę radochy!
fot. materiały prasowe

Puchowa czerwona kurtka i mini DeLorean – czego chcieć więcej? Wystarczyło trochę pracy, okleiny, farby i wyobraźni. Czy efekt nie jest uroczy?

 

Najnowsze

WSBK: Max Biaggi żegna się z wyścigami

 Max Biaggi, 41-letni mistrz wyścigów World Superbike Championship ogłosił koniec swojej kariery w świecie motocyklowym. Kto zostanie następcą mistrza?

Włoski zawodnik umieścił krótką, tajemniczą notkę na swoim Twitterze: „Dziś jest nowym dniem dla mnie, rzeczy zaczynają być już dla mnie inne”. Tego samego dnia na konferencji prasowej organizowanej na nowym torze Vallelunga powiedział: „Oficjalnie odchodzę na emeryturę”.

Biaggi, mistrz świata w klasie 250 cm3, był także v-ce mistrzem świata w kategoriach 500 cm3 oraz królewskiej klasie. Włoch opuścił MotoGP w 2005 roku po zakończonym sezonie na piątym miejscu w klasyfikacji ogólnej w teamie Hondy. Jego największym osiągnięciem w MotoGP było zdobycie drugiego miejsca na podium w 2002 roku, tuż za Valentino Rossim.

Max Biaggi opuścił MotoGP na rzecz uczestnictwa w wyścigach World Superbike, finiszując pierwszy sezon na trzecim miejscu motocyklem Suzuki. Zawodnik zdobył mistrzostwo po raz pierwszy w 2010 roku na jadąc z teamem Aprilii. W tym roku powtórzył swój sukces. „Chciałbym, żeby moi fani zapamiętali mnie jako mistrza” – powiedział Biaggi.

fot. materiały prasowe

W oświadczeniu wydanym przez Aprilia Racing i the Piaggo Group możemy przeczytać: „Historia marki Aprilia i jej udział w rywalizacji o najwyższe miejsca jest ścisle związane z wysiłkiem podjętym przez Maxa Biaggi’ego.  Max bez wątpienia jest zawodnikiem, który osiągnął najwięcej ze wszystkich, którzy jeździli w naszych barwach, a także jednym z najbardziej utalentowanych motocyklistów na świecie”

„Piaggio Group przesyła gorące życzenia szczęścia i sukcesów dla Maxa w jego życiu osobistym oraz wszystkich czynnościach zawodowych, jakie niebawem podejmie” – czytamy dalej w oświadczeniu.

Biaggi zasugerował, że być może będzie kontynuował swoją karierę w teamie Aprilii, jednak już nie jako czynny motocyklista. Teraz, poszukiwany jest zastępca mistrza. Kto sprosta takiemu zadaniu?

Najnowsze